Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Opanda Exif

Standaard Opanda Exif

Hallo

Waar kan ik in opanda exif zien hoeveel kliks het toestel heeft gemaakt,cijfertjes genoeg maar weet niet op welke regel ik moet kijken
    Mvg
    Nikon D80,een hoopje glas en een flitserke

Standaard Re: Opanda Exif

Klik hier en daar kun je lezen (en zien) hoe je het aantal sluiterbewegingen van een Nikon kunt zien in Opanda.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
    Klik hier en daar kun je lezen (en zien) hoe je het aantal sluiterbewegingen van een Nikon kunt zien in Opanda.
    Ik heb gemerkt dat het aantal sluiterbewegingen alleen gegeven wordt als je een originele foto in Opanda Iexif inlaadt. Een foto die bijvoorbeeld door BDSizer geweest is, bevat die informatie niet meer.
    Vriendelijke groet,

Jos

voor de d80 weet ik het niet (zou het eens moeten testen ) maar voor de d300 werkt het niet.......

Bedankt voor de reacties
    Bij de D 80 lukt het wel
    grtn
    Nikon D80,een hoopje glas en een flitserke

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    Een foto die bijvoorbeeld door BDSizer geweest is, bevat die informatie niet meer.
    Oh?? Zou toch wel moeten hoor, maar dan moet je wel in BDSizer ingesteld hebben dat de Exif mee moet naar de output foto. Bedenk me nu wel dat deze informatie ook kan verdwijnen in een output file als je vanaf een RAW of TIF file verkleint en de maker notes zijn groeter dan de maximale marker block size in een JPEG (64KB)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
    Oh?? Zou toch wel moeten hoor, maar dan moet je wel in BDSizer ingesteld hebben dat de Exif mee moet naar de output foto. Bedenk me nu wel dat deze informatie ook kan verdwijnen in een output file als je vanaf een RAW of TIF file verkleint en de maker notes zijn groeter dan de maximale marker block size in een JPEG (64KB)
    Ik verklein altijd (in JPG) mijn foto's met BDSizer en de exif zit er altijd in. Helaas kan ik uit zo'n verkleinde foto niet meer het aantal sluiterbewegingen halen met Opanda Iexif. BDSizer geeft blijkbaar niet álles mee.
    Vriendelijke groet,

Jos

Regels voor berichten