|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Ik heb enkele dagen geleden een update gedaan van Lightroom 3.5 naar 3.6.
Nu staat bij al mijn foto's:" Het bestand is offline of ontbreekt" Mijn fotobestanden staan op een externe harde schijf, mijn cataloog staat on mijn c drive Maar ik heb niets verplaatst na de update. Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen en het niet meer te hebben in de toekomst? Alvast bedankt |
|
||||
|
Geen ervaring met Lightroom, maar in avid (media composer, video) wil dat zeggen dat mijn schijf niet aangesloten is, of dat hij de bestanden dus niet meer weet zijn. Ik kan dan eenvoudig rechts klikken op die bestanden en ze (zelfs allemaal tegelijk) gaan opzoeken om ze opnieuw te linken.
Is dat in LR ook een optie?
|
Ik heb het zelf nog niet voor gehad maar kijk eerst of je externe schijf aangesloten is.
Als dat het geval is kun je misschien eens proberen met update folder location. Klik hiervoor op de rechtermuisknop in je folders panel in de Library module.
|
Als je LightRoom gebruikt mag je nooit een foto, deleten of verplaatsen dit kan enkel binnen het programma zelf,
de verplaatste folder meer plaatsen waar het vroeger was, en dan verplaatsten via lightroom doen. heb ik ook mee gemaakt bij het reorganiseren van mijn schijf succes
|
Citaat:
In het Nederlands 'Maplocatie bijwerken...' ook in LR4b
|
Het kan inderdaad, als je weet wat je doet. Maar ik geef beginnende Lightroom gebruikers toch maar de raad om hun bestanden IN Lightroom te verplaatsen, dan heb je het hele vraagtekenprobleem niet. Nu je met LR4Beta zelfs verschillende mappen tegelijk kan verplaatsen, is dat minder dan ooit een probleem.
Bestanden hernoemen moet je ALTIJD in Lightroom doen. Citaat:
|||
|
Hoi Iedereen bedankt voor de info maar dit wist ik al het probleem ligt ergens anders wand het lukt niet met het gewoon gaan aanduiden waar de foto's staan in lightroom
Maar toch bedankt |
|
|||
|
Citaat:
Het kan toch niet zijn dat je na iedere update al je files terug moet gaan koppelen dat is monnikenwerk. Je weet wel waar ze lightroom kunnen steken dan. Laatst gewijzigd door dbf; 6 februari 2012 om 16:02 |
|
|||||
|
Ik heb ook al wat upgrades gedaan maar nog nooit zo een probleem tegengekomen. Op basis van de melding lijkt het probleem toch bij de externe schijf te liggen.
Als je zegt dat deze aangesloten is, zullen we dat moeten geloven, maar het kan ook iets anders zijn. Indien je Windows gebruikt, ben je zeker dat de drive letter niet veranders is door eventuele andere installaties, usb sticks, ...?
|
Tenzij je zo slim was om je externe schijf te herbenoemen natuurlijk.
| Weergave | |
|
|
![]() |