Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Fotografie Technisch > Software

Lightroom 2 en Adobe Photoshop Camera Raw

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 5 augustus 2008, 07:47
Alex popcorn Alex popcorn is offline
Junior Member

Standaard Lightroom 2 en Adobe Photoshop Camera Raw

Gisteren gelezen en misschien wel bruikbaar voor gebruikers van Lightroom 2

Lightroom en Photoshop Camera Raw maken gebruik van dezelfde beeldverwerkingstechnologie.Dit zorgt voor consistente en compatibele resultaten in toepassingen die RAW-verwerking ondersteunen.
Deze toepassingen zijn o.a. Photoshop CS3, Photoshop Elements 6.0 en Premiere Elements 4.0.

Photoshop Camera Raw 4.5
Adobe-toepassingen moeten worden bijgewerkt met de Camera Raw 4.5-plug-in om compatibel te zijn met de instellingen van de Lightroom 2-ontwikkelmodule.
Gebruikers van Photoshop CS3 kunnen de Camera Raw-plug-in automatisch updaten met het hulpprogramma Update in het menu Help.
U kunt de Camera Raw 4.5-plug-in ook handmatig downloaden en installeren via de Adobe-website:
http://www.adobe.com/nl/products/pho...cameraraw.html.
Instellingen van Lightroom delen met Camera Raw 4.5

De instellingen van de ontwikkelmodule in Lightroom worden standaard opgeslagen in de Lightroomdatabase.
Om de ontwikkelinstellingen van Lightroom in Camera Raw 4.5 te kunnen bekijken, moeten de instellingen naar het XMP-metagegevensblok voor dat bestand worden geschreven. Deze metagegevens worden opgeslagen in een XMP-sidecarbestand (Imagename.xmp) in de huidige afbeeldingsdirectory van
eigen RAW-bestanden of worden direct opgeslagen in de DNG-bestanden. Kies de bibliotheekmodule en selecteer de groep doelafbeeldingen om de afbeeldingen bij te werken met de recentste ontwikkelinstellingen.
Kies de optie “XMP-metagegevens exporteren naar bestand” in het bestandsmenu Metagegevens:XMP.
Opmerking: Deze menuoptie is alleen beschikbaar in de Lightroom-bibliotheek.

Gisteren gelezen en misschien wel bruikbaar voor gebruikers van Adobe Lightroom 2, het kan allerlei kleurproblemen oplossen

Nog een fijne week voor iedereen
Alex

http://blog.seniorennet.be/alex_popcorn/
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 5 augustus 2008, 22:30
Jo is lid van de Belgiumdigital VZW
Jo Jo is offline
Senior Member

Standaard Re: Lightroom 2 en Adobe Photoshop Camera Raw

Ik dacht dat als je LR 2 installeerde en de oude catalogen importeerde uit LR 1 dit eveneens (automatisch) gebeurde?
Of heb ik het mis?
Jo
  #3 (permalink)  
Oud 6 augustus 2008, 10:14
Compumax Compumax is offline
Banned

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
Ik dacht dat als je LR 2 installeerde en de oude catalogen importeerde uit LR 1 dit eveneens (automatisch) gebeurde?
Of heb ik het mis?
Correct.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 6 augustus 2008, 15:55
jeffreyjongmans's schermafbeelding
jeffreyjongmans jeffreyjongmans is offline
Junior Member

Ik gebruik sinds kort ook LR2 i.p.v Bridge en ACR, maar ik moet zeggen dat de sliders in LR2 een stuk minder snel werken (develop module), zeker als je de lokale aanpassing wilt gebruiken.. Hebben meer mensen die ervaring??
Nikon D300 = Nikon 50mm f/1.4G = Nikon 14-24mm f/2.8G = Nikon 24-70mm f/2.8G = Nikon 70-200mm f/2.8G = SB-900 = SB-600 = Grip MB-D10 = GPS GP-1 = Velbon Sherpa 450R = Lowepro Nature Trekker AW II = Elinchrom D-Lite 4 Set = 24" iMac = Wacom Intuos3
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 8 augustus 2008, 12:28
polleke_cgc's schermafbeelding
polleke_cgc polleke_cgc is offline
Member

LR is een behoorlijk zwaar programma (zeker qua geheugenconsumptie).
Ik heb geregeld een 500 MB ram nodig voor LT (met een database'ke van een 10.0000 foto's), en als je maar 1 GB hebt zitten (onder Vista dan nog) dan weet je waar ik binnenkort een investeringske ga moeten doen ;-). Ik merk het ook aan het swappen van de harddisk als ik met LT werk.

Nu : mijn beest is nu meer dan 4 jaar oud. Het begint toch tijd te worden voor iets nieuw.

Polleke
Met citaat reageren
Reageren

Labels
acr, adobe, lightroom

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten