Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Standaard Hoe een foto DVD /CD Rom beveiligen tegen kopieeren?

Er is al eens een topic over geweest zonder een bevredigend antwoord.
    Dus nog maar ens polsen of er nu meer kennis van zaken is.

Hoe een DVD of CD Rom vol foto's te beveiligen tegen kopieren?
    Ik weet dat alles te kraken is maar daar gaat het niet om.
    Het gaat er om dat een leek die een DVD of CD Rom wil kopieeren een melding krijgt dat er niet gekopieerd kan worden.

Ik heb veel foto's gemaakt tijdens de Dutch Grand Prix motorcross van de vrijwilligers die dit evenement mogelijk hebben gemaakt.
    Ze kunnen voor 15 euro een DVD kopen met 1800 foto's, geen geld toch?
    Ik weet dat vele mensen de foto's willen hebben.
    Maar als ik er 1 verkoop wordt deze waarschijnlijk 30 keer gekopieerd en dat wil ik voorkomen.
    De meeste kunnen wel met een computer overweg maar geen van hen kan een beveiliging kraken en daar zullen ze dan ook geen moeite voor doen, maar kopieeren wel.

Wie weet hier een oplossing?
    Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
    http://petermaas.blogspot.com/

Standaard Re: Hoe een foto DVD /CD Rom beveiligen tegen kopieeren?

Simpel antwoord, gaat niet...

Als ze met een computer overweg kunnen en gewoon de nodige software weten te vinden kan je het zowieso vergeten. Als grote firma's al moeite hebben om hun data niet copieerbaar te maken verwacht ik niet dat simpele commerciele software jou kan voorthelpen.

Eventueel kan je elke dvd individueel encoderen met pgp en de sleutel tegen betaling meegeven. Maar dat is natuurlijk veel werk vermits je per dvd een nieuwe sleulel moet hebben omdat anders alles geincrypteerd of niet het ding toch wordt gecopieerd en de sleutel doorgegeven.

Soit... misschien moet je gewoon vertrouwen op de eerlijkheid van de personen in kwestie...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sunfrost
    Simpel antwoord, gaat niet...
    idd, progjes als clone-cd bvb kopieeren zelfs de beveiliging en alles mee, die maken een identieke kopie. Vraag me af hoe je je daar kan tegen wapenen. -> niet dus.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
    idd, progjes als clone-cd bvb kopieeren zelfs de beveiliging en alles mee, die maken een identieke kopie. Vraag me af hoe je je daar kan tegen wapenen. -> niet dus.

Heel lang geleden werd er wel eens gebruik gemaakt van fysisch beschadigde floppy's, maar ook dat heeft niet lang geholpen.

In praktijk zal enkel een versleuteling met een pc gekoppelde sleutel of het gebruik van een dongle een kans maken, maar ook dat is redelijk wat werk om op te zetten en niet gebruikersvriendelijk. Foto's zullen dan ook maar in één programma te bekijken zijn.

Je kan ook je verkoopsmodel aanpassen. Vraag minder voor een cd/DVD met foto's van lagere resolutie (of met een niet irriterend watermerk) en laat specifieke bijbestellingen toe aan een hogere prijs.

Alain

Wat je wel eens moet proberen is die bepaalde cd/dvd schrijven met Nero en op 91% vie crtl+alt+del het proces stoppen.

Als je dan de cd/dvd wil bekijken lukt dat maar als je bestanden daarvan wil verslepen naar je HD zal xp een fout geven ... Cyclische redundantie fout ...

Ook als je die cd/dvd wil copieren zal je dit hebben.

Via Badcopy of isobuster repareren kan niet want CRC repareren op cd/dvd is niet mogelijk.

Ik zeg niet dat dit DE manier is, maar het heeft mij wel reeds geholpen

Regels voor berichten