Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Standaard grootte van een foto veranderen?

Beste,

Weet er iemand hoe ik snel en heel eenvoudig vrij veel foto's van grootte kan veranderen zodat ik ze in 1 mail kan doorsturen?
    Mijn foto's zijn ongeveer 3 meg per stuk. Ik zou ze graag reduceren naar een paar honderd kb. En ik voel er niet veel voor om dat voor elke foto afzonderlijk te gaan doen met behulp van fotoshop...

Alvast bedankt

Standaard Re: grootte van een foto veranderen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palyaço Bekijk bericht
    Beste,

Weet er iemand hoe ik snel en heel eenvoudig vrij veel foto's van grootte kan veranderen zodat ik ze in 1 mail kan doorsturen?
    Mijn foto's zijn ongeveer 3 meg per stuk. Ik zou ze graag reduceren naar een paar honderd kb. En ik voel er niet veel voor om dat voor elke foto afzonderlijk te gaan doen met behulp van fotoshop...

Alvast bedankt
    http://www.idimagersystems.com/FreeWare/BDSizer.exe
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

In PS gaat het ook makkelijk: actie maken van het verkleinen en die actie in batch uitvoeren. Let er wel op dat je eerst een kopie maakt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palyaço Bekijk bericht
    Beste,

Alvast bedankt
    poepsimpel te doen met PIXRESIZER
    een belgisch progje
    kan je foto per foto doen of een volledige map

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    beste,
    mag ik eens vragen , wanneer ik BDresizer heb geinstalleerd kan ik dadelijk een foto resizen maar nadien vind ik het programma niet terug.
    Hoe kan ik het later terug opstarten via een icoontje op mijn bureaublad?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tourleader Bekijk bericht
    beste,
    mag ik eens vragen , wanneer ik BDresizer heb geinstalleerd kan ik dadelijk een foto resizen maar nadien vind ik het programma niet terug.
    Hoe kan ik het later terug opstarten via een icoontje op mijn bureaublad?
    Onder programma's zie je de icoon van BD Sizer , en deze naar je bureaublad slepen.
    Of ik wacht nu , op een andere oplossing
    Groeten ,

Rohnny
    Groeten , VDSDigit@l

Hallo

BD Sizer is een *exe* file.
    Wanneer je hem download zet je hem best direct op je bureaublad, en moet je het icoontje hier dan aanklikken en start het progie op.
    Nadien dat icoontje niet verwijderen, want dan is het programma ook verdwenen.

Wat betreft het verkleinen van de foto's:
    In het Officepakket zit er een programmatje
    ""Microsoft picture manager""
    waarmee je foto's kan verkleinen, per foto of alle foto's in die map.
    je kan er ook foto's mee bijsnijden enz.

Er zijn zeker en vast nog wel andere programmatjes op de markt.

Groetjes
    Ayala

Sommige programma's hoef je niet te installeren, door gewoon aan te klikken opent het programma zich, en kun je er direct mee werken.deze programma's (.exe fliles) moeten wel ergens in een folder gezet worden.
    Ik zet ze op de C: drive, in de folder: "Program files" maak ik een nieuwe folder met bv de naar "niet geinstalleerde progs"
    Je kunt ieder dergelijk programma (vb resizer) nu netjes in een subfolder onder elkaar zetten. Wanneer je dit gedaan hebt, klik je dit programma met de rechter muisknop aan en selecteer je "Kopieren naar" en klik "bureablad" aan. Op uw bureablad verschijnt een snelkoppeling-icoon, als je dit aanklikt start het programma op. Naast BD sizer zijn een reeks interessante (gratis) progjes die op die manier werken: Vb:
    Aida32 en SIW geven een overzicht van HW & SW van uw computer
    Hijackthis : geeft een overzicht van alle opgestarte programma's op uw pc
    MW snap zeer handig prog om een foto te maken van een gedeelte van uw scherm (als je bv een bank afschrift ergens naartoe moet sturen)
    http://www.beertjessite.tk/
    Nikon D800 ,D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basile Bekijk bericht
    poepsimpel te doen met PIXRESIZER
    een belgisch progje
    kan je foto per foto doen of een volledige map
    ik was tevreden van pixresier toen ik enkel nog mijn sony compact had, maar met bepaalde foto's van men D60 vind ik de geresizede resultaten echt niet goed.

misschien handig om een map foto's van een bbq of feestje snel te resizen om online te zetten maar om bijvoorbeeld een foto hier te posten ga ik vanaf nu photoshop gebruiken denk ik
    geupgrade naar Nikon D80, Nikkor 18-200 , Velbon CX-560

Als ik foto's door mail is dat met picassa
    Zo kan ik zelf de grote bepalen en dus de mogelijkheid om er een hele resem mee te sturen.
    Even de instellingen aanpasen met welk mail program je ze wil versturen en de grote en hopsa weg zijn ze
    Gebruik dit program ook om rap eens te bladeren in mijn foto's

Met het programmaatje irfanview. Resizen, renamen, croppen, ... alles in één ruk. Voor mij één van de beste freeware fotoprogjes die er bestaan.

Slu !

Tjerri

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
    Met het programmaatje irfanview. Resizen, renamen, croppen, ... alles in één ruk. Voor mij één van de beste freeware fotoprogjes die er bestaan.

Slu !

Tjerri
    Bwoah, heel handig, maar het geeft soms mijn foto's niet correct weer nadat ze door CaptureNX gehaald zijn.
    IE en Windows photo viewer of hoe dat ook heet, doen het wel correct. Heb tot op heden nog geen oplossing gevonden.
    Als ik ze dan even resize in irfanview dan zijn ze terug in orde
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Bwoah, heel handig, maar het geeft soms mijn foto's niet correct weer nadat ze door CaptureNX gehaald zijn.
    IE en Windows photo viewer of hoe dat ook heet, doen het wel correct. Heb tot op heden nog geen oplossing gevonden.
    Als ik ze dan even resize in irfanview dan zijn ze terug in orde
    Dit doet me vermoeden dat het probleem zich situeert bij CaptureNx
    Ik werk ook met CaptureNx maar enkel om mijn foto's in te laden en vlug te bekijken. Voor de rest vind ik dat een slecht programmaatje in vergelijking met anderen oa om de redenen die jij aanhaalt. Er gebeuren soms rare dingen nadat ik mijn foto's met CaptureNx bewerkte.

Ik werk eveneens met Gimp, UFraw en Rawtherapee : 100 % compatibiliteit met Irfanview
    Deze laatste gebruik ik dan om mijn foto's te resizen om ze naar photobucket te uploaden teneinde ze hier te tonen. Lukt prima.
    Ter info : ik heb daarnet irfanview 4.20 gedownload (ik zat nog te werken met een of andere oerversie ) en tot mijn stomme verbazing is er ook een kloonstempeltje voorzien die het zeer goed doet
    Gedaan om "snapshots" door de Gimpmangel te halen om vervelende elementen vlug weg te poetsen

Tjerri

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
    Dit doet me vermoeden dat het probleem zich situeert bij CaptureNx
    Ik werk ook met CaptureNx maar enkel om mijn foto's in te laden en vlug te bekijken. Voor de rest vind ik dat een slecht programmaatje in vergelijking met anderen oa om de redenen die jij aanhaalt. Er gebeuren soms rare dingen nadat ik mijn foto's met CaptureNx bewerkte.

Ik werk eveneens met Gimp, UFraw en Rawtherapee : 100 % compatibiliteit met Irfanview
    Deze laatste gebruik ik dan om mijn foto's te resizen om ze naar photobucket te uploaden teneinde ze hier te tonen. Lukt prima.
    Ter info : ik heb daarnet irfanview 4.20 gedownload (ik zat nog te werken met een of andere oerversie ) en tot mijn stomme verbazing is er ook een kloonstempeltje voorzien die het zeer goed doet
    Gedaan om "snapshots" door de Gimpmangel te halen om vervelende elementen vlug weg te poetsen

Tjerri
    Heb enkel maar probs met irfanview, de rest werkt gewoon netjes na CaptureNX.

Gewoon een webalbum maken met Picasa en de link doorsturen naar diegenen die jij wil. Iemand anders kan dit album niet zien en je moet je foto's niet resizen. Wil je het toch doen en het zijn Jpegs kan je het doen met Jpeg Resizer ook een zeer simpel maar efficient progje.
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Mag ik even lastig doen?

Bestaat er ook zo'n programma voor mac? Tot nu toe verander ik ze altijd met een batch-actie in Photoshop, maar af en toe krijg ik donkere vlakken als resultaat. Het omzetten gebeurt toch niet zoals't zou moeten dus

Alvast heel erg bedankt & tot de volgende!

PS: voorbeeldje van zo'n donker vlak hier te vinden, een pint voor wie me de oorzaak kan zeggen Met de originele foto scheelt er niks...
    Canon

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartdevijfde Bekijk bericht
    Bestaat er ook zo'n programma voor mac? .
    Alles wat je daarvoor nodig hebt zit standaard in je besturingssysteem
    Kijk maar eens naar de mogelijkheden van Automator

Nog steeds volop bezig zijnde met OF en HOE ik van PC naar Mac zou overschakelen laat mij nu in volle verbazing m'n mond openvallen van de mogelijkheden van die Automator.

Dit is de eerste keer dat ik iets over Automator lees.
    Dus alle suggesties en tips en opmerkingen van Mac-bezitters, die mij 'over de streep' willen halen zijn mij van harte welkom.

Francis

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartdevijfde Bekijk bericht
    Mag ik even lastig doen?

Bestaat er ook zo'n programma voor mac? Tot nu toe verander ik ze altijd met een batch-actie in Photoshop, maar af en toe krijg ik donkere vlakken als resultaat. Het omzetten gebeurt toch niet zoals't zou moeten dus

Alvast heel erg bedankt & tot de volgende!

PS: voorbeeldje van zo'n donker vlak hier te vinden, een pint voor wie me de oorzaak kan zeggen Met de originele foto scheelt er niks...
    Met iPhoto kan je de pak foto's mailen in 1,2,3 in het gewenste formaat.

Foto's verkleinen > File > Script > Image processor... ook in 1,2,3 een hele folder omgezet.
    Nog beter, de Image Processor 1.2.3 van Russel Brown Tips, gratis en nog veel meer mogelijkheden dan de standaard Image Processor van PS.
    Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Enne, zo even in't algemeen. Mijn iMac is nog geen énkele keer gecrashed, behalve toen ik probeerde om windows op te starten via parallel desktop. En na één update was dat probleem ook al weer van de baan
    Canon

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk bericht
    Nog steeds volop bezig zijnde met OF en HOE ik van PC naar Mac zou overschakelen laat mij nu in volle verbazing m'n mond openvallen van de mogelijkheden van die Automator.

Dit is de eerste keer dat ik iets over Automator lees.
    Dus alle suggesties en tips en opmerkingen van Mac-bezitters, die mij 'over de streep' willen halen zijn mij van harte welkom.

Francis
    Nog wat extra leesvoer

Thanks!!

Francis

Labels voor deze discussie

Regels voor berichten