Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Gratis HDR

Question Gratis HDR

Hoi!

Deze vraag is wel eens eerder verschenen denk ik, maar een echt eenduidig antwoord heb ik niet gevonden.

Wie van jullie heeft ervaring met een goed en (vooral) gratis HDR-programma?

Groetjes!
    Sigi

PS: Ik werk op Windows...
    ~ The sweet ain't as sweet without the sour ~
    Nikon D5100 - Micro 105mm 2.8 - 18-200mm 3.5-5.6 - Nikon Super Coolscan 4000

Standaard Re: Gratis HDR

Kijk eens in dit draadje: KLIK. De volledige versies zijn te betalen, maar er is ook een lite versie die gratis is. Bij de gratis versie kan je zelf niets aanpassen, maar de resultaten zijn goed en je kan achteraf in je gewone fotobewerker nog aanpassingen doen.

HIER vind je informatie over veel HDR-programma's. Picturenaut is een van de gratis toepassingen.

Veel succes.
    Luc

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sdsc Bekijk bericht
    Hoi!

Deze vraag is wel eens eerder verschenen denk ik, maar een echt eenduidig antwoord heb ik niet gevonden.

Wie van jullie heeft ervaring met een goed en (vooral) gratis HDR-programma?

Groetjes!
    Sigi

PS: Ik werk op Windows...
    Photomatix wordt nogal veel gebruikt maar de vrije versie toont op een aantal plaatsen in het beeld het "Photomatix" logo. Niet dat er daar geen mouw aan te passen is maar het is wel niet de bedoeling om dat hier uit te leggen denk ik. Zelf was ik een tijd gefascineerd door HDR maar ik ben het nu kotsbeu. Ik beschouw het als een noodzakelijk kwaad.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Photomatix wordt nogal veel gebruikt maar de vrije versie toont op een aantal plaatsen in het beeld het "Photomatix" logo. Niet dat er daar geen mouw aan te passen is maar het is wel niet de bedoeling om dat hier uit te leggen denk ik. Zelf was ik een tijd gefascineerd door HDR maar ik ben het nu kotsbeu. Ik beschouw het als een noodzakelijk kwaad.
    Die HDR beelden verminking is niet noodzakelijk. Het is ondertussen eenheidsworst geworden voor de creatieflozen.

Voor mensen die lightroom hebben. Er zijn verschillende HDR presets GRATIS te downloaden.

vb: http://digitalphotobuzz.com/free-hdr-lightroom-presets

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Die HDR beelden verminking is niet noodzakelijk. Het is ondertussen eenheidsworst geworden voor de creatieflozen.
    Het is vnl ERG binnen de Urbexwereld. Eéntje kan ik nog wel smaken maar de ene reeks na de andere ? Het is telkens zo "herkenbaar".

Het is vnl ERG binnen de Urbexwereld. Eéntje kan ik nog wel smaken maar de ene reeks na de andere ? Het is telkens zo "herkenbaar".
    Er is HDR en er is HDR

Bij de ene is het de bedoeling overgesatureerde details ... te krijgen. Men spreke van TONE blending

Er is een andere tak waarbij het enkel de bedoeiling is een hoger Dynamisch bereik te hebben. Onze sensor zijn juist niet gevoelig genoeg om ons menselijk oog te benaderen.
    Via HDR kan je dit opvoeren. Deze beelden verschillen van normale beelden in het meer zien van details in de schaduwzones. Hier is echter geen kleuraanpassing of oversaturatie bij te pas gekomen.
    De eerste vorm smaak ik niet of zelden, de tweede meer. Deze tweede heeft dan ook niets te maken met creatiefloos zijn.
    http://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Een goede HDR is voor mij een HDR waarvan je niet ziet dat het er eentje is. Gewoon de goed belichte stukken van de verschillende opnamen combineren...
    Het is vooral de tonemapping die daarna toegepast wordt dat het zo herkenbaar maakt.
    Qtpfsgui, beter gekend als Luminace HDR focust zich vooral op tonemapping. Eén klik en je hebt enkele totaal verschillend (verminkte) beelden. Het leuke en denk toch creatieve hier is dat je met combinaties van de verschillende tonemaps en het origineel wel interessante dingen kunt gaan doen.

En waarom zou je dat hier niet mogen uitleggen. Photomatix laat je toe een trial versie van hun programma te downloaden waarmee je in het resultaat watermerken krijgt. Waar staat er geschreven dat je deze watermerken niet mag verwijderen.
    @Ts ....zet gewoon rondom uw te bewerken foto's een hele brede rand. Laad uw foto's daarna in de photomatix trialversie....omdat je zulke brede rand rondom de foto's hebt geplaatst vallen de watermerken buiten de te gebruiken foto in dit kader. Snij de foto uit het kader en je bent klaar....niks illegaals aan.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Regels voor berichten