Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Standaard Foto's resizen met aperture

Beste mensen,

Voor degenen die Aperture gebruiken voor fotobewerking: Hoe kun je je foto's exporteren op 900 aan de lange zijde??

Graag tips...

Standaard Re: Foto's resizen met aperture

[Mod-LesC]Verplaatst van het Testforum (dat dient om te leren posten), naar Software, waar je zeker antwoord op je vraag zult krijgen. Ik zal zelf 'ns even testen. Zelf zal ik een 16-bits PSD naar Photoshop sturen en daar verder afwerken, maar natuurlijk moet je vanuit Aperture op 900 px kunnen exporteren.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.6.8)

Bij Export Preset "edit" nemen dan kun je zelf een preset maken die voldoet aan jou eisen.

OK, dit zijn de instructies:
    1. In Aperture van het File menu kiezen voor Export... (normaal Version)
    2. Van dit pulldown menu kiezen voor Edit:

en

3. Als de optie "Fit within 900 x 900 nog niet bestaat, kun je dat zelf even maken, dmv het plus-teken links onder:

4. Geef de nieuwe preset een naam (b.v. Fit within 900 x 900, maar eigenlijk wat je wil) en zorg dat rechts de volgende gegevens worden ingesteld:

Als je klaar bent, op <OK> klikken, en voortaan kun je exporteren vanuit Aperture in een formaat van maximum 900 pixels.
    Succes, en mocht je nog vragen hebben... stel ze gerust!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.6.8)

Bij de volgende post ga ik dit zeker uitproberen. Super! Ik dank je voor het snelle antwoord en voor het verplaatsen

Super uitleg! Het veranderen in 900 x 900 is nu gelukt, nu kom ik nog op 2 puntjes:

* Als ik de foto upload naar de internetdatabase wordt de foto weer verkleind.
    * De foto is max 85 kb waard. Dat is nogal magertjes toch???

Internetdatabase? Over welke host spreken we? Photobucket of Flickr bv doen dit toch niet. Ikzelf maak gebruik van Dropbox, waar dit evenmin gebeurt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Internetdatabase? Over welke host spreken we? Photobucket of Flickr bv doen dit toch niet. Ikzelf maak gebruik van Dropbox, waar dit evenmin gebeurt.
    Ja ik deed het eerst via hyves, maar dat is te beperkt, Dropbox geprobeerd dit gaat goed!

OK. Dat zou je problemen moeten oplossen!

Ik gebruik ook Aperture 3, maar zie bij het resizen nergens een optie om de foto nog te verscherpen bij tijdens/na resize, zoals je destijds met BDsizer kon. Of zie ik iets over het hoofd?
    Of moet ik na het resizen, de foto neg een verscherpen in Aperture?

mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, kitlensjes...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Ik gebruik ook Aperture 3, maar zie bij het resizen nergens een optie om de foto nog te verscherpen bij tijdens/na resize, zoals je destijds met BDsizer kon. Of zie ik iets over het hoofd?
    Of moet ik na het resizen, de foto neg een verscherpen in Aperture?

mvg,
    Bart
    Goeie vraag, want zo te zien kun je niet bij Export gaan verscherpen in Aperture. En da's pas het moment waarop je gaat resizen (verkleinen).
    Zoals boven misschien reeds vermeld, exporteer ik een 16-bits PSD en doe ik altijd mijn afwerking in Photoshop, en zal ik verscherpen na verkleinen en voorafgaand aan bewaren als jpg.
    Ik zie wel dat de plugin BorderFX (uitzonderlijk heb ik daar al eens gebruik van gemaakt, toen ik met een serie zal die ik in Aperture 2 afgewerkt had) over verscherping beschikt:

Ook deze blog maakt melding van BorderFX voor z.g. "output sharpening"
    Laatst gewijzigd door LesC; 20 augustus 2011 om 15:14

Regels voor berichten