Hoi,
Ik ben op zoek naar een website om kiekjes online te plaatsen om door leden van een jeugdvereniging te laten bekijken.
op die site zou ik graag controle hebben wie wat kan bekijken en indien mogelijk een log hebben van wie of hoeveel de fotos bekeken worden. Dit enkel om te weten of het wel zin heeft om veel werk te blijven steken in zo een website.
bestaan hier (gratis, kleine vereniging...) kant en klare oplossingen voor? wel zonder dat de persoon die de foto's wenst te bekijken:
een yahoo mailadres moet hebben of aanmaken (cfr flickr)
facebook lid moet worden
...
op dit moment lijkt picasa mij de beste oplossing maar dan moet ik per nieuwe reeks een mail rondsturen om die mensen opnieuw toegang te verlenen. en daar weet ik ook nog niet wie die "login" effectief gebruikt.
Mensen met ideeën of oplossingen, graag uw reactie
mvg,
Dries V
Ik maak mijn site volledig zelf, om daarna alle foto's online te zetten met lightroom. Maar wees zeker, hoe meer foto's hoe sneller je volume zal vergroten. Tot op heden ben ik heel tevreden van 110.com (gratis hosting met 5 gig opslag en 30 gig download).
Om te zien en het voor u niet te moeilijk te maken kan je op iedere pagina zo ook een hitstat plaatsen die zo ook gratis tevinden is op:Hitstat.com. Dan kan jij zien ( en ook anderen ) hoeveel maal de pagina werd bezocht, enz...
Om op je andere vraag te antwoorden, kan je dat doen op verschillende wijzen. De meest simpele en effectieve wijze is een htaccess te maken waar je de uitleg hier kan vinden. Het enige wat jij ermee moet doen is dan wel telkens een machtiging maken per gebruiker in dat bestand. Zo moet je dan ook per directory een andere htaccess maken. Wil zeggen, dat vereniging X niet kan kijken op vereniging Y (dus twee verschillende directories) Enkel kan 110mb.com dat niet geven voor de gratische hostings, wat ik dan weer jammer vind
Of je moet gaan werken met een database, maar daar heb ik nog geen kaas van gegeten
Dit is interessant. Ik ben niet echt een deskundige in het maken van websites, maar een tijd geleden heb ik het met wat hulp toch voor elkaar gekregen. Mijn site is opgebouwd rond een homepage met drop down menu waar ik verschillende onderwerpen kan aangeven. Via ieder onderwerp kom ik dan op een collectie waarin de foto's één per één bekeken kunnen worden.
Nu had ik dit natuurlijk ook graag vanuit lightroom gedaan, maar hier lijkt het dat ik maar één collectie kan nemen en dat dat dan je homepage is. Indien je een methode weet waarbij ik mijn homepage kan blijven gebruiken, had ik graag enige uitleg gekregen over hoe dit aan te pakken.
Op voorhand bedankt,
Rudy
Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto
Kijk ook eens in deze draad voor inspiratie
Mijn foto's
Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite