|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Eerst wat informatie alvorens mijn probleem aan te kaarten.
Ik wil DxO hoofdzakelijk gebruiken om volgende correcties aan te brengen:
Voor DxO werkte ik in grote lijnen als volgt: (altijd vanuit Raw …)
Ik wil nu de DxO correcties gaan toepassen op een reeds gecorrigeerd beeld in Lightroom (hoofdzakelijk dus aanpassingen voor kleurtemperatuur, tint en belichting) en dat lukt me niet. Ik heb dit op 2 verschillende manieren geprobeerd:
Is er een oplossing voor dit probleem? ter informatie: uit de handleiding van DxO: If you selected a RAW image, only the third option (Edit a copy with Lightroom Adjustments) is available : it tells that the image to be sent to DxO Optics Pro should be a copy of the original image, including the adjustments eventually already made inside Lightroom. In fact, as you choose a RAW image, DxO Optics Pro presumes that you want to work starting from it. The image imported inside DxO Optics Pro will then be a copy of the original RAW image, without any adjustment made in Lightroom, even if this dialog bow explains something different. |
|
||||
|
Ik heb ook beide, en ondanks alle beweringen ivm 4.5 vind ik de integratie ondermaats. Maar ik kan begrijpen dat de integratie op zich nooit makkelijk zal zijn.
Wat je beter doet: 1. Importeren in Lightroom, om te kunnen selecteren/puntjes geven e.d. Als je dit in DxO moet doen ben je nog niet vroeg thuis. 2. De foto's die je daadwerkelijk wil verbeteren met DxO selecteren, en verplaatsen naar een subfolder. Zo kan je ze allemaal gelijk in 1 DxO project steken. Let op: de originele RAW verplaatsen! 3. De originele RAWs openen in eenzelfde DxO project en de nodige correcties aanpassen. 4. DxO laten "exporteren" (oftewel verwerken) naar DNG bestanden. 't Zijn ni echt RAW bestanden, 't zijn eerder 16-bit TIFFs qua inhoud maar dan met DNG compressie (lossless). 5. De DNGs verplaatsen naar de originele folder, en opnieuw importeren in Lightroom. |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
![]() |