Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Standaard Aperture en iPhoto - kwaliteit van 'books'

Hoi,
    Ik wilde een 'book' samenstellen in iPhoto en gebruikte daarvoor een album uit Aperture (door in iPhoto de Aperture bib te openen). Nu merkte ik dat bij het samenstellen van het boek regelmatig de melding komt dat de kwaliteit te laag is. Aangezien m'n foto's zwaar genoeg zijn, vermoed ik dus hij in iPhoto de previews gebruikt (die eigenlijk ook al de hoogste kwaliteit hebben). Klopt dit? Doet ie dat ook in Aperture (bij het maken van een boek)? Aangezien een boek toch een 'output' is, maak ik me toch wel zorgen als hij gewoon de preview gebruikt en geen omzetting van de master (RAW) in een kwaliteitsvolle JPEG.
    Heeft hier iemand zicht op, want in de user manual vind ik het niet meteen...
    groet

Standaard Re: Aperture en iPhoto - kwaliteit van 'books'

Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar waarom gebruik je Aperture niet om je album te maken? Veel meer mogelijkheden dan iPhoto.

Vooreerst ook wel waarom, in aperture heb je meer mogelijkheden, maar aan jouw de keuze.
    In de voorkeuren van aperture kan je de kwaliteit instellen van de preview.Je kan daar vragen naar ongelimiteerd. Hou er wel rekening mee dat je wel wat zal moeten wachten eer hij al je previews berekend heeft.
    iPhoto gebruikt inderdaad de jpeg preview, want op zich is iphoto geen raw verwerkingsprogramma. Hij heeft wel via het systeem de mogelijkheid om raw te vertalen naar jpeg maar daar heb je als gebruiker niks in pap te brokken.
    Dus indien je jouw werkwijze wil aanhouden zal je in aperture moeten kiezen om je previews op maximale grote te zetten wat ik tenzeerste zou afraden want je zal je bibliotheek enorm zien groeien en bij import zal het wel een tijdje duren eer hij de previews klaar heeft.
    Nog vermelden dat de preview wel rekening houdt met jouw rawvertalingen binnen aperture.

ok, bedankt: ik probeer het voortaan in Aperture

Soortgelijke discussies

1. Camera kopen in UK?
    Door Tep in forum Camera's
    Reacties: 124
    Laatste bericht: 8 april 2009, 08:11
  2. afkortingen brrrr
    Door snakky in forum Tips & Trucs
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 7 september 2008, 14:25
  3. 2 fototentoonstellingen @ botanique (bxl)...
    Door Jean E. Marre in forum Waarheen vandaag?
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 27 februari 2004, 18:04

Labels voor deze discussie

Regels voor berichten