Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Standaard Zoomburst op Spaanse Margiet

Op men fotoclub waren ze zeer lovend over deze foto.. benieuwd wat jullie hier van vinden?
    Deze foto heb ik op statief genomen met men Kitlens 18-105 van Nikon. heb eerst men positie grondig bepaalt zodat men voorkant en middelpunt van men lensglas helemaal evenwijdig stond met het middelpunt van de Bloem. Dan voor het nemen van deze foto heb ik bij het ingaan van de sluitertijd van 8 sec, 4 sec op brandpunt van 18 laten staan en vervolgens gelijkmatig 4 seconden lang ingezoomd naar ongeveer 50 mm.
    Zo kwam ik uit op dit resultaat en ik hou wel van dat zoomeffect rond de bloem.
    in nabewerking heb ik beetje het contrast, hooglichten en shaduwen verbeterd en de foto gecropt zodanig dat de bloem uit het midden was.

opbouwende kritiek en tips zijn van harte welkom.

EXIF: F20, 8sec, iso400, 18 mm

mvg

Standaard Re: Zoomburst op Spaanse Margiet

Mooi en origineel in beeld gebracht.

Standaard Re: Zoomburst op Spaanse Margiet

Moderator Note: Ik vraag me af of deze topic niet beter in onze Fotohoek thuishoort, tenminste als het over commentaar op de foto gaat. Als je enkel de techniek wil bespreken, zitten we hier uiteraard op de juiste plaats.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.13.6) - iPhone 4s (iOS 9.3.5)+iPad5 WiFi (iOS 11.4)

Soortgelijke discussies

1. Zoomburst & Lissabon & de druppel
    Door Floor_ in forum Beginnershoek
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 16 mei 2010, 21:45
  2. Spaanse F-18
    Door mseg in forum Transport
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 23 oktober 2008, 16:44
  3. Spaanse Spaanse vlaggen
    Door hvr_oosterzele in forum Macro & Close-Up
    Reacties: 8