Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witte achtergrond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Witte achtergrond

    Misschien een wat vreemde vraag:

    Maar hoe krijg ik bij het nemen van bv een stilleven zo'n mooie superwitte achtergrond?
    Moet er achteraf een fotobewerkingsprogramma aan te pas komen of is dit met een speciaal voorwerp dat jullie dat zo mooei wit krijgen?

    [Mod]Ik heb jouw twee draadjes nu samengevoegd tot één.[/Mod]
    Last edited by LesC; 23 september 2009, 09:00.

  • #2
    Re: Witte achtergrond

    Hier zijn de laatste tijd al meerdere topics over geweest denk ik.

    Heel kort gezegd komt het hier op neer. Je moet ook de achtergrond belichten (wit karton, muur, doek,...) en niet alleen je onderwerp. "Perfect wit" betekent eigenlicht "overbelicht, geen detail,...". Je moet de achtergrond dus gaan overbelichten. Als je je onderwerp fotografeert met diafragma f5,6 dan zal je op de achtergrond f8 tot f11 moeten hebben.

    Dit is wel heel kort door de bocht uitgelegd, er komt vaak meer bijkijken (strooilicht, overstraling,...). Waar heel veel problemen bij witte achtergrond m.i. door voorkomen kunnen worden: voorzie genoeg afstand tussen onderwerp en achtergrond.

    Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

    Comment


    • #3
      Re: Witte achtergrond

      [Mod]
      Topic verplaatst naar een geschikter forumonderdeel.
      In de fotohoek - beginnershoek verwachten we een foto in het topic

      Mvg,
      Sannepoes

      Comment


      • #4
        Re: Witte achtergrond

        Oorspronkelijk geplaatst door Liezeke
        Yups,

        Een vraagje:
        Hoe komt men bij close-up foto's aan zo'n superwitte kraaknette achtergrond?
        Is hier een speciaal item voor nodig of wordt dit met een fotobewerkingsprogramme gemaakt?

        Alvast bedankt voor de info!

        Liezeke

        Een superwitte achtergrond bekom je door een overbelichting van minimaal 1 stop meer dan gemeten op het model. Ook de achtergrond voldoende belichten door gebruik te maken van 2 studioflitsers alleen voor de achtergrond.

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Witte achtergrond

          alvast bedankt voor de reacties!!
          Ik weet ondertussen al waarmee ik me het komende weekend ga amuseren!



          Liezeke

          Comment

          Working...
          X