Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vector-achtige tekening maken van foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vector-achtige tekening maken van foto

    ik moet binnenkort voor mijn werk een soort manual maken van een laptop en toebehoren. om de aansluiting van die toestellen zo eenvoudig mogelijk te houden voor onze medewerkers, zou ik een soort "ikea plan" maken waarbij stap voor stap staat hoe ze alles moeten doen

    foto's maken van de toestellen en aansluitingen is geen probleem, maar ik zou die graag omzetten naar een soort vector-achtige tekening ipv een gewone foto

    iemand tips hoe dit te doen?
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    dacht dat PSP 8 een functie "convert to vector" oid had, waar er op basis van kleur en contrast een vector tekening wordt gegenereerd.
    Vermoedelijk zal je met zo'n automatische functie niet onmiddelijk een perfect resultaat bekomen, maar bespaart wel wat "from scratch" tekenwerk.

    Zal het vanavond eens proberen.

    Greetz

    Sam Jae

    Comment


    • #3
      Ik zet een foto vast op een laag in Illustrator. Op een nieuwe laag teken ik de elementen die ik wil hebben over. Dat doe ik steeds om beletteringen / herspuiten van wagens te illustreren. Met wat handigheid gaat dat heel snel. Je hebt immers niet veel meer dan een schema nodig, neem ik aan.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

      Comment


      • #4
        Ik dacht dat Adobe daar een speciaal programma voor had. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, heet dat "Adobe Streamline". Heb daar vroeger nog mee gewerkt. Bijzonder krachtige tools, maar niet eenvoudig en natuurlijk... "Adobe-geprijsd".

        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Adobe Streamline eens geprobeerd met een foto van een laptop. Foto's geven nooit een echt goed resultaat:
          Een laptop bestaat vooral uit plastiek van éénzelfde kleur, dit programma weet dan niet meer waar lijnen trekken. Manueel kan je dit natuurlijk beter aanpassen.
          Het resultaat heeft niet veel gemeen met de 'ikea'afbeeldingen, maar een foto omvormen tot enkel lijntjes is niet doenbaar met dit programma. Misschien toch beter de delen van de afbeelding die je nodig hebt overtekenen in een tekenprogramma (met foto eronder natuurlijk).
          Misschien eens kijken of er bij de handleiding van de laptops geen zo'n afbeeldingen instaan, die inscannen en combineren met die toebehoren?
          Moest je toch interese hebben in het programma, mail me dan even.

          vb (snel gemaakt met streamline, niet echt wat je verwachte waarschijnlijk, lijkt meer op een filter in photoshop):


          nog een vb van een kabelaansluiting
          Nikon D2H / AFS 28-70 f/2.8D

          Comment


          • #6
            Je kan altijd eens zoeken op google: "notebook manual .filetypedf"

            Dit geeft alleen pdf-bestanden als resultaat weer, wat in jouw geval het beste is. Deze pdf-bestanden bevatten vaak vectoriele afbeeldingen die je dan eventueel kan gebruiken. Hieronder een voorbeeldje:
            http://service.actebis.com/Treiber/Notebook/Xtender300/Xtender_eng.pdf

            Je moet wel even zoeken hoe het dan juist zit met copyright (als dat een probleem moest zijn)
            D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

            Comment


            • #7
              Ik heb een aantal mooie voorbeelden gezien van 'sheri's sketch' action voor PS gezien, ik heb de action gedownload maar nog niet geprobeerd

              deze link bevat een mooi voorbeeld
              http://www.dphoto.us/forum/showthread.php?t=788

              deze link bevat downloads van de actions
              http://www.atncentral.com/download.htm

              Misschien is hier iets mee te doen? Het is wel niet vectorieel, maar toch...

              Johan

              Comment


              • #8
                Werken met cut-out (knipsel) filter en contrast werkt ook...
                Zo slaag ik er in een kleurplaat te maken.
                Zelf overtrekken met vb tekentablet gaat ook snel en geeft mijns inziens het beste resultaat

                Tom
                --Canon PS A40--
                --BD0180BE--

                Comment

                Working...
                X