Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trouwreportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • trouwreportage

    Hi,

    Nou, ik val maar gelijk met de deur in huis Ik ben gevraagd om een trouwreportage te maken (hele dag).

    Ik kan redelijke portretjes schieten en vandaar (ik had hun dochter gefotografeerd). Ik vind het heel erg leuk en heb me er al aardig op voorbereid.

    Vandaag op jacht naar lokaties (omdat de weersvoorspellingen niet zo best zijn, heb ik wat alternatieven gezocht, wat dichter bij huis). Ik vond een mooie bosrijke omgeving vlakbij, met mooi water en hoog riet / bloemenstruiken.

    Mij viel direct op, dat het schitterend is, maar fotograferen wel lastig maakt: De bomen zorgen voor veel schaduw, en als het zo "fel" is als vandaag, valt dat erg op (harde lijnen).

    Hoe kan ik daarmee het beste omgaan? Ik ben nog erg aan het stoeien hoor met de camera (panasonic lumix, FZ30), maar op auto lukt bijna alles hahaha . Nee hoor, met portretten en overzichtsfoto's (en wat tijd) kom ik al een heel eind!

    Qua compo's heb ik ook al wat mooie dingen in gedachten, hopelijk lukt het allemaal

    Wie kan mij hiervoor wat tips geven?

    Voor de avond (party) heb ik gelukkig al heel wat tips gevonden

    tnx alvast!

  • #2
    Re: trouwreportage

    Binnenkort een trouw schieten en je hebt nog deze vragen? Een trouw is natuurlijk de ideale gelegenheid om je techniek nog wat te oefenen en bij te schaven. Aangezien je al rekening houd met het weerbericht vrees ik dat er niet veel tijd meer overblijft om op voorhand te oefenen? Ik hoop dat je niet overmoedig bent en dat je het koppel goed hebt ingelicht dat je geen ervaring met trouws hebt.

    Een beetje moeilijk om te reageren zonder zelf een foto van de omgeving, maar zorg ervoor dat je onderwerp ofwel helemaal in de schaduw zit ofwel helemaal in de zon zit, niet een schaduwlijn tussen bruid en bruidegom, tenzij je wit benadrukken dat wat verenigd is ook terug kan gescheiden worden eventuele harde schaduwen van de oogkassen kan je dan verzchten met een gecontroleerde fillflash als je de techniek reeds zou beheersen.

    Bij een trouw heb je geen tijd meer om na te denken over je instellingen, dat moet net als fietsen of ademhalen een instict geworden zijn. Hou er rekening mee dat je grote contrasten moet overbruggen, dat het licht niet altijd naar wens zal zijn, en dat je in alle mogelijke lichtomstandigheden geacht wordt om met "wow-foto's" naar huis te gaan. Hou er rekening mee dat je apparatuur die dag niet mag blokeren, zeker als je eventueel geen reserve body bij hebt.

    zorg voor genoeg geheugenkaartjes en batterijen, want ter plaatse opladen of overzetten op een imagetank kan je vergeten wegens te tijdrovend

    ik wens je succes want je zal het nodig hebben.
    Last edited by momentopname; 11 juni 2008, 21:13.

    Comment


    • #3
      Re: trouwreportage

      Dank je wel voor je snelle reactie
      !
      Ja, ze weten dat ik maar hobby-fotograaf ben en ik krijg er ook niets voor (onkosten, meer niet).

      Doel van hen is ook lowbudget, en ik ben me er ook erg van bewust dat het mis kan gaan.

      Mijn grootste angst zit 'm ook niet zozeer in de buiten-reportage, maar of ik het goede moment weet te pakken bij het gemeentehuis (ondertekenen van getuigen, de kus, de ringen enz. enz.).


      Buiten heb ik gelukkig hééél veel tijd (ze trouwen pas 's middags laat ). Ik kan 's morgens eventueel nog "proefdraaien" en daarna met hen op pad.

      Ik had nog niet aan de invulflits gedacht! Slimme oplossing! (Hij heeft behoorlijk ingevallen ogen, dus erg handig!). Ik ken de techniek, maar gebruik hem niet veel - ik flits eigenlijk het liefst zo min mogelijk )

      Afijn, tips blijven welkom! En alvast heeel erg bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: trouwreportage

        Ik zou er met uw toestel in elk geval niet durven aan beginnen. Het zal in elk geval een zware uitdaging zijn, ik zou al eens een paar keer zo foto's gaan nemen in de kerk waar je moet zijn.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: trouwreportage

          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Ik zou er met uw toestel in elk geval niet durven aan beginnen. Het zal in elk geval een zware uitdaging zijn, ik zou al eens een paar keer zo foto's gaan nemen in de kerk waar je moet zijn.
          gelukkig hoeven ze niet naar de kerk en het gemeentehuis ken ik al (ik ben ambtenaar - en maak ook uit die hoofde regelmatig daar foto's).

          Ik laat jullie uiteraard graag wat resultaten zien ik hoop natuurlijk ook écht op een goed resultaat! En nogmaals, ik ken ook mijn grenzen wel...

          Maar zij wilden het écht niet anders.... en dus ga ik gewoon vreselijk mijn best doen en is alle hulp nog welkom!

          Comment


          • #6
            Re: trouwreportage

            Mijn ervaring is dat je het koppel op voorhand zoveel mag zeggen dat ze traag moeten zijn met de ringen etc, dat het er in de praktijk niet van komt .. ze zijn die dag met iets anders bezig dan met jou. Een compact camera heeft het nadeel van traag te zijn: zowel de tijd tussen op de knop duwen en dat de foto daadwerkelijk genomen wordt als de tijd tussen twee opnamen is lang. Je zal vooral dat eerste probleem (de shuttergab) moeten anticiperen

            Comment


            • #7
              Re: trouwreportage

              Nochtans is invulflitsen normale kost voor huwelijksfotografen.
              Zeker ook bij zonnig weer waar je van die lelijke schaduwen krijgt die je door het invulflitsen worden geëgaliseerd.
              Ik gebruik mijn flash dan off camera wat een meer natuurlijk effect geeft.

              In ieder geval succes.

              Hans
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: trouwreportage

                Nou, het is goed gelukt hoor! Nooit geweten dat je van fotograferen zo'n spierpijn kunt krijgen (ik voel écht alles!)

                Heb vanaf het begin tót het einde foto's kunnen maken, en met name de buitenfoto's zijn schitterend gelukt (ik vind ze mooi, maar de reacties gisteren van de anderen - ook die van het bruidspaar - waren onverdeeld positief . Van binnen zijn ze ook gelukt hoor (inderdaad die ringen heb ik níet van beiden helemaal goed ), en ik heb binnen gewoon veel gespeeld met de flits, én met de sluitertijd.

                Totaal aantal foto's ligt denk ik boven de 500 (zal ze later vandaag eens tellen)

                Ik heb zelfs een nieuwe opdracht gekregen: Een fotoserie van een paar honden (van kennissen van het bruidspaar).

                Ik ga ze straks overzetten op deze pc (vanaf de andere en vanaf de kaartjes), en dan wil ik er hier wel wat plaatsen.

                Vooraf waarschuw ik nog maar even, dat ik dus géén fotobewerkingsprog hier heb, en dat ik de foto's moet verkleinen met paint of MS picture manager (en dat geeft dus zéker geen mooie resultaten!).

                Waar (in welk topic) kan ik een paar van díe foto's later kwijt?

                Dank alsnog voor de tips!!!

                Comment


                • #9
                  Re: trouwreportage

                  Oorspronkelijk geplaatst door -margriet- Bekijk bericht
                  Vooraf waarschuw ik nog maar even, dat ik dus géén fotobewerkingsprog hier heb, en dat ik de foto's moet verkleinen met paint of MS picture manager (en dat geeft dus zéker geen mooie resultaten!).

                  Waar (in welk topic) kan ik een paar van díe foto's later kwijt?
                  zoek eens in google naar bdsizer, werkt heel makkelijk en goed voor het verkleinen

                  de foto's posten best bij mensen en modellen lijkt mij
                  fotowebsite: www.edwinfoto.com
                  Lara's website: http://www.houdevelt.com
                  fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: trouwreportage

                    Oorspronkelijk geplaatst door -margriet- Bekijk bericht
                    Nou, het is goed gelukt hoor! Nooit geweten dat je van fotograferen zo'n spierpijn kunt krijgen (ik voel écht alles!)

                    Heb vanaf het begin tót het einde foto's kunnen maken, en met name de buitenfoto's zijn schitterend gelukt (ik vind ze mooi, maar de reacties gisteren van de anderen - ook die van het bruidspaar - waren onverdeeld positief . Van binnen zijn ze ook gelukt hoor (inderdaad die ringen heb ik níet van beiden helemaal goed ), en ik heb binnen gewoon veel gespeeld met de flits, én met de sluitertijd.

                    Totaal aantal foto's ligt denk ik boven de 500 (zal ze later vandaag eens tellen)

                    Ik heb zelfs een nieuwe opdracht gekregen: Een fotoserie van een paar honden (van kennissen van het bruidspaar).

                    Ik ga ze straks overzetten op deze pc (vanaf de andere en vanaf de kaartjes), en dan wil ik er hier wel wat plaatsen.

                    Vooraf waarschuw ik nog maar even, dat ik dus géén fotobewerkingsprog hier heb, en dat ik de foto's moet verkleinen met paint of MS picture manager (en dat geeft dus zéker geen mooie resultaten!).

                    Waar (in welk topic) kan ik een paar van díe foto's later kwijt?

                    Dank alsnog voor de tips!!!
                    laat weten als ze er op staan! of je kan er eventueel op picasa ofzo plaatsen?
                    Vriendelijke groeten, Sven
                    Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

                    Comment


                    • #11
                      Re: trouwreportage

                      Oorspronkelijk geplaatst door -margriet- Bekijk bericht
                      Nou, het is goed gelukt hoor! Nooit geweten dat je van fotograferen zo'n spierpijn kunt krijgen (ik voel écht alles!)

                      Heb vanaf het begin tót het einde foto's kunnen maken, en met name de buitenfoto's zijn schitterend gelukt (ik vind ze mooi, maar de reacties gisteren van de anderen - ook die van het bruidspaar - waren onverdeeld positief . Van binnen zijn ze ook gelukt hoor (inderdaad die ringen heb ik níet van beiden helemaal goed ), en ik heb binnen gewoon veel gespeeld met de flits, én met de sluitertijd.

                      Totaal aantal foto's ligt denk ik boven de 500 (zal ze later vandaag eens tellen)

                      Ik heb zelfs een nieuwe opdracht gekregen: Een fotoserie van een paar honden (van kennissen van het bruidspaar).

                      Ik ga ze straks overzetten op deze pc (vanaf de andere en vanaf de kaartjes), en dan wil ik er hier wel wat plaatsen.

                      Vooraf waarschuw ik nog maar even, dat ik dus géén fotobewerkingsprog hier heb, en dat ik de foto's moet verkleinen met paint of MS picture manager (en dat geeft dus zéker geen mooie resultaten!).

                      Waar (in welk topic) kan ik een paar van díe foto's later kwijt?

                      Dank alsnog voor de tips!!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: trouwreportage

                        ik zal er een paar plaatsen zometeen. Dus binnen een half uurtje beschikbaar

                        Ik kan/mag op deze pc niets (geen progjes) downloaden/installeren... dus ik denk dat ik het tóch op een andere manier moet oplossen...

                        Ik probeer het! en dan plaats ik ze dus onder mensen enz. (topic hierboven genoemd)...

                        Comment


                        • #13
                          Re: trouwreportage

                          bdsizer installeert niets
                          gewoon downloaden en uitvoeren als he het delete is alles weg
                          hier is de link http://www.softpedia.com/get/Multime.../BDSizer.shtml
                          fotowebsite: www.edwinfoto.com
                          Lara's website: http://www.houdevelt.com
                          fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

                          Comment

                          Working...
                          X