Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips-omgevingingen om met mijn vriendin foto's te nemen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips-omgevingingen om met mijn vriendin foto's te nemen?

    Goedemorgen / middag / avond,

    Ik en men vriendin zouden graag eens knusse fototjes van ons 2 hebben, nu heb ik niet echt een idee hoe ik hieraan moet beginnen... heb wel een statief en zo, maar locaties, pose's, effecten, etc... heb ik totaal geen ervaring mee. Als iemand voorbeelden / workshopje / tips heeft mag je deze hier altijd posten!

    Ik denk dat ik niet de enige ben die dit graag eens zou weten, toch?
    Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

  • #2
    Re: Tips-omgevingingen om met mijn vriendin foto's te nemen?

    Beste Hopper,

    Dat hangt er een beetje vanaf wat je bedoeling en je achtergrond is. Je bedoelt gewoon foto's maken met een digicam en een zelfontspanner?

    Om te beginnen spreek je gewoon twee dagen die kort genoeg bij elkaar liggen af met je vriendin om de foto's te maken. De eerste dag om vanalles uit te proberen. En de tweede dag om opnieuw te doen wat achteraf gezien de eerste dag niet helemaal gelukt is.

    Qua locatie kan je met een middagje door de stad wandelen al zowat alles doen wat je wenst. Op terras, op een bankje in het park, op straat.

    Ideeën kan je bijvoorbeeld op flickr.com opdoen. Je kan daar zoeken op "groups". Op sommige staan er veel foto's, op andere minder. Maar het is een onuitputtelijke bron voor inspiratie. Op een groep als "loving couples" staan 11000 voorbeeldfoto's... "Street romance" is op het eerste zicht een leuke kleine groep. Klik maar wat rond.

    Altijd leuk: eindigen in de photobooth in het station. Zo'n claustrofobisch hokje waar je instant-pasfoto's kan maken.

    Comment


    • #3
      Re: Tips-omgevingingen om met mijn vriendin foto's te nemen?

      Hoi hoi,

      Alvast bedankt voor de reactie ,

      Eerder met men 450D en een timer instellen (afstandbediening heb ik ook, maar als je deze in je hand hebt, kan je je hand niet meer gebruiken).

      Zou wat plekjes in Brugge en rondom nodig hebben, heb wel enkele plekjes maar weet dan niet hoe je daar dan bij moet staan, een kus of een knuffel kan mooi zijn, maar is ook wat cliché.

      Maar moet niet direct outdoor zijn, als er tips zijn voor indoor (hiermee bedoel ik thuis, tuin, ...) waardoor ik iets extra aan een foto kan geven, let me know . Heb wel geen studiomateriaal qua professionele flitsen etc
      Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

      Comment


      • #4
        Re: Tips-omgevingingen om met mijn vriendin foto's te nemen?

        Beste Hopper,

        Dat hangt er een beetje vanaf wat je bedoeling en je achtergrond is. Je bedoelt gewoon foto's maken met een digicam en een zelfontspanner?

        Om te beginnen spreek je gewoon twee dagen die kort genoeg bij elkaar liggen af met je vriendin om de foto's te maken. De eerste dag om vanalles uit te proberen. En de tweede dag om opnieuw te doen wat achteraf gezien de eerste dag niet helemaal gelukt is.

        Qua locatie kan je met een middagje door de stad wandelen al zowat alles doen wat je wenst. Op terras, op een bankje in het park, op straat.

        Ideeën kan je bijvoorbeeld op flickr.com opdoen. Je kan daar zoeken op "groups". Op sommige staan er veel foto's, op andere minder. Maar het is een onuitputtelijke bron voor inspiratie. Op een groep als "loving couples" staan 11000 voorbeeldfoto's... "Street romance" is op het eerste zicht een leuke kleine groep. Klik maar wat rond.

        Altijd leuk: eindigen in de photobooth in het station. Zo'n claustrofobisch hokje waar je instant-pasfoto's kan maken.

        Comment


        • #5
          Re: Tips-omgevingingen om met mijn vriendin foto's te nemen?

          [QUOTE=h0pper;2411031
          Zou wat plekjes in Brugge en rondom nodig hebben, heb wel enkele plekjes maar weet dan niet hoe je daar dan bij moet staan, een kus of een knuffel kan mooi zijn, maar is ook wat cliché.
          [/QUOTE]
          niet te snel denken dat het 'cliché' is, gewoon leuke foto's maken van dingen die jullie samen leuk vinden

          Comment


          • #6
            Re: Tips-omgevingingen om met mijn vriendin foto's te nemen?

            Het is het ideale jaargetijde om knusse foto's in de natuur te nemen! De herst in al z'n warme tinten. Persoonlijk zou ik outdoor gaan.

            In Brugge genoeg leuke plaatsen hoor:
            -Op het brugje van het Minnewaterpark
            -Op het grasveld van het pak tussen Het Zand en het Station
            -In het station's buffet
            -Aan den Dijver
            -Aan de Rozehoedkaai
            -Op het binnenplein van Gruuthuuze
            -...

            Ik vind wel, als u knusse foto's van u en uw vriendin wilt nemen, dat er met de zelfontspanner misschien heel wat minder spontane foto's gaan zijn als je wenst.
            Misschien een collega-fotograaf vragen?
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #7
              Re: Tips-omgevingingen om met mijn vriendin foto's te nemen?

              Zou eerder naar plaatsen trekken waar je een band mee hebt , waar je elkaar ontmoette , waar je je thuis voelt zoek niet achter plaatsjes maar doe iets spontaan ,je zal zien dat deze foto's meerwaarde creeeren .
              Ik zou het nemen van die foto voorbijgangers vragen , meeste doen dit zo onhandig dat er een en goedgevoel stemming geschapen word die een foto meerwaarde geven .
              Geniet van elkaar en je foto's zullen worden . Maak er ook geen duizenden want dat verveelt voor je partner.

              Comment


              • #8
                Re: Tips-omgevingingen om met mijn vriendin foto's te nemen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                Ik vind wel, als u knusse foto's van u en uw vriendin wilt nemen, dat er met de zelfontspanner misschien heel wat minder spontane foto's gaan zijn als je wenst.
                Misschien een collega-fotograaf vragen?
                Ja had ik ook al zitten denken, want als je dan haast haast van achter je camera moet lopen en dan nog dicht bij de vriendin kruipen... niet echt ideaal natuurlijk

                Mensen die dit soort dingen reeds gefotografeerd hebben en dit nog eens voor herhaling vatbaar vonden? This is your chance (kwil geen professioneel, zou iets te duur uitvallen voor wat wij op zoek zijn)
                Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

                Comment


                • #9
                  Re: Tips-omgevingingen om met mijn vriendin foto's te nemen?

                  hallo,

                  ik fotografeer ook al zelf enkele jaren maar 2 weken geleden hebben wij zelf een shoot laten doen. Kostte 175 euro en het resultaat was super. Met je eigen toestel ga je zelf niet bereiken wat iemand anders ziet. De fotograaf loopt rond jou en trekt spontane foto's wat je helemaal zelf niet kan bereiken. Dus ik zou ze laten trekken, dan ga jij en je vriendin super tevreden zijn.

                  Comment

                  Working...
                  X