Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips ivm foto's trouwfeest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips ivm foto's trouwfeest

    Beste,

    Een van de volgende weekends moet ik naar een trouwfeest gaan. Ze hebben me gevraagd om wat foto's te nemen. Ik heb een D70 met de kitlens en de Nikon 50mm f/1.8D en neem zeker beiden mee.

    Hebben jullie soms tips waar ik op moet letten voor trouw foto's? Ik denk nu aan bijvoorbeeld
    * belichting (spier witte trouwkleed --> overbelicht?)
    * foto's tijdens de receptie met mensen? Welke f waarde neem ik hier best? En welke lens? De kitlens (18-70) of de 50mm (misschien scherper?)
    * foto's tijdens het avondfeest


    Alvast bedankt voor de vele nuttige tips,

    Jeroen
    Xcalibur
    ## D70 + AF-S Nikkor DX 18-70mm f/3.5-4.5 G ED + Nikkor 50mm f/1.8 + Sigma 70-200mm f/2.8 HSM + Sigma 28-70 f/2.8 + <op zoek naar een flitser> ##

  • #2
    Re: Tips ivm foto's trouwfeest

    Ik kan je niet helpen maar doe eens een search, dit onderwerp is wel al vaker voorbij gekomen. Succes !!

    Comment


    • #3
      Re: Tips ivm foto's trouwfeest

      Oorspronkelijk geplaatst door marjo
      Ik kan je niet helpen maar doe eens een search, dit onderwerp is wel al vaker voorbij gekomen. Succes !!

      Idd, als dikwijls gevraagd. Search in google "wedding + tips" of zoiets levert tonnen materiaal op.

      DPaul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: Tips ivm foto's trouwfeest

        Oorspronkelijk geplaatst door Xcalibur
        Beste,

        Een van de volgende weekends moet ik naar een trouwfeest gaan. Ze hebben me gevraagd om wat foto's te nemen. Ik heb een D70 met de kitlens en de Nikon 50mm f/1.8D en neem zeker beiden mee.

        Hebben jullie soms tips waar ik op moet letten voor trouw foto's? Ik denk nu aan bijvoorbeeld
        * belichting (spier witte trouwkleed --> overbelicht?)
        * foto's tijdens de receptie met mensen? Welke f waarde neem ik hier best? En welke lens? De kitlens (18-70) of de 50mm (misschien scherper?)
        * foto's tijdens het avondfeest


        Alvast bedankt voor de vele nuttige tips,

        Jeroen

        Wel ik heb hier ook niet veel verstand van, maar ik heb dit ook gedaan maar dan met mijn onderstaande lens. Ik had de ISO opgedreven naar 400 en de flitser gebruikt. En had de camera in manueel gezet, zo kon ik alles controleren wat ik wou.... f getal 8 dit voor het avond feest

        De receptie was bij mij buiten, weer met dezelfde lens... ook op ISO 400 (vergeten terug brengen naar 200) toen scheen het zonnetje wat leverde tot mooie belichte foto's . Hier had ik heb in AV stand gezet. ook f8

        De trouw hier heb ik f11 gebruikt samen met flits en ISO 400 in stand manueel . En in RAW zodat ik eventuele mislukkers nog zonder zorgen kon bijwerken. Ook familie foto's genomen aan het kasteel moest daar ook op iso 400 werken want het was een duistere dag tevens ook RAW zodat ik deze nog kon bewerken. (tegen de avond de tijd van de receptie scheen de zon, spijtig toen niet )

        Snel zijn is de boodschap mss handig je toestel in continue stand te zetten zodat je geen enkele kus moet missen.(die had ik net niet).

        Ogen open en opletten in elk hoekje gebeurt wel iets, en op een receptie is het leuk je in een groepje te plaatsen en vandaar uit inzoomen naar de mensen was minder opvalt en je krijgt natuurlijkere en spontane foto's!
        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

        Comment


        • #5
          Re: Tips ivm foto's trouwfeest

          Laat me je ook enige raad geven... Fotografie is een kunstvorm en goede kunst ontstaat vaak wanneer je de grenzen van iets verkent, zelfs die grenzen oversteekt.
          Enfin... toch enige tips. Je kan het dus niet opnieuw doen alhoewel ik collega's ken die het ooit wel eens hebben moeten doen, meestal een "fout van het labo". Als je een huwelijk fotografeert, en een ceremoniemeester is niet voorzien, word je vaak ook in die rol geduwd wegens je "grote ervaring" in huwelijken. Let daar dus op, de mensen verlangen dan wat sturing door jou.
          Hou rekening met de volgorde van de suite en wanneer de gelegenheidskoppels het huis van de bruid verlaten.
          Werk met "prof" materiaal, dus geen bridge of compact. Kan je toestel RAW, gebruik dat en maak één of twee proefopnamen per situatie, met RAW kan je spelen op het vlak van belichting en in hoge nood kan je digitaal gaan mergen.
          - wees los en open, als je kan lachen samen met het koppel, dan maak je mooie foto's
          - kan je camera spotmeting aan, meet dan het wit, het zwart van hem en neem een gemiddelde en werk in raw
          - een huwelijk is, zoals alles, een verhaal... vertel het goed
          - bezoek enige sites van huwelijksfotografen, bij voorkeur in het UK. Daar is nog een markt voor "sociale fotografie"
          - wees origineel zonder melig of clichématig te worden
          - zorg voor voldoende opslagmedia, batterijen en ken je flits door en door
          - ken je apparaat, check regelmatig je histogram en, please, zit niet na elke opname op je lcd naar het resultaat te kijken, zo mis je de beste opnames...
          - kijk om je heen, let op details, die zijn ook leuk
          - maak in de kerk ook foto's zonder flits, als er genoeg licht is tenminste
          - maak een overzichtsfoto in de kerk door helemaal achteraan te gaan staan
          - een groepsfoto op de trappen van het gebedshuis is ook altijd leuk
          - ga je met het koppel naar het park of zo, neem dan zo weinig mogelijk volk mee en zeker Nonkel Fotograaf niet meesleuren
          - check het park op voorhand zodat je de omgeving kent en dus origineel kan zijn
          - praat een week of zo voor het huwelijk met het koppel en vindt uit wat ze graag zien
          - bovenal... good luck

          Comment

          Working...
          X