Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips gevraagd voor party-pictures

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tips gevraagd voor party-pictures

    even wat voorbeelden:






    (copyright http://www.melvinkobe.com)

    vaak vind je van die slechte foto's terug, zoals die eerste, waar niks van de zaalverlichting overblijft doordat er een flits is gebruikt. Maar ik zou graag wat tips hebben om zo'n foto's te kunnen maken zoals die tweede en derde, waar je wel nog belichting hebt van de zaal, zonder dat deze verandert in van die slierten omdat je geen flits gebruikt en te veel beweegt, zoals deze:



    Iemand tips om bij de slechte omstandigheden van fuifzalen en discotheken (weinig licht, veel rook,...) toch nog mooie foto's te maken?
    Zelf maak ik gebruik van een digitale reflexcamera...

  • #2
    Re: tips gevraagd voor party-pictures

    Zo zou ik het doen: camera op M-stand, iso omhoog, diafragma open en een iets langere sluitertijd (tot ca. 1/15 seconde, de flits bevriest het onderwerp wel min of meer). Op die manier zouden flitslicht en omgevingslicht beter in balans moeten zijn. Eventueel zelf nog wat bewegingen maken om er iets extra in te brengen. 100% scherp hoeft dit soort van foto's voor mij immers niet te zijn.
    www.stijnwillekens.be

    Comment


    • #3
      Re: tips gevraagd voor party-pictures

      thx, zal ik eens proberen... iemand nog iets aan toe te voegen?

      btw, mooie foto's op uw site!!

      Comment


      • #4
        Re: tips gevraagd voor party-pictures

        Oorspronkelijk geplaatst door Electique Bekijk bericht
        thx, zal ik eens proberen... iemand nog iets aan toe te voegen?

        btw, mooie foto's op uw site!!
        Nope, de enige manier om mooie partypictures te maken is door gebruik te maken van slow sync. flitsen.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: tips gevraagd voor party-pictures

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Nope, de enige manier om mooie partypictures te maken is door gebruik te maken van slow sync. flitsen.
          Not the only way.. but a good way, yes.
          Rear curtain or slow sync, medium ISO to help capture ambient light.

          Add a slight zoom or movement during the exposure and you'll show action in the photo.

          Comment


          • #6
            Re: tips gevraagd voor party-pictures

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Nope, de enige manier om mooie partypictures te maken is door gebruik te maken van slow sync. flitsen.
            en gaat dat met de interne flits van Nikon D40? Denk alleen dat ik alleen "rear" optie heb...
            en als ik mij een externe flits zou aanschaffen, iemand een voorstel welke ik mij best zou aanschaffen?

            Comment


            • #7
              Re: tips gevraagd voor party-pictures

              Oorspronkelijk geplaatst door Electique Bekijk bericht
              en gaat dat met de interne flits van Nikon D40?
              Dat moet wel lukken denk ik, voor slow sync heb je meestal geen erg krachtige flits nodig.
              Oorspronkelijk geplaatst door Electique Bekijk bericht
              Denk alleen dat ik alleen "rear" optie heb...
              Slow sync wil gewoon zeggen dat je een langere sluitertijd combineert met flits. Als je de 'rear' optie aanzet gaat de flits pas af net voor de sluiter terug dicht gaat.
              www.stijnwillekens.be

              Comment


              • #8
                Re: tips gevraagd voor party-pictures

                Word ook wel is dragging the shutter genoemd…
                voorbeeldjes op mijn site, www.denief.be,
                meestal Iso 1600, bij portretjes inflitsen, bij sfeer shots zonder flits.
                Denief.be… Showcase l Gallery's l Blog

                Comment


                • #9
                  Re: tips gevraagd voor party-pictures

                  Oorspronkelijk geplaatst door Denief Bekijk bericht
                  Word ook wel is dragging the shutter genoemd…
                  voorbeeldjes op mijn site, www.denief.be,
                  meestal Iso 1600, bij portretjes inflitsen, bij sfeer shots zonder flits.
                  Ik zou hier ook wel meer over willen weten, ik ben al een paar keer gevraagd om foto's te nemen op feestjes.

                  Ik heb al een aantal dingen gelezen. Lage sluitersnelheid 1/9 en dan inflitsen. En voor de sfeershots 1/30 iso 1600 en een f/2.8 of zo.

                  Ik weet alleen niet goed hoe ik best mijn flits kan gebruiken. Ik ben in het bezit van een Nikon d40 en een sb800 flits. Het hele rear curtain gedoe snap ik wel, maar welke instellingen kan ik best gebruiken op mijn flits?
                  My Instagram

                  Comment

                  Working...
                  X