Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

    Heel erg bedankt bulke41 & Speedy voor de tips! Die neem ik zeker mee. Het werken met de flitser ben ik ook nog niet zo vertrouwd mee, ik gebruik het liefst het natuurlijk licht. Maar toch ga ik deze moeten gebruiken, zeker op de feestlocatie. Gelukkig weet ik al dat er een witte plafond is zodat ik kan bouncen. Zo wordt alles niet plat geflitst.
    Canon

    Comment


    • #17
      Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

      Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
      Heel erg bedankt bulke41 & Speedy voor de tips! Die neem ik zeker mee. Het werken met de flitser ben ik ook nog niet zo vertrouwd mee, ik gebruik het liefst het natuurlijk licht. Maar toch ga ik deze moeten gebruiken, zeker op de feestlocatie. Gelukkig weet ik al dat er een witte plafond is zodat ik kan bouncen. Zo wordt alles niet plat geflitst.
      Als je gaat bounce flitsen:
      - denk eraan om je ISO toch wat op te krikken, dan moet je flitser niet zo veel geven, en krijg je een betere balans tussen omgevings- en flitslicht.
      - stel flitscompensatie in naargelang de hoogte van het plafond: hoe hoger het plafond, hoe meer je zal moeten bijgeven. Als het plafond overal even hoog is, moet je dat maar 1x instellen uiteraard.
      - werk best ook in M mode, en hou je sluitertijd toch kort genoeg om geen bewogen fotos te krijgen
      Kan ook geen kwaad om op voorhand al wat te oefenen met dat bounce flitsen.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Als je gaat bounce flitsen:
        - denk eraan om je ISO toch wat op te krikken, dan moet je flitser niet zo veel geven, en krijg je een betere balans tussen omgevings- en flitslicht.
        - stel flitscompensatie in naargelang de hoogte van het plafond: hoe hoger het plafond, hoe meer je zal moeten bijgeven. Als het plafond overal even hoog is, moet je dat maar 1x instellen uiteraard.
        - werk best ook in M mode, en hou je sluitertijd toch kort genoeg om geen bewogen fotos te krijgen
        Kan ook geen kwaad om op voorhand al wat te oefenen met dat bounce flitsen.
        Wat super, die tips. Heel erg bedankt dleemans! Vandaag nog heb ik zitten oefenen en dit in diafragma en manuele mode. De iso waarde probeer ik rond de 800 te houden, het diafragma op 2.8 om toch wat een mooie dof te krijgen en de sluitertijd neem ik iets van 1/100 s. Wel merk ik dat veel beelden iets wat wazig en niet zo scherp zijn. Misschien is mijn sluitertijd toch wat te traag? O ja, de flitser staat op TTL. Maar daar kan ik ook nog wat compenseren.
        Canon

        Comment


        • #19
          Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

          Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
          Wat super, die tips. Heel erg bedankt dleemans! Vandaag nog heb ik zitten oefenen en dit in diafragma en manuele mode. De iso waarde probeer ik rond de 800 te houden, het diafragma op 2.8 om toch wat een mooie dof te krijgen en de sluitertijd neem ik iets van 1/100 s. Wel merk ik dat veel beelden iets wat wazig en niet zo scherp zijn. Misschien is mijn sluitertijd toch wat te traag? O ja, de flitser staat op TTL. Maar daar kan ik ook nog wat compenseren.
          Welke lens en brandpuntafstand ? Bij 1/100s en flitser zou je eigenlijk bijna altijd scherpe fotos moeten hebben. Hangt er ook wel vanaf hoeveel omgevingslicht je laat meespelen.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #20
            Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Welke lens en brandpuntafstand ? Bij 1/100s en flitser zou je eigenlijk bijna altijd scherpe fotos moeten hebben. Hangt er ook wel vanaf hoeveel omgevingslicht je laat meespelen.
            De lens die ik ga gebruiken is de 17-55 mm f/2.8 Is Usm van Canon. En eventueel ook de 50 mm f/1.4. De brandpuntsafstand gaat variëren van 17 mm (groepen) tot 55 mm (portret). De lens waarmee ik oefende was de 17 - 55mm.
            Canon

            Comment


            • #21
              Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

              En Jacky07, is het meegevallen? Altijd leuk om te horen of je iets gehad hebt aan de tips hierboven en eventuele resultaten te zien :-)
              Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

              Comment


              • #22
                Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                Ik ben ook wel benieuwd.

                Comment


                • #23
                  Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                  Hey allemaal, sorry voor de late reactie maar het is zeker goed meegevallen. Het koppel was heel tevreden.
                  De tip van een tweede body was zeker van goudwaarde! Omdat alles zo snel achter elkaar volgde ging het bijna niet te doen zijn om van lenzen te wisselen.
                  De combinatie van de Canon 17-50mm f/2.8 voor reportagefoto's en de Canon 50 mm f/1.4 voor de minishoot en wat foto's met mooie dof was perfect. Ideaal was nog een 70-200 mm 2.8 erbij geweest zijn maar die heb ik niet (en de f/4 is in dit geval niet lichtsterk genoeg).
                  Tijdens de receptie (buiten) had ik al even de kans om in de zaal de flits te proberen en in te stellen. Het moeilijkste was het aansnijden van de taart en daarop volgend de openingsdans. Met alleen het licht van de dj en mijn bounce flitser was het op de limiet (daar heb ik meest een full frame gemist om hoog in de iso te kunnen gaan).
                  Ik heb in het totaal ongeveer een 240 foto's kunnen afleveren (van de + 900 genomen) en al bij al ben ik tevreden met het resultaat. Natuurlijk zijn er nog veel verbeterpunten maar blij dat ik toch heb doorgezet.
                  Dankjewel aan iedereen voor de vele tips en steun!
                  Canon

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                    Een tweetal foto's van de minishoot:

                    [IMG]_S2A9318 by jacky240, on Flickr[/IMG]


                    [IMG]_S2A9295 by jacky240, on Flickr[/IMG]
                    Canon

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                      heel toffe foto's!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                        Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                        heel toffe foto's!
                        Dankjewel Paranoia!
                        Canon

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                          Toffe foto’s, ja. De fotograaf is belangrijker dan het materiaal.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                            Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                            Hey allemaal, sorry voor de late reactie maar het is zeker goed meegevallen. /...
                            Bedankt om terug te koppelen ;-)

                            Mooie foto's

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                              Dankjewel voor de positieve commentaren GTrotter & mlap!
                              Canon

                              Comment


                              • #30
                                Re: Tips fotograferen van wettelijk huwelijk en feest achteraf.

                                Bedankt voor de terugkoppeling. Mooie foto's, proficiat! En jacky, gaat ge het nog doen?

                                Comment

                                Working...
                                X