Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tattoo fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tattoo fotograferen

    Beste bdr's

    een vraagje omtrent het fotograferen van tatoeages ik krijg hier de mogelijkheid om een persoon zijn tatoeages te fotograferen nu is mijn vraag een close-up van deze nemen of zijn er andere technieken om deze in de spotlights te zetten, volledige persoon fotograferen en nadien onherkenbaar maken. alle tips zijn welkom.

    mvg Ysvogel

  • #2
    Re: tattoo fotograferen

    De vraag is:Hoe groot zijn die tatoeages,en waar staan ze?
    Voor het verstand dat ik ervan heb,is elke tatoeage een eenheid op zichzelf.Dan kun je deze afzonderlijk fotograferen.
    Wil je persoon in kwestie laten zien hoeveel er wel zijn over heel, zijn of haar, lichaam,dan is er wel raad te vinden op tips voor portretfotografie.
    Belichting moet zo diffuus en zacht mogelijk zijn.Huid wil wel eens glimmen.Flitsen rechtstreeks ?????
    Klein detail geen probleem,maar grotere oppervlakten,waar achtergrond te zien is,dan moet deze zo neutraal mogelijk zijn,of liefst zwart,wil je de huid en lichaam benadrukken.
    (Zoiets als je ziet op opnames van automodellen.Wagen in de picture,achtergrond zwart of donker.)
    Ik heb er geen ervaring mee,nooit gefotografeerd,maar dat is zo mijn idee hoe ik het zou opvatten.
    Heb wel veel tatoeages gezien,van slecht tot zeer mooi.Sommige zijn echte kunstwerkjes.Maar hoe ze de tand destijds doorstaan ????

    Comment


    • #3
      Re: tattoo fotograferen

      Ik heb totaal geen verstand van tats.
      Wel heb ik al gezien dat ze de tats nat maken om de huid iets meer transparant te maken. De kleuren komen dan meer tot hun recht. Je kan dat eens proberen en zien of dat mooi is op beeld.

      Comment


      • #4
        Re: tattoo fotograferen

        insmeren met vaseline, of een andere goede, niet vettige vochtinbrengende creme ;-)
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment

        Working...
        X