Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterrensporen fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sterrensporen fotograferen

    Hallo,
    Even een vraagje. Ik ben gisteren gaan sterrensporen fotograferen. Dit zou normaal gezien moeten lukken hebben ze mij verteld met mijn draadloze afstandsbediening. Ik heb een Canon 600D en een afstandsbediening RC-6. Ik zou mijn instellingen moeten zetten op continue-opname. Maar dan kan ik mijn afstandsbediening toch niet gebruiken. En zelf elke keer de ontspanknop afdrukken is ook geen optie vermits je dan echt wel trillingen krijgt. Normaal zou je camera toch al die tijd alleen aan de gang moeten kunnen.
    Weet iemand hier een oplossing voor? Of heeft hier iemand ervaring mee?
    Ahja ik kan geen interval instellen op mijn toestel.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Sterrensporen fotograferen

    Afstandsbediening kopen met een interval; zeer lichtsterke lens aanschaffen indien je die nog niet hebt
    Interval zetten op continu gedurende enkele uren, dit met die belichtingstijd van 15 à 20 sec
    Diafragma naar keuze maar liefst zo groot mogelijk en je iso opvoeren in hoeverre je geen of weinig ruis hebt met je toestel
    Daarna alle opnames (400 à 500) samenvoegen
    En je hebt je startrails
    Eigenlijk niks moeilijk aan hoor, kruipt enkel heel veel tijd in

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Sterrensporen fotograferen

      Dank je wel voor je reactie! Ja het is de afstandsbediening waar ik mee de mist in ben gegaan.. ik heb ene die op infrarood werkt, dus niet haalbaar voor startrails te doen. De rest heb ik gedaan zoals jij hier beschreven hebt.. Dan zal ik eens op zoek moeten gaan naar een andere afstandsbediening.. Alvast bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: Sterrensporen fotograferen

        Met je RC-6 zal dat niet lukken vrees ik.Je moet je timer instellen en dan gaan er geen continu opnames meer.(althans zo is het op een 70d)
        Wat je nodig hebt is gewoon een remote-control,hoeft niet draadloos te zijn.Rond de 30 eu of minder vind je ze wel.Let wel op dat ze de juiste stekker hebben voor je toestel.Je kunt ze bijna eindeloos instellen.Ook handig voor andere zaken.Dus geen verloren investering,wat ik van een RC-6 wel wat vind.Werkt bij mij alleen frontaal op de body en alleen klik en dat is alles.
        Kijk verder eens naar:www.nandoonline.com onder sterrenfotografie.Daar vind je heel al heel wat.
        Sieg was me al voor met de afstandsbediening.
        Last edited by demuro; 20 april 2018, 14:05. Reden: sieg

        Comment


        • #5
          Re: Sterrensporen fotograferen

          Dit programma downloaden en op je sd kaart zetten en je hebt een gratis intervaltimer. Ik heb dat op mijn 6D geïnstalleerd en werkt prima . Eergisteren nog wat startrails gedaan.

          Belichting maximaal 25sec met een 14mm op full frame. Hoe meer je inzoomt hoe hoger je sluitertijd, anders krijg je strepen ipv ronde sterren.

          Zorg dat je de poolster in beeld hebt, zo krijg je het mooiste resultaat.

          Sieg: 500 foto's is nogal veel . Als je een uurtje hebt gedaan heb je eigenlijk al genoeg. Langer kan uiteraard ook maar daar wordt de foto niet per se mooier van.

          Een handige extra van Magic Lantern is dat je ook het totaal aantal clicks van je toestel kunt bekijken.
          Last edited by alex606; 20 april 2018, 14:57.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Sterrensporen fotograferen

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Dit programma
            Sieg: 500 foto's is nogal veel . Als je een uurtje hebt gedaan heb je eigenlijk al genoeg. Langer kan uiteraard ook maar daar wordt de foto niet per se mooier van.
            Hangt er vanaf hé Alex wat je wil bereiken en hoe mooi het moet zijn

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment

            Working...
            X