Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reflectiescherm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reflectiescherm?

    Kun je zelf een reflectiescherm maken?
    Zo ja? hoe dan? alle tips zijn welkom
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

  • #2
    Re: reflectiescherm?

    Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
    Kun je zelf een reflectiescherm maken?
    Zo ja? hoe dan? alle tips zijn welkom
    Kijk al eens naar reflectiepanelen Trebs.

    Comment


    • #3
      Re: reflectiescherm?

      Wat ik heb gedaan is dit.

      Je gaat naar de AS adventure en koopt een overlevingsdeken. Je hebt versies met zilver en gouden binnen- en buitenkant.
      Die span je over een frame van pvc buizen zodat je dit ding kan recht laten staan en hupsa. Een very cheap reflection panel.
      Je kan ook piepschuim platen gebruiken. Maar telekens stofzuigen zie ik nie zitten.
      www.olivierdutre.com
      Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

      Comment


      • #4
        Re: reflectiescherm?

        dank jullie voor alle tips

        Heb nog ergens een soort van isolatie deken liggen zou het daar ook mee kunnen? het spul is vrij dun en aan de ene kant wit van kleur. en de andere kant is zilverkleurig.........tips zijn welkom
        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

        Comment


        • #5
          Re: reflectiescherm?

          Heb je al eens naar de prijzen van een reflectiescherm gekeken ?

          Daar kun je ze zelf niet voor maken.

          http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=757
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: reflectiescherm?

            Het kan zelfs gratis mits je een abonnement neemt op een fotografietijdschrift. Als je snel reageert want het geschenk wijzigt elke maand.

            Comment


            • #7
              Re: reflectiescherm?

              THX voor de tip
              Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

              Comment


              • #8
                Re: reflectiescherm?

                Als het is om thuis te gebruiken, dus niet om overal mee naartoe te zeulen, dan komen er veel materialen in aanmerking waarmee je hetzelfde effect verkrijgt. Piepschuim, wit karton, papier, aluminiumfolie al dan niet gekreukt, wit stof,... Allemaal dingen die je meestal zo in huis hebt en weinig of niets kosten. Voor kleine productjes en opstellingen werken ze vaak beter dan een groot rond reflectiescherm dat moet omhoog gehouden worden. Waarschijnlijk wist je dit allemaal al wel, maar voor alle zekerheid...

                Roeland
                www.135mm.be
                @135mm_leuven
                info@135mm.be

                Comment


                • #9
                  Re: reflectiescherm?

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Heb je al eens naar de prijzen van een reflectiescherm gekeken ?

                  Daar kun je ze zelf niet voor maken.

                  http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=757
                  Is er eigenlijk een groot kwaliteitsverschil tussen de diverse reflectieschermen, dit voor privégebruik?

                  Deze zijn goedkoop tegen andere aanbieders.

                  PS. Ik heb het toch goed dat deze opgevouwen worden naar 1/3 van de diameter?

                  mvg

                  Alain

                  Comment


                  • #10
                    Re: reflectiescherm?

                    Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                    Het kan zelfs gratis mits je een abonnement neemt op een fotografietijdschrift. Als je snel reageert want het geschenk wijzigt elke maand.
                    werkt heel goed............................als je in het Verenigd Koninkrijk woont getuige dit citaat van de website: Promotions are open to UK residents aged 18 and over.

                    Comment


                    • #11
                      Re: reflectiescherm?

                      Oorspronkelijk geplaatst door robert62 Bekijk bericht
                      werkt heel goed............................als je in het Verenigd Koninkrijk woont getuige dit citaat van de website: Promotions are open to UK residents aged 18 and over.
                      Je moet wel doorklikken naar Europe en daar lees je dan
                      "12 Issues + FREE Reflector (EUR) to Europe"

                      Heb bij m'n vorige abonnement (op het zusterblad - ze hebben 2 magazines) ook zonder problemen mijn geschenk ontvangen.

                      Mijn bestelling is inmiddels geplaatst en mijn schermen zijn onderweg

                      Comment


                      • #12
                        Re: reflectiescherm?

                        hallo,

                        ben nieuw hier, en ook opweg voor een reflectiescherm te maken
                        nu was de vraag, zo'n isolatiedeken, kan je dat bij de locale apotheker krijgen?
                        want ik heb het al zien staan op een site voor 2EUR maar het kost me meer om dat tot hier te krijgen dan het deken zelf :S

                        graag reacites :P

                        alvast bedankt
                        __________________________________________________ ____

                        Amateurs worry about equipment, professionals worry about time, masters worry about light.

                        Comment


                        • #13
                          Re: reflectiescherm?

                          Ga langs de Brico (of soortgelijke winkel).
                          Koop jezelf daar zo een zilveren 'deken' om op de voorruit van je wagen te leggen tegen de vorst.
                          Het deken maak je vast op een plaat (karton ofzo).
                          Voila, een reflectiepaneel

                          Comment


                          • #14
                            Re: reflectiescherm?

                            ik heb ook zo'n ruitenscherm van zilver gebruikt maar de modellen vinden dat de zon toch iets te fel in hun gezicht schijnt en ze knijpen hun ogen dicht. Dus ik ga uitkijken naar iets dat minder zilver blinkt..
                            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                            Comment

                            Working...
                            X