Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Receptie fotograferen tips gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Receptie fotograferen tips gevraagd

    Morgen werd ik door een kennis gevraagd of ik op een receptie foto's wou maken. Het is op t strand en een afscheid van een werknemer. Nou heb ik dit nog nooit gedaan (ben namelijk natuurfotograaf) maar wil dit graag wel goed doen. Misschien hebben jullie wat tips. Heb een sony a200 met 18-70 en canon eos 30d met 70-300 IS USM (ben bezig met overstappen op canon)

    Mvg
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

  • #2
    Re: Receptie fotograferen tips gevraagd

    Heb zelf ook geen tonnen ervaring met die situatie maar een aantal puntjes waarop ik zou letten als ik die opdracht kreeg:
    • Probeer zo vaak mogelijk " 't zeetje" op de achtergrond te hebben. Dit is vaak rustiger dan de drukke dijk & appartementsblokken. (tenzij je echt kleine DOF gebruikt, en de appartementen mooi in de onscherpte verdwijnen).
    • Een aantal close-ups, met korte sluitertijd, brengt mooi detail naar boven, zeker bv bij personen met wapperende haren
    • Een groepsfoto die de diepte van het strand toont (laag over de grond getrokken dus) heeft ook zeker z'n charmes. (misschien met enkele strand-artefacten op de voorgrond, zoals een golfbreker, aangespoeld afval, visnetje of zo, ... )
    • Zacht invul-flitsen kan ook handig zijn, als er zonlicht is en de gezicht-schaduwen teken zich hard af. (dit is hoe ik het oplos, 'k weet niet of dit de goeie oplossing is)


    Hmm, krijg direct zin om zo'n reportage te maken. Iets te lang geleden dat ik me nog eens kon uitleven. Hopelijk haal je iets bruikbaar uit de tips.

    Grtz & success!
    Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

    Comment


    • #3
      Re: Receptie fotograferen tips gevraagd

      Neem en klein trapladdertje mee (of een bankje). Ik ken je lengte niet maar als je staande mensen moet fotograferen die groter zijn, bestaat de kans dat je veel ruggen ziet.
      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

      Comment


      • #4
        Re: Receptie fotograferen tips gevraagd

        Vaak is de fotografische kwaliteit hier niet zo'n issue. Zie vooral dat je iedereen wel een keertje hebt gefotografeerd. Invulflitsen is hier zeker erg nuttig, dan ben je ook niet meer zo afhankelijk van de stand van de zon, al zal je hier niet altijd mee wegkomen met de beperkte flashsynch tijd, vooral handig in iet§s donkere situaties, geen idee of het 's avonds is en of je een externe flash hebt? Wees zelf vooral niet te zenuwachtig en relax, dat helpt ook om je 'onderwerpen' leuk op de foto te zetten.

        Comment


        • #5
          Re: Receptie fotograferen tips gevraagd

          ook leuk is close upjes te trekken van de hapjes
          natuurlijk alleen als het iets meer is dan een blokje kaas en een bitterbal
          þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
          Freelance bedrijfsfotograaf
          klikerdeklik hier voor mijn website!

          Comment


          • #6
            Re: Receptie fotograferen tips gevraagd

            Bedankt voor de tips!
            Het was binnen (in een strandtent)
            En ik heb inderdaad geprobeerd wat foto's te maken van de hapjes of een glas wijn etc. Het ging opzich wel goed, maar de zon schijn fel naar binnen dus dat was wel lastig.
            Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
            Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
            Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

            Comment


            • #7
              Re: Receptie fotograferen tips gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
              ook leuk is close upjes te trekken van de hapjes
              natuurlijk alleen als het iets meer is dan een blokje kaas en een bitterbal
              ook niet als iemand erop aan het kauwen is met zijn muil open.

              ik denk dat invulflits een belangrijke tip is en proberen iedereen een keertje op de foto te krijgen. Daarbij is er een verschil tussen portretten maken en foto's waaruit blijkt dat de mensen zich vermaken.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment

              Working...
              X