Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Programmaschakeling Panasonic dmc fz-28

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Programmaschakeling Panasonic dmc fz-28

    Bij het doornemen van de handleiding van mijn Panasonic dmc fz-28 kwam ik dit tegen op pagina 52.

    “Programmaschakeling
    In het programma AE-funcie kunt u de ingestelde openingswaarde en de sluitertijd wijzigen zonder de belichting te wijzigen. Dit heet programmaschakeling. U kunt de achtergrond waziger maken door de openingswaarde kleiner te maken of een bewegend voorwerp met meer beweging opnemen door de sluitertijd langzamer in te stellen als u een opname maakt en de AE-programmafunctie.
    -Druk de ontspanknop halfweg in en gebruik dan de joystick om de “programmaschakeling” te activeren terwijl de openingswaarde en de sluitertijd op het scherm verschijnen (ong. 10 Sec).
    -De aanduiding voor programma shift(A) verschijnt op het scherm wanneer programma shift wordt ingeschakeld.
    -Programmaschakeling wordt geannuleerd als u de camera uitzet of de joystick naar boven en naar onder bewogen totdat de aanduiding voor programmaschakeling verdwijnt… enz.”


    Wat ik ook probeer, ik kan de programmaschakeling niet activeren. Heeft er iemand al ervaring met deze functie en kan mij hierover meer uitleg geven?

    Met google heb ik gezien dat panasonic dmc-f50 ook over deze functie beschikt.

    Alvast bedankt.
    Alvast bedankt voor het komen kijken en de commentaren.
    Kurt's Photo Gallery op Flickr
    Sony a6600 met Tamron 18-300 f/3.5-6.3 en Tamron 17-70 f/2.8

  • #2
    Re: Programmaschakeling Panasonic dmc fz-28

    Ik heb de FZ8 gehad dus weet er wel iets vanaf

    als je hem op de A-stand zet heb je bijvoorbeeld de keuze over de Aperture.
    - pak de joystick en doe hem omhoog om een groot getal, of omlaag voor een klein getal.

    In de M stand kun je met de joystick naar rechts zowel de Aperture als de Sluitertijd regelen

    Succes!!
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

    Comment


    • #3
      Re: Programmaschakeling Panasonic dmc fz-28

      Hoe? heeft dat toestel dan geen P staan op die keuzeknop bovenaan? De FZ50 heeft die nochtans ...

      (Vrijwel elke camera heeft tegenwoordig de mogelijkheid om in de "Programma mode" het gemeten A/T paar te verschuiven middels een of andere draaiknop of wiel ...)

      Comment


      • #4
        Re: Programmaschakeling Panasonic dmc fz-28

        Oorspronkelijk geplaatst door Drumpy Bekijk bericht
        U kunt de achtergrond waziger maken door de openingswaarde kleiner te maken
        Wat is nu eigenlijk een openingswaarde? Zouden ze bij Pana het woord diafragma niet kennen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Programmaschakeling Panasonic dmc fz-28

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Wat is nu eigenlijk een openingswaarde? Zouden ze bij Pana het woord diafragma niet kennen.
          Daarvoor gebruiken ze de vertaalmachine......

          Comment

          Working...
          X