Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partyfotografie fuif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Partyfotografie fuif

    Hallo,

    Ik doe regelmatig partyfotografie en ik probeer met de middelen die ik heb steeds m'n foto's te verbeteren, (voorbeelden onderaan)
    Ik werk met een Nikon D40, 18-55mm 3.5f (kitlens), en sb600 met een stukje zijdepapier die bol oop de flits staat (bij wijze van diffuusfilter). Ik flits meestal rechtstreeks (met dat papier erop).

    Nu zou ik graag tips enz... krijgen van jullie hoe ik de foto's met deze apparatuur kan beter krijgen. Ik heb vooral veel last met rode par-spots, het wil niet lukken om een scherpe foto te krijgen... Camera staat op manueel, flits ook, sluitertijd tussen 1/2 en 1/25 (afh van licht enz.), flitst op 2e gordijn, iso 800, witbalans op Flits

    Hiermee ben ik begonnen:


    dit is het resultaat nu:




    en het probleempje met rood:

    Comment


    • Re: Partyfotografie fuif

      5de foto : flits te zwak waardoor door de lange sluitertijd de mensen niet scherp zijn.Is niet een probleem van de lampen maar je flits.
      www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

      Comment


      • Re: Partyfotografie fuif

        Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
        5de foto : flits te zwak waardoor door de lange sluitertijd de mensen niet scherp zijn.Is niet een probleem van de lampen maar je flits.
        Vanavond nog es enkele testjes doen... Probleem is dat die lampen continu veranderen, vandaar... blijven proberen

        Comment


        • Re: Partyfotografie fuif

          Gewoon 'dragging the shutter' zoals schoonspikke het goed heeft uitgelegd, beste resultaten. En altijd first curtain . en om leuke foto te nemen van de Dj's hoef je zelf niet altijd te flitsen , diafragma van 2.8 tot F4 en sluitertijden tot 1/100 op ISO 1600, en wachten op wat licht :-)
          http://www.dullaert.net

          Comment


          • Re: Partyfotografie fuif

            Oorspronkelijk geplaatst door dzjee Bekijk bericht
            Gewoon 'dragging the shutter' zoals schoonspikke het goed heeft uitgelegd, beste resultaten. En altijd first curtain . en om leuke foto te nemen van de Dj's hoef je zelf niet altijd te flitsen , diafragma van 2.8 tot F4 en sluitertijden tot 1/100 op ISO 1600, en wachten op wat licht :-)
            Overtuig me eens met je foto's. Wil graag andere technieken zien ipv alleen maar te horen
            Dennis

            www.dennisbeekelaar.com

            Comment


            • Re: Partyfotografie fuif

              Oorspronkelijk geplaatst door Dennis71 Bekijk bericht
              Overtuig me eens met je foto's. Wil graag andere technieken zien ipv alleen maar te horen

              Deze zijn genomen zonder flits met een 5D en een 24/70 2.8 .



              En deze van een collega met een Nikon D700 en een draadloze nikon speedlight.



              groetjes
              http://www.dullaert.net

              Comment


              • Re: Partyfotografie fuif

                Oorspronkelijk geplaatst door dj__niels Bekijk bericht
                Hallo,

                Ik doe regelmatig partyfotografie en ik probeer met de middelen die ik heb steeds m'n foto's te verbeteren, (voorbeelden onderaan)
                Ik werk met een Nikon D40, 18-55mm 3.5f (kitlens), en sb600 met een stukje zijdepapier die bol oop de flits staat (bij wijze van diffuusfilter). Ik flits meestal rechtstreeks (met dat papier erop).

                Nu zou ik graag tips enz... krijgen van jullie hoe ik de foto's met deze apparatuur kan beter krijgen. Ik heb vooral veel last met rode par-spots, het wil niet lukken om een scherpe foto te krijgen... Camera staat op manueel, flits ook, sluitertijd tussen 1/2 en 1/25 (afh van licht enz.), flitst op 2e gordijn, iso 800, witbalans op Flits

                Hiermee ben ik begonnen:
                <knip>
                De foto's die wat minder zijn, zijn zo omdat er langs voren of langs opzij nog steeds wat restlicht beland. Je zou voor dat soort foto's ideaal een goed verlichte achtergrond hebben en geen licht langs voren, vooral spots zijn dan vaak een probleem. Je kan geruct mensen wat anders laten staan, met hun rug naar het zaallicht. voor dit soort fotos is het handig dat je je meer aan de randen van de zaal begeeft, waar je geen spots hebt die de mensen langs voren belichten. Als je dan toch dieper in de zaal zit, wil het helpen als je probeert op de spots en hun bewegingen te anticiperen, dus dat je een foto trekt, net wanneer de spot al is gepasseerd. Dit lukt niet altijd en overal, veel is afhankelijk van de lichtopstelling. Vooral veel oefenen, je doet het al veel beter, da's duidelijk Doe zo voort. En nog een tip: beperk je niet tot alleen poserende mensen, maar ga voor dj's, mensen die aan het dansen zijn, dat brengt afwisseling en leven in je fotos. Dansende mensen zijn wat moeilijker, maar geven zoveel leuker en energiekere fotos.

                Ik ben er ondertussen weer een tijd mee gestopt, maar heb het wel een tijd leuk gevonden om te doen. Nu af en toe nog op feestjes van de studentenvereniging of zoals dinsdag, op kazou cursus nog een paar leuke en wat 'anders dan anders' fotos:




                Hieraan kan je zien dat ik de klassieke poseerfotos zo stilaan minder leuk begin te vinden.
                Vergeet je vooral niet te amuseren!

                Comment


                • Re: Partyfotografie fuif

                  Oorspronkelijk geplaatst door dzjee Bekijk bericht
                  Deze zijn genomen zonder flits met een 5D en een 24/70 2.8 .



                  En deze van een collega met een Nikon D700 en een draadloze nikon speedlight.



                  groetjes
                  Eerste serie kan me niet overtuigen om zonder flits te gaan schieten hoor, sorry. Het zijn goede platen maar ik mis toch echt de kleuren (als die er al waren natuurlijk, anders kan je ze er moeilijk bij toveren).
                  De tweede serie is gaaf, maar wordt erg versterkt door de groothoek die gebruikt is.
                  Je zou eigenlijk 2 dezelfde beelden moeten schieten met beide technieken om een goed oordeel te kunnen vellen.
                  Dennis

                  www.dennisbeekelaar.com

                  Comment


                  • Re: Partyfotografie fuif

                    De tweede serie is geschoten door joris bulckens. Imho de beste eventfotograaf van België.

                    Grotehoek en fisheye lenzen zijn voor dit soort fotografie echt ongeloofelijk nuttig.

                    Comment


                    • Re: Partyfotografie fuif

                      Oorspronkelijk geplaatst door teun_2 Bekijk bericht
                      grotehoek en fisheye lenzen zijn voor dit soort fotografie echt ongeloofelijk nuttig.
                      +1

                      :g:g
                      Dennis

                      www.dennisbeekelaar.com

                      Comment


                      • Re: Partyfotografie fuif

                        Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                        De tweede serie is geschoten door joris bulckens. Imho de beste eventfotograaf van België.

                        Grotehoek en fisheye lenzen zijn voor dit soort fotografie echt ongeloofelijk nuttig.
                        Eerste zin : ik vind de 1ste serie beter dan de 2de. Die 2de zie ik enkel uitgebrande beelden.onscherpe beelden en iets te veel het schwoeng effect dat voor de gezichten komt
                        Dus wie jou dat wijs gemaakt heeft dat hij de beste eventfotograaf is van belgië moet dringend eens wat meer netwerken en zijn ogen open doen.

                        2de zin : ze kunnen eens nuttig zijn maar zeker niet onmisbaar. hangt puur van de stijl af die je wil hanteren
                        www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                        Comment


                        • Re: Partyfotografie fuif

                          grapjas

                          Comment


                          • Re: Partyfotografie fuif

                            Die enorme contrasten (met dichtlopen zwarten en uitgebrande delen) en kleurrijke beelden vind ik net een ongeloofelijke charme. 't is idd niet iets dat altijd pakt, maar Joris weet het wel heel erg goed toe te passen. Niemand heeft me dat gezegd, maar ik heb nog niemand het in belgië beter zien doen. Maar goed, de romeinen wisten al dat 'de gustibus et coloribus non disputandum est'.
                            Last edited by Teun_2; 8 november 2010, 19:32.

                            Comment


                            • Re: Partyfotografie fuif

                              Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                              Die enorme contrasten (met dichtlopen zwarten en uitgebrande delen) en kleurrijke beelden vind ik net een ongeloofelijke charme. 't is idd niet iets dat altijd pakt, maar Joris weet het wel heel erg goed toe te passen. Niemand heeft me dat gezegd, maar ik heb nog niemand het in belgië beter zien doen. Maar goed, de romeinen wisten al dat 'de gustibus et coloribus non disputandum est'.
                              Zijn foto's zijn zeker niet slecht, maar hij gebruikt wel wat overdadig die fisheye of ultra breedhoek. De snapshotgehalte ligt ook heel hoog bij hem vind ik. Hij zal deze reactie ook wel lezen denk ik. Het is helemaal niet zo moeilijk om met 1 enkele instelling een hele reeks partyfoto's te maken. En met zo'n ultrawide angle heb je veel scherptediepte, dus heel veel skills is er niet nodig.
                              De "beste" Belgische nightlife fotograaf die ik ken of iemand die ik heel erg bewonder is Melvin Kobe (niet z'n echte naam).
                              Moet je es melvinkobe.com checken. Zijn techniek is heel goed (focussen met een 5D op grote diafragma openingen) en hij legt altijd de sfeer heel goed vast met spontane momenten.
                              Last edited by Psychodweep; 8 november 2010, 23:12.

                              Comment


                              • Re: Partyfotografie fuif

                                Al bij al , we zijn er nu uit dat het geen exacte wetenschap is en dat de één liever zijn foto zo ziet en de ander zo .

                                Gisteren ook nog even een feestje meegenomen ( de meeste op het 1ste gordijn , door één of andere reden wilde men camera niet op het twee :-( , alles tussen de iso 640 en 1000 , f4 tot f8 en sluiterstijden 0.4 tot 1 sec. en de flits op nagenoeg zen zachtste 1/128 f 1/64 )



                                ook niet de 'grote klasse' maar ja , we leren steeds bij :-)

                                En mijn raad , vertrek op tijd naar een party dan kan je eerst een half uurtje de lichtomstandigheden 'verkennen'
                                http://www.dullaert.net

                                Comment

                                Working...
                                X