Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PARTY foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PARTY foto's

    hallo ik ga donderdag op een party trekken.ik heb me een speedlight 430 ex2 gekocht maar heb hier nog geen ervaring mee...Moet ik een diffuser halen? Moet ik de high speed sync gebruiken? en welke lens zou ik meenemen de 50mm f1.8 of mijn kitlens 18-55 f5.6 ik dacht aan instellingen rond de 1/15 en lage diafragma.maar weet niet hoe ik juist moet flitsen om geen bleke gezichten te krijgen ..veel vragen hé

  • #2
    Re: PARTY foto's

    1 giga tip!

    zoekfunctie => partyfotografie

    een schat aan info
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: PARTY foto's

      hogere ISO gebruiken om extra sfeerlicht in de foto's te krijgen
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Re: PARTY foto's

        ah ok

        Comment


        • #5
          Re: PARTY foto's

          ik werk altijd flits (snoot en rear curtain sync) en combinatie van langere sluitertijd
          vb op http://www.accentracingteam.be/2009/...871_large.html

          Comment


          • #6
            Re: PARTY foto's

            maar moet ik met een diffuser flitsen,of plafond bouncen,of...

            Comment


            • #7
              Re: PARTY foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door antonio Bekijk bericht
              maar moet ik met een diffuser flitsen,of plafond bouncen,of...
              hangt allemaal van de ruimte af, als het plafond hoog/zwart/rose oid is, is bounce niet zo'n goed idee er komt namelijk geen of gekleurd licht terug.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: PARTY foto's

                Er is een superlange thread over dit onderwerp waar ikzelf ook veel van geleerd heb. Ben zelf te lui om het terug te gaan zoeken. Maar als je de zoekfunctie even erbij neemt zal je heel die topic wel vinden.

                Ben een grote fan van de 50mm maar vond het niet handig toen ik foto's trok tijdens een cocktail/lounge party. Tijdens zo'n feestje is het vaak druk en kan je die stap naar voor of naar achter niet zetten. Dus uw kitlens zal hier beter gaan want dan kan je hier en daar wat zoomen.
                En 1.8 ga je ook niet heel veel gebruiken want als je groepfoto's trekt dan staat niet iedereen er scherp op door je beperkte dof.

                Het toffe aan party foto's is dat je alle knappe vrouwen rond je hebt
                Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                website: http://www.hung.be
                facebook - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: PARTY foto's

                  Lansg elsuitertijden (denk aan tot 1/2 seconde), hoge iso (800) F/3.5-F/4 zodat iedereen scherp is, zaallicht achter de mensen, flits op ttl -0.7 stop zijn hier zowat de standaard instellingen die wel meevarieren afhankelijk van de locatie. Bouncen is meestal niet echt handig. Witbalans gaat op flits, maar pas ik regelmatig wat aan in nabewerking (raw ftw!). Kwa ruis moet je in iso niet gaan kijken, beelden worden zelden groter dan 800 pixels gebruikt. Wijde lens is erg leuk, lichtsterkte niet zo, omdat je onderwerpen vaak buiten de dof vallen. Enkel handig voor dj-shots. Flitsen doe ik op eerste gordijn om te vermijden dat de preflashes ogen doen sluiten en je hebt meer controle over wanneer je afdrukt. Manueel flitsen is met die instellingen vaak geen optie, omdat 1/128ste van maximale kracht(kleinste dat je vaak kan instellen) vaak nog veel te veel is voor iso1600 F/3.5 en anderhalve meter afstand.
                  Last edited by Teun_2; 27 oktober 2009, 16:41.

                  Comment


                  • #10
                    Re: PARTY foto's

                    hello, mijn neef geeft binnen een dikke maand zijn chrisostomos-fuif met het school en hij vroeg me of ik daar wat foto's kon komen nemen. Uiteraard heb ik toegezegd maar wilde wel wat tips omtrent partyfotografie hebben... Het gaat daar vrij donker zijn met veel lichteffecten vermoed ik. Komt een hele resem DJs optreden.


                    In die topic staan veel tips.
                    (Zoals Teun_2 al zei) Zorg ook als je portretjes trekt, dat het licht achter de mensen komt. Een foto met een zwart achtergrond, blijft zwart hoe lang je sluitertijd ook is.... Lampen die op de personen schijnen verpesten de fotos. Daarom is het belangrijk dat je zegt tegen de mensen dat ze zich moeten verplaatsen. Verder heeft Teun_2 al veel tips gegeven.
                    50mm lens kan je gebruiken om foto's te nemen van mensen zonder dat ze het weten....

                    Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                    Het toffe aan party foto's is dat je alle knappe vrouwen rond je hebt
                    Ja, en ook alle lastige dronken of niet dronken mensen die je constant porren terwijl je een foto aan het maken bent, of soms al poserend je schoppen voor een foto....
                    Het is beter dat je niet opvalt met je camera en low profile blijft....
                    Last edited by Psychodweep; 28 oktober 2009, 10:56.

                    Comment

                    Working...
                    X