Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onthouden van namen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onthouden van namen

    Binnenkort heb ik een opdracht waar ik moet meelopen met een reporter op een evenement. De bedoeling is dat ik foto's neem van de personen waermee de reporter een interview doet.

    Ik vraag me nu af hoe je kunt onthouden wie nu juist wie was nadat je thuis komt met enkele honderden foto's van mensen. Dus hoe ik kan weten welke foto bij welk interview hoort?

    Simpelweg de volgorde van foto's vergelijken met de volgorde van interviews of is er een andere/betere manier?

    Alvast bedankt voor de tips!

  • #2
    Re: Onthouden van namen

    Oorspronkelijk geplaatst door kleine Bekijk bericht
    Binnenkort heb ik een opdracht waar ik moet meelopen met een reporter op een evenement. De bedoeling is dat ik foto's neem van de personen waermee de reporter een interview doet.

    Ik vraag me nu af hoe je kunt onthouden wie nu juist wie was nadat je thuis komt met enkele honderden foto's van mensen. Dus hoe ik kan weten welke foto bij welk interview hoort?

    Simpelweg de volgorde van foto's vergelijken met de volgorde van interviews of is er een andere/betere manier?

    Alvast bedankt voor de tips!
    Voice recorder: naam en nummer eerste opname inspreken.
    In sommige GSM's is ziets ingebouwd.

    G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #3
      Re: Onthouden van namen

      Op papierke naam schrijven en fotoke van nemen voor repo of na repo van ieder persoon, kan je afspreken met reporter dat die opschrijft en jij voordat je van die persoon foto neemt hiervan een kiekje neemt
      My favo; David Lachapelle

      Comment


      • #4
        Re: Onthouden van namen

        Daarom zijn de Nikon D2/D3 ideaal, voice recording ingebouwd, je kan er bij iedere foto een klankbestandje inspreken.

        Comment


        • #5
          Re: Onthouden van namen

          Je moet daar wel mee uitkijken, want je wordt vlug naar de dokter verwezen..
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Onthouden van namen

            gewoon net als in de analogetijd, opschrijven waar en welke tijd genomen met de namen erbij.
            in de analogetijd schreef men ook de camerainstellingen erbij, wat nu niet meer nodig is.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Onthouden van namen

              Voice recorder zoals aangehaald is een optie. Maar ook in deze digitale tijd kan het nog eenvoudig: ik pleit dus ook voor opschrijven...
              www.135mm.be
              @135mm_leuven
              info@135mm.be

              Comment


              • #8
                Re: Onthouden van namen

                Er zijn wel enkele mogelijkheden

                1) De meeste GSM's (zeker alle Nokia's) hebben een basis voice recordertje aan boord.

                2) Voor je de foto's neemt naamplaatje ofzo fotograferen van wie volgt

                3) Behoorlijk wat camera's hebben ook ondersteuning voor geluidsfragmenten te koppelen aan een foto

                Comment


                • #9
                  Re: Onthouden van namen

                  Polaroid-camera meenemen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onthouden van namen

                    merci mannen!

                    Denk dat ik hier wel een aantal mogelijkheden heb gekregen. Thx!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onthouden van namen

                      Ik ben zelf regelmatig reporter en fotograaf.

                      Op voorhand verwacht ik van de organisatie een volledige XL-bestand met namen. Ik maak dan een extra veld waar ik de nummer van de foto’s inschrijf.
                      Soms maak ik op voorhand een form aan waar ik tijdens het interview mee werk (vb een Castingsformulier voor een casting van dieren voor een film/ TV productie). Op die form vul ik dan ook de nummers van de foto’s in.
                      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                      Comment

                      Working...
                      X