Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minicursus macro-en close-macrofoto te maken.upfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • minicursus macro-en close-macrofoto te maken.upfotografie

    Graag wil ik mij wat gaan toeleggen op macro of close-upfotografie en daarom zoek ik een cursus of handleiding die mij een beetje op weg helpt. Ik ben er mij van bewust dat het veel geduld en oefening zal vragen om een deftige macrofoto te maken.
    Ik zoek een uitleg die iets meer zegt dan het feit dat je een statief moet gebruiken enzovoort, maar wel bijvoorbeeld gebruik ik dan ook de macro-stand van mijn toestel en manueel of autofocus en dergelijke.
    Ik heb een Panasonic DMC-FZ100 en een close-up voorzetlens DMW-LC55.

    Ook zoek ik een Nederlandstalige handleiding voor de flitser Panasonic DMW-FL360.

    Dank bij voorbaat.
    Last edited by doggys2; 22 september 2013, 12:33. Reden: tekst aangepast

  • #2
    Re: minicursus macro-en close-macrofoto te maken.upfotografie

    Begin misschien met de workshops van mede-BD-er Purlut:


    Ik zie dat zowel de E versie als de NL versie op te vragen is.
    Last edited by LesC; 24 september 2013, 14:30.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: minicursus macro-en close-macrofoto te maken.upfotografie

      dat ziet er zeer bruikbaar uit
      bedankt voor de tip

      Comment


      • #4
        Re: minicursus macro-en close-macrofoto te maken.upfotografie

        Ik heb die workshop bekeken maar hier gaat het vooral om creatieve oplossingen met tussenringen en omgekeerde objectieven en zo. Met voorzetlenzen heeft men niet gewerkt toen maar ik zoek meer wat tips die mij verder kunnen helpen om deze materie onder de knie te krijgen.

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Begin misschien met de workshops van mede-BD-er Purlut:


        Ik zie dat zowel de E versie als de NL versie op te vragen is.

        Comment


        • #5
          Re: minicursus macro-en close-macrofoto te maken.upfotografie

          Ik weet dat bv "beertje" (ook iemand van BD) op zijn site hierover bericht. Kijk hier eens:

          (kies in de linkerkolom Macro fotografie)
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: minicursus macro-en close-macrofoto te maken.upfotografie

            hier ook nog iets gevonden, hopelijk heb je er iets aan


            of een goed boek aanschaffen
            maar ook zelf uit proberen, oefenen baart kunst
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: minicursus macro-en close-macrofoto te maken.upfotografie

              @LesC en MG-TF: allebei bedankt voor de nuttige info en binnenkort is misschien het resultaat te zien van mijn pogingen.

              Comment


              • #8
                Re: minicursus macro-en close-macrofoto te maken.upfotografie

                Dit draadje is intussen alweer bijna een jaar oud. Ik zou me ook graag wat meer op macro toeleggen en ben vooral op zoek naar een echte cursus; geen boek, geen internetsite. Is er iemand op het forum die er weet van heeft. Als het dan nog in de omgeving Antwerpen zou zijn, is het helemaal ideaal natuurlijk.

                Djienbe

                Comment


                • #9
                  Re: minicursus macro-en close-macrofoto te maken.upfotografie

                  Mss eens kijken of Ingrid Vekemans (lid van BD) een optie is!
                  Volg persoonlijke workshops natuurfotografie in kleine groep bij internationaal bekroonde natuurfotograaf Ingrid Vekemans. Meer info hier!
                  "Just do it !"

                  http://jr52.be/index.html

                  Comment


                  • #10
                    Re: minicursus macro-en close-macrofoto te maken.upfotografie

                    Hee, maar dat ziet er goed uit, gelijk ne keer bestuderen zie.

                    Bedankt,
                    Djienbe

                    Comment


                    • #11
                      Re: minicursus macro-en close-macrofoto te maken.upfotografie

                      Ja eens een dagje een workshop volgen is zeker aan te raden men kan daar veel bijleren , en stelen met de ogen en verder foto's nemen


                      en zelfstudie foto beoordelen en volgende keer proberen het beter te doen al doende leert men.

                      Mvg Casie

                      Comment

                      Working...
                      X