Prachtig initiatief voor leken in de portretfotografie zoals ikzelf trouwens.
Zeer goed en eenvoudig uitgelegd.
Hartelijk dank.
Groetjes,
Pol.
Wat niet weet, wat niet deert.
Geweldig gewoon!
ik heb ze allemaal bekeken en ben nu nog meer overtuigd van me meer en meer te gaan concentreren op portretfotografie. Prachtig ook wat je kan doen met 1 lamp en reflectieschermen, in de zomer heb ik vaak problemen met harde schaduwen, na dit gezien te hebben ga ik toch een paar reflectieschermen aankopen denk ik.
hartelijk bedankt om al je tips en kennis te delen!
groeten,
Dennis
Canon EOS 5DIII + 5D | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is - Te koop: Batterijgrip voor 5D
BLOG
Eindelijk de tijd genomen om je video's te bekijken.
Heel goed gedaan, heb er wat van opgestoken!
Bedankt voor dit prima initiatief.
Wat een geweldig idee van je om het zo aan ons (lees mij newbie portret fotograaf) te leren!
Bedankt voor je tijd en ik ga ze dus nu bekijken ...
Ik heb ze allemaal bekeken en wat ik vooral mooi vind is het licht van opzij met harde schaduwen en die dan zwart wit te fotograferen.
Ik hou heel erg van contrast en toonwaarden in een foto, nu nog op zoek naar een 2e hands studio setje!
Jorgen bedankt hiervoor!
Laatst gewijzigd door Mrc; 24 februari 2008 om 13:55
1STE KLAS!!!!!
Prachtig gewoon, dank u voor de 'prive les'
En ik verstond u goe...![]()
Nikon D90
knap leerrijk werk. Heb ze net allemaal in 1 ruk uitgekeken. enig minpuntje: ook hier het geluidsniveau op de rand van verstaanbaar. Echt alles moeten openzetten en met headset luisteren.
Maar zoals ik al zei zeer leerrijk. Met dank voor al de moeite. je moet het maar doen.![]()
Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Hey Jorgen,
Bedankt voor de effort dat je in de filmpjes geïnvesteerd hebt. Heb links naar de filmpjes op m'n site geplaatst (zo herinner ik me ook sneller waar die informatie staat).
Thanks again! You infected me
Kris
Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
http://digital.raptor-tec.be
dit is nu eens mooi gedaan, hier heb je wat aan!!
knap hoor![]()
Madmax, Bedankt voor dit geweldige initiatief
Nu weet ik zeker dat ik voor de volgende winter mijn zolder klaar wil hebben. Lekker binnen experimenteren op die lange donkere winteravonden![]()
Schitterend! Echt bijzonder leerzaam.
Dankzij deze filmpjes heb ik niet alleen de studio, maar ook youtube ontdekt. Er staan wel meer interessante filmjes op. Naast die van MadMax is ook deze van van Ken Henderson een aanrader: http://nl.youtube.com/watch?v=6lsRu90jE88![]()
Beste,
hartelijk dank voor deze cursus, heb wel het een en ander bijgeleerd.
En zoals blijkt hebben wij niet altijd een hele hoop flitsers nodig om in de studio mooie foto's te maken.:
Nogmaals bedankt,
Paul
Bedankt!
Leuke en boeiende inleiding tot portret fotografie en dit in een duidelijke en klare taal voor beginners.
Dit soort fotografie zal wel nooit helemaal m'n ding worden (door gebrek aan modellen) maar ik heb er veel van geleerd en zal me er nu ook sneller aan wagen.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
"Casu Consulto - Modo Fac"
Een comment plaatsen?! hmm..... simpel
RESPECT !!!![]()
www.sergioprodi.com ::: Nikon D700 + Battery Grip : Wat glas, een zware rugzak en heel wat Strobist gerief :-)
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!
Helemaal Super. Net even die laatste tips die ik nodig had.
Mag ik vragen welke Lichtmeter je gebruikt. Ik ben er al een tijdje naar opzoek maar kan geen keuze maken. Weet nog niet helemaal waar ik op moet letten. Sekonic zie je veel, ook op YouTube, maar is dit ook daadwerkelijk een goede keus.
Alvast bedankt voor antwoord.
SCHITTEREND!!!!
Ik kan je geen nieuwe dingen vertellen, alles is al gezegd en daar sluit ik mij dan ook bij aan. Leerrijk, interessant en heel duidelijk uitgelegd. Het siert je dat je je ervaring en kennis met anderen wil delen. Respect !
peter
Nog een filmke gevonden van ne grote meneer die wel iets uitlegt over goe fotokes trekken.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
"Casu Consulto - Modo Fac"
thanks allemaal![]()
ik werk idd met een sekonic meter.
Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Dit vind ik nou echt geweldig echt heel goed uitgelegd zodat een beginner zoals ik er ook nog iets van snap ..
Dank je
Groetjes William
Net ook mijn eerste setje aangeschafd en dan is duidelijke uitleg zeer gewenst!! Heerlijk rustig verteld, veel informatie... mijn dank is groot!!!
![]()
Ik was echt op zoek naar zo een workshop. Hartelijk bedankt.
SharpyNel
Bedankt Madmax.
Zeer tof van je.
Dit wordt zeker heel erg gerespecteerd door iedereen en mezelf.
Greetz
Canon 50D - Canon 350D - EF 24-70 mm 2:8 L USM - EF 70-200mm F 2.8 L USM IS - EF 50mm F 1.8 II - Speedlight 580 II - Bowens studioset ...
ik heb zo grijskaart gekocht maar aan de andere kant heb je een witte kaart doet die dan het zelfste of is het misschien beter om beide kanten te gebruiken en dan toe te passen?