|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Tips & Trucs Forum voor het tonen van fotografische tips & trucs, bijvoorbeeld om te laten zien wat je door het creatief gebruik van sluitertijd of diafragma bereikte, of het gebruik van invulflits, algemene tips over fotografie die het vermelden waard zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||||
|
tja een beetje moeilijk te beoordelen op zo,n postzegel hoor.
grt,bouk.
|
denk dat je gekozen diafragma de boosdoener is.
voor zo,n shot zou je toch minstens boven de 5.6 moeten zitten. grt,bouk.
|
In dat geval kan je met jouw toestel maar beperkt zelf settings veranderen en moet je ermee leven. Wellicht kan je wel meer aanpassen als je op stand manueel kan werken (als die tenminste aanwezig is...).
|
De hele foto is onscherp! Dus zijn er ook geen details zichtbaar in de witte bloemen waardoor ze lijken overbelicht te zijn.
- sluitertijd 1/141s - diafragma f/3.1 - brandpuntsafstand 6,3 mm - ISO 64 Dit zijn geen ongebruikelijke waarden voor een compact camera. Diafragma f/3,1 levert bij een brandpuntsafstand van 6,3 mm!!!! een zeer grote scherptediepte op (6x zo groot als bij een full frame camera) dus daar kan het ook niet aan liggen. Waar ik aan denk is dat de scherpstelling niet voltooid was en dat het scherpstellende lensdeel in een positie verkeerde voor een opname zeer nabij. Ook zal de camera het zeer moeilijk hebben, wanneer het scherpstelpunt in het midden ligt, scherp te stellen op die fragiele blaadjes in de bossage. Mijn advies is om deze opname nogmaals te maken en dan scherp te stellen op de plant in de pot aan de rechterkant, dan sluiterknop half ingedrukt houden en opnieuw de compositie maken en doordrukken. |
|
|||
|
Zeker weten? Ik vind 'm namelijk nog niet scherp.
|
Echt waar
![]() Vreemd hé! Bij de Canon kon je niet eerder duwen totdat de 'piep' er kwam, dus bij deze druk ik ook nooit te vroeg. Ik heb gemikt op de pot, half ingehouden, beetje opgeschoven zodat de kadrering goed was en doorgeduwd |
|
|||||
|
Bij heel wat compactjes zal je zien dat de randen onscherp zijn, dat ligt aan de "kwaliteit
" van de gebruikte lens, in combinatie met de kleine sensortjes die steeds maar meer pixeltjes krijgen.Ik heb een test gevonden van die Nikon S210: http://www.steves-digicams.com/2008_...ikon_s210.html (Uit het testverslag: "You will also see some edge softness throughout the zoom range.") En op die testfoto's zie ik duidelijk hetzelfde probleem. Ik heb al meer tests gezien van de nieuwe compactjes, en de kleinste Nikons komen er daar meestal niet meer zo goed uit wat de lensjes betreft. De Canon-compactjes doen het gewoonlijk veel beter ( kijk maar naar eender welke test van recente compactjes op dpreview, en vergelijk dan de beelden van Canon en Nikon). Je maakt dus zelf geen fout, het is de camera die niet beter kan... |
|
|||
|
Mogelijks heeft Black B@ndid gelijk hoor.
Maar al moet ik eerlijk zijn dat mijn ALDI camera van 3 jaar geleden betere beelden maakt dan dit toestel. Kijk maar eens naar deze foto ook afkomstig van jou toestel. http://www.digitalcamerareview.com/picture.asp?f=16250 Een tip, als je deze online gekocht hebt heb je 7 dagen omruil tijd. Ik zou deze terug inleveren en je geld terug vragen indien je in deze 7 dagen zit. Anders zou ik hem persoonlijk terug verkopen.... |
|
|||
|
Heb een olympus compactje gehad van 5 MP, terwijl mijn vader een Canon powershot had van 3,2 MP. Heb van pure frustratie mijn olympus weggegeven omdat mijn vader betere en scherpere foto's maakte met zijn 'minderwaardige' toestel. Mijn schoonouders hebben we vereleden jaar voor kerst ook een Canon compact cadeau gedaan en de fotootjes die daar uit komen moeten zeker niet onderdoen in kwaliteit dan voor mijn Sony A100 spiegelreflex (zal wsl aan mij liggen dat ik mijn toestel nog niet zo goed ken
)Anyway: mijn ondervinding, met Canon kom je nooit bedrogen uit En voor diegenen die zich afvragen waarom ik een Sony heb en geen Canon: VR-functie zit bij Sony in de body, waardoor ik kan besparen op lenzen. gr, D |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Kwaliteit nikon extender 2x | Creylma | Ter Zake | 1 | 20 juli 2007 15:44 |
| kwaliteit Sigma 70-200 + kenko 2x teleconverter ok? | MarkEL | Objectieven | 27 | 12 april 2007 13:35 |
| kwaliteit foto's fz7 Panasonic | arnodepachter | Camera's | 4 | 16 augustus 2006 15:14 |
| Hoe belangrijk zijn pixels voor de kwaliteit? | richard74 | Ter Zake | 14 | 21 december 2004 21:21 |
| grootte foto op scherm, naar kwaliteit | timon | Fotobewerking | 4 | 15 december 2004 21:11 |
![]() |
![]() ![]() |