Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

juwelen fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • juwelen fotograferen

    Kan iemand mij enkele tips geven ivm het fotograferen van juwelen,
    (welk licht, achtergrond, e.d.)
    ben in het bezit van een 300D,
    alvast bedankt!!!!!!

  • #2
    Originally posted by Canonneke
    Kan iemand mij enkele tips geven ivm het fotograferen van juwelen,
    (welk licht, achtergrond, e.d.)
    ben in het bezit van een 300D,
    alvast bedankt!!!!!!

    Belangrijkste is de lens, een macro lens zul je met de 300d wel nodig hebben denk ik. Of een lens met goede macro eigenschappen.
    Licht is meestal wat experimenteren, ivm flikkeringen, kleur enzovoort.
    Er bestaan macro flitsers, dat werkt zeker, die zijn niet goedkoop, maar geven licht vanop 2 plaatsen naast de lens, en daarmee werk je al een deel van de al dan niet gewenste schaduwen weg.

    Comment


    • #3
      het fotograferen van juwelen is niet echt gemakkelijk te noemen

      neem een witte doek ( laken ) maak daar een soort tent van, van ong. 30 a 50 cm hoog
      zorg dat de alles goed afgesloten is zodat er geen ander licht binnen in de tent komt
      nu kan je uw licht opstellen aan de buitenzijde van de tent waardoor het licht zeer zacht zal zijn en waardoor je ook geen reflecties ( of veel minder ) zal hebben

      nu nog de witbalans van het toestel en klaar is kees

      Comment


      • #4
        Je kan alvast eens kijken op http://www.lapidaryart.com/projects_2.html voor juwelenfotografie met redelijk beperkte middelen. Ook op http://www.home-jewelry-business-suc...g-jewelry.html vind je wel wat terug (maar heel veel tekst).

        Ik heb ooit 'ns zo 'n uitgewerkte online cursus gezien waar ze dat van naaldje tot draadje uitlegden... maar ik vind 'm niet zo snel meer terug, helaas.
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

        Comment


        • #5
          Originally posted by prutske
          neem een witte doek ( laken ) maak daar een soort tent van, van ong. 30 a 50 cm hoog
          zorg dat de alles goed afgesloten is zodat er geen ander licht binnen in de tent komt
          nu kan je uw licht opstellen aan de buitenzijde van de tent waardoor het licht zeer zacht zal zijn en waardoor je ook geen reflecties ( of veel minder ) zal hebben
          Ziehier een DHZ handleiding: http://www.pbase.com/otfchallenge/light_box

          Comment


          • #6
            Zo een "tent" is perfect voor alles dat niet perfect spiegelt. Ik probeerde vorige week een aantal wedstrijdbekers te fotograferen, waarop er veel chromé oppervlakken voorkwamen. Dat was totaal niet te doen zonder enige "foefeling" in psp.

            In de reflecties zag je: de lens, de kleinste rimpel in een laken, het afvallen van het licht, .... via gaussian blur heb ik er toch nog een wat meer neutraal beeld kunnen uithalen nadien.

            groeten
            rigel

            Comment


            • #7
              Bedankt allemaal,
              heb weer een bergje bijgeleerd.

              Comment


              • #8
                hier nog een goede link

                http://www.webphotoschool.com/newschool/freelessons/lessons/c5050diamondRing/index.html

                (mischien de top domein ook een bekijken, staan wel dingen die de moeite waard kunnen zijn. www.webphotoschool.com)

                groeten
                Leo

                Comment


                • #9
                  nog ietwat hierover tegengekomen op het net :
                  Weekly digital photography contest site, featuring active forums, tutorials, photographer profiles, and more. Enter and/or vote -- fun learning for ALL skill levels.

                  BD0251BE
                  Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

                  Comment


                  • #10
                    voor alleer zeer reflecterende dingen te fotograferen kan je ze eerst inspuiten met een product die de weerspiegeling voorkomt

                    mij hadden ze wijs gemaakt dat ik aardappelbloem met water moest mengen en dat in een verstuiver gieten om daarmee uw object te besproeien, en dat werkt maar niet echt formidabel goed, het is in ieder geval beter dan niets
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: juwelen fotograferen

                      hoe maak je het juweel dan het beste vast in de tent bij zo een kauwgom blijft de ring niet mooi staan?
                      You don't take a photograph, you make it.
                      Olympus E400

                      Comment


                      • #12
                        Re: juwelen fotograferen

                        Al even geleden maar...
                        Kijk eens naar mijn poging, gedaan aan de hand van een tip hier, ministudio met ikea bak... http://www.facebook.com/album.php?ai...9496692&ref=pb

                        Ring(en) rond een opgerold wit blad A4 met op het einde een tandenstoker erdoor zodat de boel niet kan verrollen...

                        Grtz, hopelijk heb je er nog wat aan.
                        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                        BE-Wommelgem
                        .: 20D & D700 :.

                        Comment

                        Working...
                        X