Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

    Yes, the high-ISO noise is greater, but how much a "problem" it is for you really depends on individual druthers and what you intend to do with the shots. In most cases, it can be handled nicely with a post-processing NR program like Neatimage, Noise Ninja, or Noiseware. The Canons and Nikons definitely have better high-ISO performance, but overall image quality is debatable. All NR programs (including those provided in-camera) smooth the image and can result in a "plastic" appearance, especially to skin. Whether you like that effect is another issue. One advantage of using a standalone NR program is that you can control how much NR you add.

    Another question is how you're going to use the shots. Small prints? Huge prints? Online (web) only? Are you viewing the images at proper distance? and so on. All of these factors affect the amount of visible noise--with any camera, not just the Olys. If most of your printing is at small sizes (4x6, 5x7), or if you reduce image size for viewing on the web, you probably won't notice an objectionable amount of noise from any of the popular dSLRs out there today. If you print lots of 11x14s and don't use a NR program, then look at the images up close, you'll definitely notice more noise from the Olys's high-ISO shots.

    Here are some links to images shot at high ISO with the E-300, and processed with Neatimage (E-500 should be similar, perhaps even a bit better).
    1. ED 50mm f2.0 macro (ISO 800):


    2. These next two were taken with the ED 50mm f2.0 macro (ISO 1600), and treated with Neatimage:


    The first of these I have printed out at A4 size, and while some noise was visible in the blur to the sides of the cat's head, it didn't appear objectionable.

    3. This next one I developed from RAW using Silkypix in such a way as to accentuate the noise, just to show that noise isn't always a bad thing:


    4. Finally, I have an entire series of shots taken at a recent jazz concert, mostly at ISO 1600 with the E-300 and Olympus ED 50-200mm lens. Most of these have been treated with Neatimage, but I left some left untreated, or again deliberately emphasized the noise just to show that grain (noise) can be used creatively.
    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    If you haven't already, you might use the DPReview's Side-by-side comparison function to look at the actual features of these two cameras side by side.
    IMO, the Olympus has more features than the Nikon, even before considering Oly's unique addition of dust-filter and in-camera pixel mapping. Another negative factor that some people bring up is the limited number of third-party lenses available, but 4/3 is a relatively new system and Olympus has thought things out pretty well to provide excellent coverage with just a few lenses.


    Good luck with your choice.

    Ik heb inmidels zelf de noiseware pro versie gekocht standalone ja ja (google) en idd het werkt echt goed

    hier de 15 dgn trial downloaden en dan even ruim denken of mij mailen
    Last edited by cyberson; 19 februari 2006, 08:58.

  • #2
    Re: iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

    Tja wat zeg je op zoiets?

    Iedereen kan noise ninja of neatimage gebruiken om wat detail te verliezen en tegelijkertijd ook wat ruis weg te halen Of was het omgekeerd

    Slechte hoge iso kwaliteit gaat nooit geen verloren detail terughalen welk programma je er ook op los laat. Ruis krijg je op elke foto weg maar dat is nooit ten goede van de beeldkwaliteit. En dat is het grote probleem van de 4/3 standaard de chip is momenteel nog te klein voor hoge iso kwaliteit.

    En die voorbeelden tja op dit formaat ziet iso3200 of zelfs een gepushte iso6400 er niet slechter uit zelfs zonder noise ninja op mijn canon.

    Maar ik ben helemaal akkoord met hem indien je enkel klein drukt en je bijvoorbeeld enkel foto's maakt buiten met mooi weer dat het dan zeker geen bezwaar is.

    En ik ben ook akkoord dat het 4/3 systeem ondertussen al veel vorderingen heeft gemaakt maar in vgl met nikon of canon valt het toch echt in het niets.

    En als je op sommige foto's graag wat ruis zou hebben is dat geen probleem voor niemand het verschil is echter wel dat je met andere camera's meer controle hebt over de ruis.

    Comment


    • #3
      Re: iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
      Tja wat zeg je op zoiets?

      Iedereen kan noise ninja of neatimage gebruiken om wat detail te verliezen en tegelijkertijd ook wat ruis weg te halen Of was het omgekeerd

      Slechte hoge iso kwaliteit gaat nooit geen verloren detail terughalen welk programma je er ook op los laat. Ruis krijg je op elke foto weg maar dat is nooit ten goede van de beeldkwaliteit. En dat is het grote probleem van de 4/3 standaard de chip is momenteel nog te klein voor hoge iso kwaliteit.

      En die voorbeelden tja op dit formaat ziet iso3200 of zelfs een gepushte iso6400 er niet slechter uit zelfs zonder noise ninja op mijn canon.

      Maar ik ben helemaal akkoord met hem indien je enkel klein drukt en je bijvoorbeeld enkel foto's maakt buiten met mooi weer dat het dan zeker geen bezwaar is.

      En ik ben ook akkoord dat het 4/3 systeem ondertussen al veel vorderingen heeft gemaakt maar in vgl met nikon of canon valt het toch echt in het niets.

      En als je op sommige foto's graag wat ruis zou hebben is dat geen probleem voor niemand het verschil is echter wel dat je met andere camera's meer controle hebt over de ruis.
      Ik heb een canon 350d gehad en op iso 800 geschoten en het was echt om te huilen.(niet bruikbaar)
      Dus het gaat niet alleen over het 4/3 systeem.
      Ik ben benieuwd of je de noiseware pro versie standalone hebt geprobeert (ik denk het niet ),
      Maar voor de mensen die gemaild hebben en die ik het nodige heb gestuurd laat jullie bevindingen is los hier.
      Ik ben zeer tevreden,je moet wel de goede instellingen gebruiken.
      mijn bevindingen zijn duidelijk hij haalt ALLE ruis weg en zeer weinig detail.ook bij foto,s op normale grote.

      KEVLAR kijk eens naar dit linkje
      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
      Last edited by cyberson; 19 februari 2006, 16:33.

      Comment


      • #4
        Re: iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

        Allee dan vind je iso400 op je E500 ook om te huilen want die is slechter dan iso 800 op 350D. Toch maar beperkt vind ik hoor iso 100 en 200 bruikbaar.

        En ipv wat cijfertjes die niets zeggen kijk eens naar de beelden :

        Een beetje naar beneden scrollen
        The E-500 EVOLT was announced on 26th September 2005, almost exactly a year after the E-300 which was the first affordable Four Thirds System digital SLR. The E-500 features an eight megapixel Kodak 4/3 Type CCD sensor, a Four Thirds System lens mount and a more traditional pentaprism viewfinder. Appearance wise the E-500 looks more like a traditional film SLR than the long and flat E-300 with its sideways swinging mirror and viewfinder setup. Improvements over the E-300 include an all new metering system, a larger 2.5" LCD monitor, better control layout and other firmware delivered improvements.


        Die E500 beelden hebben sowieso al verdomd veel ruisreductie want het detail verdwijnt al op iso 400. En daar ga jij dan nog noiseware over laten gaan. Eindresultaat nog wat minder detail en oh ja ook minder ruis.

        En allee hier nog wat meer beelden.

        iso 100
        The E-500 EVOLT was announced on 26th September 2005, almost exactly a year after the E-300 which was the first affordable Four Thirds System digital SLR. The E-500 features an eight megapixel Kodak 4/3 Type CCD sensor, a Four Thirds System lens mount and a more traditional pentaprism viewfinder. Appearance wise the E-500 looks more like a traditional film SLR than the long and flat E-300 with its sideways swinging mirror and viewfinder setup. Improvements over the E-300 include an all new metering system, a larger 2.5" LCD monitor, better control layout and other firmware delivered improvements.


        Zelfs hier doet ie niet evengoed.

        Maar tja eenmaal die iso hoger staat:
        The E-500 EVOLT was announced on 26th September 2005, almost exactly a year after the E-300 which was the first affordable Four Thirds System digital SLR. The E-500 features an eight megapixel Kodak 4/3 Type CCD sensor, a Four Thirds System lens mount and a more traditional pentaprism viewfinder. Appearance wise the E-500 looks more like a traditional film SLR than the long and flat E-300 with its sideways swinging mirror and viewfinder setup. Improvements over the E-300 include an all new metering system, a larger 2.5" LCD monitor, better control layout and other firmware delivered improvements.


        Het verschil wordt steeds groter.

        Iedereen moet zelf maar zijn gedacht opmaken voorbeelden genoeg.

        Maar het verloren detail ga je met geen enkel programma terugwinnen. Integendeel je verliest er nog wat extra. Het beeld kan er wel wat mooier op worden omdat die storende ruis minder zichtbaar wordt. Maar uiteindelijk is dat maar behelpen.

        Maar ik moet echt zeggen dat ik heel verbaasd ben dat iemand die komt beweren dat een 350D op iso800 onbruikbaar is dan wel tevreden kan zijn met een E500. Daar ben je jezelf wat aan het wijsmaken.

        Oh en lees eens wat van de reply's in de link die je post. De mensen daar lijken ook beter te weten.

        Comment


        • #5
          Re: iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

          Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
          hier de 15 dgn trial downloaden en dan even ruim denken of mij mailen


          Andere vragen die ik heb:
          - Waarom al die Engelse tekst? Waar komt dat vandaan en waarom geen bronvermelding?
          - Waarom in Camera's?

          Comment


          • #6
            Re: iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

            ruis valt op als er niet overal ruis is...

            gewoon ruis toevoegen is de oplossing... dit heeft ook iets... altijd die ruis weghalen..pfff... en dan foto naar de kl*ten...

            het blijft ieders smaak en mening...

            en ga je naar monotoon of b/w... dan komt de ruis er zelfs beter uit!!!

            Lesley.
            -=- Light is the key...

            Comment


            • #7
              Re: iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

              Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
              en ga je naar monotoon of b/w... dan komt de ruis er zelfs beter uit!!!
              Inderdaad

              Comment


              • #8
                Re: iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

                KEVLAR het ging mij er niet om of het met de 350d beter of slechter zou zijn,want ik ben tevreden met mijn oly ik kom niet boven de iso 200.en ik heb ook niet beweert dat ik wel tevreden ben met de e500 en niet met de 350d om het iso gebeuren wel om andere redenen.

                Het ging mij erom dat ik met dat programmatje bezig ben geweest nadat ik wat had gelezen op een forum en ik vind de resultaten verdomd goed.
                Ook ben ik met foto,s bezig geweest van een 350d en dat ging ook goed ook op normaal formaat dus ik dacht mischien wat mensen blij te kunnen maken.
                Maar sorry dat ik jou op de tenen heb getrapt mijn excusses

                de bron van het verhaal is deze link.


                En dit vond ik nou zo leuk slechte omstandigheden en toch de foto,s na bewerking er redelijk goed uit te laten zien kijk naar de foto,s iso 1600?dan word het TOCH bruikbaar en daar ging het mij om.

                4. Finally, I have an entire series of shots taken at a recent jazz concert, mostly at ISO 1600 with the E-300 and Olympus ED 50-200mm lens. Most of these have been treated with Neatimage, but I left some left untreated, or again deliberately emphasized the noise just to show that grain (noise) can be used creatively.
                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
                Last edited by cyberson; 19 februari 2006, 18:12.

                Comment


                • #9
                  Re: iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

                  Nooit het peliculetijdperk meegemaakt zeker
                  Dan werd er speciaal op iso 800 film gewerkt soms nog in combinatie met het opdrijven en aangepast ontwikkelen van de film, juist omwille van de korrel (die nu ruis heet) dat heeft toch iets speciaals, of niet soms
                  Als we straks even scherpe foto's kunnen maken op 1600 iso als nu op 100 iso, , moeten we dan gaan streven naar 16.000 iso of wat
                  Voor sommigen kan het natuurlijk prettig zijn om bij minder licht toch nog redelijke sluitersnelheden te halen, maar bij hoge isowaarden krijg je dan ook nog problemen met de hoge lichten, geef mij dan liever een lensje met een grote opening
                  Fotografie zal altijd zijn beperkingen hebben, en dat is maar goed ook, anders is vogens mij de pret eraf

                  Comment


                  • #10
                    Re: iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                    KEVLAR het ging mij er niet om of het met de 350d beter of slechter zou zijn,want ik ben tevreden met mijn oly ik kom niet boven de iso 200.en ik heb ook niet beweert dat ik wel tevreden ben met de e500 en niet met de 350d om het iso gebeuren wel om andere redenen.

                    Het ging mij erom dat ik met dat programmatje bezig ben geweest nadat ik wat had gelezen op een forum en ik vind de resultaten verdomd goed.
                    Ook ben ik met foto,s bezig geweest van een 350d en dat ging ook goed ook op normaal formaat dus ik dacht mischien wat mensen blij te kunnen maken.
                    Maar sorry dat ik jou op de tenen heb getrapt mijn excusses

                    de bron van het verhaal is deze link.


                    En dit vond ik nou zo leuk slechte omstandigheden en toch de foto,s na bewerking er redelijk goed uit te laten zien kijk naar de foto,s iso 1600?dan word het TOCH bruikbaar en daar ging het mij om.

                    4. Finally, I have an entire series of shots taken at a recent jazz concert, mostly at ISO 1600 with the E-300 and Olympus ED 50-200mm lens. Most of these have been treated with Neatimage, but I left some left untreated, or again deliberately emphasized the noise just to show that grain (noise) can be used creatively.
                    http://photobucket.com/albums/c197/Peregrinor/bison/
                    Op mijn tenen trap je hier nergens mee maar sprookjes vertellen helpt niemand. Dat er goeie ruisbehandelingsprogramma's bestaan dat is niets nieuw. Maar dat is steeds maar behelpen. En er zijn andere oplossingen zie hierboven. Maar ook deze zijn uiteindelijk behelpen.

                    En jij was het die vergelijkingen met 350D aan het maken was ik niet. Goed dat je plotseling van gedacht veranderd over wat je kwam vertellen. Het hield immers geen steek.

                    Dat ruis soms iets toevoegt is ook niets nieuws alleen is het best als je zelf kan kiezen hoe die ruis er moet uitzien.

                    Comment


                    • #11
                      Re: iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
                      Nooit het peliculetijdperk meegemaakt zeker
                      Dan werd er speciaal op iso 800 film gewerkt soms nog in combinatie met het opdrijven en aangepast ontwikkelen van de film, juist omwille van de korrel (die nu ruis heet) dat heeft toch iets speciaals, of niet soms
                      Als we straks even scherpe foto's kunnen maken op 1600 iso als nu op 100 iso, , moeten we dan gaan streven naar 16.000 iso of wat
                      Ma nee toch gewoon zelf de ruis toevoegen die je wil. Kan zelfs op iso100. We zijn immers toch al digitaal.

                      Comment


                      • #12
                        Re: iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

                        KEVLAR zielig mannetje .ben jij onze lieve heer hier of doe je net alsof?
                        DIT topic heet iso 1600 ruis makkelijk te vewijderen
                        Jou woorden
                        dat is het grote probleem van de 4/3 standaard de chip is momenteel nog te klein voor hoge iso kwaliteit.
                        Hier doel jij op de oly maar het ging mij om de software.die besproken wordt en de behaalde resultaten.

                        En hier haal jij canon er bij ukkel kijk je eigen post na 2de van boven

                        En die voorbeelden tja op dit formaat ziet iso3200 of zelfs een gepushte iso6400 er niet slechter uit zelfs zonder noise ninja op mijn canon.


                        DIT topic heet iso 1600 ruis makkelijk te vewijderen

                        PS eigenlijk staat dit topic idd verkeerd
                        Last edited by cyberson; 19 februari 2006, 18:40.

                        Comment


                        • #13
                          Re: iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                          PS eigenlijk staat dit topic idd verkeerd
                          Ja, dat klopt, daarom verplaats ik dit even naar een meer passend fotoforum.

                          Laten wij het taalgebruik wel even netjes houden en ons op de inhoud van de discussie richten en de emoties even buiten de teksten houden.


                          Ik moet zeggen, dat ik dit programma nu niet direct een enorme verbetering / toevoeging vind ten opzichte van de bestaande noise removers. Een programma dat alleen goed werkt op een bepaalde iso waarde, is voor mij niet goed genoeg. Maar het kan nooit kwaad om meerdere programma's te kennen.
                          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                          --------

                          Comment


                          • #14
                            Re: iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

                            ok gevonden, ik ben wel benieuwd of je de pro versie heb geprobeert?dit is een betaalde versie he als je het netjes doet.
                            Maar waar het mij om ging was dat je eigenlijjk standaard foto,s op iso 800 en hoger geschoten (die voor mij niet bruikbaar zijn,of niet mooi genoeg zijn)toch bruikbaar kunt maken met dit programmatje, en heel makkelijk,ik dacht anderen er mee te kunnen helpen,ik wist niet beter of je had alleen in adobe photo ruis reductie wat zeker niet zo goed werkt naar mijn mening daarom.
                            En als je dan die voorbeelden ziet in 1 van de linkjes op iso 1600 geschoten,daar sta ik van te kijken echt mooi en vooral bruikbaar.
                            Last edited by cyberson; 19 februari 2006, 19:17.

                            Comment


                            • #15
                              Re: iso 1600 ruis makkelijk te verwijderen.

                              Ik heb de pro versie gedownload en deze getest met een paar foto's (geen canon, oly maar een echte NIKON ) op iso 400, 800 en 1600. Ik heb het vergeleken met noiseninja en neat image, maar ik vind de resultaten niet beter.
                              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                              --------

                              Comment

                              Working...
                              X