Hoe stel ik best mijn toestel in voor tegenlichtopnames van avond- of ochtendzon?
Ik heb namelijk gisteren aan de kust verdienstelijke pogingen gedaan, maar ik zie op dit forum veel betere dingen.
Daarom graag jullie raad
zou het bijvoorbeeld nuttig zijn om de gevoeligheid te verhogen, of is dat integendeel heel verkeerd...
Dré en zijn7D
Nikon D800/ AF-S Nikkor 24mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 35mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 50mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 85mm f1.4 G/ Nikon SB-700
Voor tegenlichtfoto's is spotmeting de beste oplossing. Stel scherp op het te fotograferen onderwerp en het is best om anderhalve a 2 stops te overbelichten.
Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro
Op iets zonder enig kontrats scherpstellen??????????![]()
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
wat wil TS eigenlijk. Een totaal zwart silhout of een juist belicht beeld van de personen? Een correct advies is daarvan nogal sterk afhankelijk.
The Knight That Says Ni...kon
Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
http://www.stevevandegaer.be
voordeel van digitaal tegenwoordig :
gewoon een aantal instellingen gebruiken, plus min etc... zit er altijd wel een leuke tussen en is tevens een leuke leerschool voor de volgende keer.
Wel je iso gewoon op 100 of 200 niet hoger, je hebt nl licht genoeg wat je lens in knalt.
Mijn beste Foto moek nog trekke.
Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro
Heu wel ik dacht dat het duidelijk was dat ik dit niet serieus bedoelde vandaar de. Maar blijkbaar was dat niet zo. Nu ja ik dacht dat hjanssen dat ook niet serieus bedoelde....
En ik antwoorde dit vooral omdat dit een vraag is die je niet kan beantwoorden. Want wat je wil en hoe het te bereiken valt niet op 1 manier te beantwoorden en alleen al wat je wil kan nogal verschillen ook dus.....
[Mod-LesC]Op zich is dit een interessante draad (met de uitzondering van enkele niet-serieuze en vrij flauwe reacties, die ik er misschien wel tussenuit zal pitsen). Ik denk wel dat dit onderwerp eer thuishoort in Tips&Trucs dan in Camera's waar het aanvankelijk stond.[/Mod]
BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.6.8)