Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe een eigen foto op het forum plaatsen.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe een eigen foto op het forum plaatsen.

    Een veel voorkomende vraag.

    -Jaja heeft dat eens(06 September 2002) netjes neergepend, voila..

    -TIP; Voor je uw foto plaatst kijk eerst even op "Preview" of alles naar wens is!



    Omdat er nogal vraag naar is, hier wat meer uitleg voor het plaatsen van foto's op een externe server.

    Waar in deze topic ([) of (]) staat moet je de ronde haken weglaten, maar als ik dat niet doe krijg je ze hier niet te zien ...

    Eerst en vooral heb je "webspace" nodig, dat is dus ruimte op "een computer die verbonden is met het internet".
    In bijna alle gevallen krijg je een aantal MB gratis van je provider.
    Indien je bv. bij Telenet een abonnement hebt, krijg je 50Mb.
    Skynet geeft 100Mb dacht ik - nu in elk geval, je provider geeft je er een aantal.

    Meestal is die nog niet geactiveerd - daar moet je dus even om vragen.
    Daarvoor kijk je best in je "contract" van je provider of even op zijn website.

    Je eigen stukje webspace heeft dan ook een zeer specifiek "webadres" of URL.
    Ik neem nu Telenet/Pandora als voorbeeld. Je webadres zou er dan zo kunnen uitzien:
    http://users.pandora.be/prinses.mathilde/
    Ik loop nu even vooruit, maar in je eigen webspace kan je mappen gaan aanmaken.
    Stel dat je de portretfoto's in één map wil zetten (een map portretten), en je hebt dan een portret van elisabeth geplaatst die elisabeth03.jpg heet,
    dan wordt het webadres van die foto dit:
    http://users.pandora.be/prinses.mathilde/portretten/elisabeth03.jpg als die foto in de map portretten staat.
    Typ je die URL in je browser, dan verschijnt de foto op het scherm ...
    Da's dat al ...

    Nu moet je natuurlijk nog wel je bestanden naar je eigen webspcace kunnen uploaden.
    Daarvoor gebruikt met bijna steeds "FTP" software (File Transport(Transfer?)Protocol).
    Die software ziet er een beetje uit als de Verkenner van Windows.
    Een bekend programma, en gratis ook is WS_FTP LE (light version).
    Die kan je downloaden bij bij bv. www.winfiles.com.
    (je wordt eerst omgeleid naar hun nieuwe site)
    Ga naar Web Developer en typ bovenaan bij "search" dit in: WS_FTP LE En dan ben je er ...
    Klik op het bestand om te downloaden, en voila, het zou moeten binnenkomen.

    Daarna installeer je het programma.
    Je hebt dan ook wat gegevens nodig van je "webspace"/provider.
    Je zal meestal je username en paswoord die je van je provider gekregen hebt moeten ingeven, alsook zijn 'ftp" gegevens.
    Maar die heb je normaal allemaal ontvangen van je provider.

    En dan maar aan de slag proberen te gaan ...

    Oeps, dit is een hele boterham geworden.
    Maar het ziet er dan ook veel ingewikkelder uit dan het in werkelijkheid is ...
    Eens alles geïnstalleerd is, is het enkel nog klikken op een bestand om het te versturen en klaar is kees ;-)

    En als je bestand dat op je webspace staat, dan gebruik je het "image" icoontje bovenaan het venster waarin je je bericht typt.
    Als je daarop klikt verschijnt er ([)img(]) ([)img(]) in je bericht.
    Precies daartussen plak je de "URL" van je foto.
    Zou je "elisabeth03.jpg" willen plaatsen, dan ziet dat er dus zo uit:
    ([)img(]) http://users.pandora.be/prinses.mathilde/portretten/elisabeth03.jpg ([)/img(])
    En als je bericht verzonden is staat je foto op het scherm ...

    Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en ook weer niet te "overdonderend"...
    Moest het niet lukken, laat maar wat weten ...

    Groeten,
    Jaja
Working...
X