Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hiswa te water - bootjes en drukte - tips gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hiswa te water - bootjes en drukte - tips gevraagd

    Ik hoop dat ie hier goed staat. Morgen gaan we naar de Hiswa te water. Mijn ventje om naar de boten te kijken, ik om ze te fotograferen.

    Omdat ik altijd nogal zwak ben in goede foto's trekken bij drukte graag wat extra tips.

    Hoe zorg ik ervoor dat aanwezig publiek niet stoort op de foto?
    Iemand leuke ideeën voor mooie invalshoeken?

    Wat is een goede insteek om net wel een foto van publiek te trekken? Ik zou er graag een paar hebben die een dynamisch idee van drukte geven. Kan ik bvb scherpstellen op een boot en dan een lange sluitersnelheid nemen? Maar wat doe ik dan als het bvb heel zonnig is om overbelichting te voorkomen (diafragma naar omhoog?).

    Sorry hoor, veel vragen, maar we gaan maar een keer en ik hoop een paar echt mooie foto's te hebben.
    Last edited by DonnaVicky; 4 september 2009, 07:45.
    onderweg...
    Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8

  • #2
    Re: Hiswa te water - bootjes en drukte - tips gevraagd

    Bootjes bewegen en dan met een lange sluitertijd krijg een wazig bootje.

    Wil je mooie foto's: met zonsondergaan gaan, de 'echte' watersporter zit dan al bij de bar en jij hebt heyt mooiste licht.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Hiswa te water - bootjes en drukte - tips gevraagd

      Natuurlijk, aan dat bewegen had ik even niet gedacht.

      Bij zonsondergang gaan is leuk idee, maar niet haalbaar, het zal eind van de ochtend tot vroege namiddag zijn. De avond is voorzien voor Amsterdam by night.
      onderweg...
      Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8

      Comment

      Working...
      X