|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Tips & Trucs Forum voor het tonen van fotografische tips & trucs, bijvoorbeeld om te laten zien wat je door het creatief gebruik van sluitertijd of diafragma bereikte, of het gebruik van invulflits, algemene tips over fotografie die het vermelden waard zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Je heb geen sfeer omdat je licht (flits - smijt dat ding in de vuilbak) niet halloween uitdrukt maar een registratie van een aantal mannen in een fitness centrum.
Halloween: donker + creepy. Beweeg door de zaal om een goede positie te vinden Zet je camera op een statief Gebruik een laag (kikvorsperspectief) standpunt Zorg dat het vrij donker is Gebruik aanwezig licht, nooit flits Bij lange belichtingtijd, vraag of ze even inhouden voor de foto maak een serie. Simpel. -M-
Nikon D80 van 20mm tot 300mm Laatst gewijzigd door zunoel; 3 november 2008 om 08:26 |
|
||||
|
denk ook dat je moet onderbelichten (een stop minder ofzo) zodat je foto donkerder wordt. Dan zullen de delen waarop het licht schijnt (mensen) meer uit het donker opdoemen. Allez tis te hopen dat het licht niet op de muur schijnt ipv de mensen
![]() Statief zou ik zeker gebruiken. Met een lange sluitertijd zullen toch de fietsen scherp blijven ook al zullen de benen bewogen zijn. Gebruik ook een objectief met groot diafragma bv 3.5 of minder als dat gaat (ipv 11 ofzo.) als je ziet dat er toch een te lange sluitertijd is om een goed beeld te krijgen. Ik heb bv een Sigma 30mm f1.4 voor actie in het donker.
|
Is een beetje zoals in een dicotheek hé.
Camera instellingen : ISO 1600 indien mogelijk Sluitertijd afhankelijk van het licht ( 1/10 - 1/40 ) Flitsen op 2de gordijn Lichtsterke lens gebruiken met diafragma op 2.8 - 3.5 Even een andere vraag , de spots , werkten die daar wel ? Ik zie dus totaal geen kleuren i, de lampen daarom dat ik et ff vraag .
|
Die spots is een soort lichtorgel en branden niet continu, hoge iso is in principe geen probleem, de kitlens is een 18-70 3.5-4.5, heb ook een 70/200 2.8 maar die is helaas te groot in een kleine spinninghal, statief is ook geen probleem.
Moet ook nog even opzoeken wat flitsen achter het tweede gordijn betekent. ![]() Maarja al doende leert men hé ![]() Alvast bedankt voor de tips. ![]() ![]() Grtz Flip |
|
||||
|
Citaat:
Ik vermoed dat je slow-sync flitsen bedoeld eerder dan flitsen op het 2e gordijn: wat dat is mij dan niet duidelijk ... -M-
|
1e gordijn: flits gaat af nadat sluiter opent
2e gordijn: flits gaat af net voor de sluiter terug sluit. Allez , het heeft enkel nut bij langere sluitertijden. Bij beweging lijkt het alsof je vooruit fietst met 2egordijn. Met 1e gordijn is het dan net of je achteruit fietst. zoek maar wat voorbeelden of tutorials op google, dan zie je het wel.
|
Citaat:
![]()
|
![]() |