Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

    Een absolute topper voor gratis webruimte of webspace is de volgende site op servers in Tsjechië: www.pipni.cz

    De enigste kost is dat je verplicht bent via hen een domein te laten registreren, maar met bvb. www.familie-xxxxx.com heb je al vlug een leuke naam.

    De kostprijs is trouwens aan een absolute bodemprijs: 6,85 eur/jaar.

    En je hebt dan 500 Mb webspace: goed voor hopen foto's. Ik heb er zelf duizenden op staan, weliswaar privé voor eigen familie en vrienden.

    Toch een voorbeeldje van een onderdeel: de ronde van Vlaanderen 2005. Zo kan je de snelheid even testen.

    Als je naar de site gaat voor registratie: klik even rechtsboven english aan ipv czech, dan begrijp je al vlug beter waarover het gaat.

    Het is een echte aanrader die ik hier wil delen met alle andere BD-fans. Veel succes.
    Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
    En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

  • #2
    Re: GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

    wordt met aandacht bekeken

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

      tijdens het laden krijg ik 'de handeling werd onderbroken door...'

      mss toch niet zo goed dan..
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

        Is inderdaad niet duur, de domeinnaam kan je op meerdere plaatsen registreren voor dat bedrag. 500mb is zeker de moeite. Maar dit ergert me:
        Guaranteed monthly access: not guaranteed
        . Voor mij is een hosting altijd een beetje gissen naar de beschikbaarheid maar als ze zelf vermelden dat ze dat niet kunnen garanderen
        Technische support heb je ook niet ...

        Ik weet dat dit soort servers na een tijdje opgedoekt worden en dat je dan de kans krijg om maandelijks een bijdrage te betalen ...

        Ik heb je album bekeken en als ik eerlijk mag zijn vind ik de snelheid alles behalve
        [EDIT:] Nu gaat ie veel sneller ...
        3 keer "handeling onderbroken", dus time out problemen

        Wat me ook dwars zit is dat de domein naam gekoppeld word aan een IP ipv. nameservers. Dus als die mannen een renewal doen van hun lijn is je site onbereikbaar tot de dns aangepast is. Je url is gekoppeld aan fictieve nameservers die op hun beurt gekoppeld zijn aan een vast IP.

        Alléé veel blablabla van mij maar mijn ervaring met dit soort hosting is stress, veel stress

        Conclusie: idd goedkoop en 500mb is een mooi pakket, 5GB transfer/maand is ruim voldoende bij normaal gebruik. Maar als het tegenzit kan je niet rekenen op support. MySQL en smtp zit er niet bij (zou te mooi zijn).
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

          Beste BD-ers,

          Ik heb aan mijn 500MB webspace nog nooit een seconde ergernis beleefd, op één keer na, waar ik niet op de site kon (dus inderdaad NOT GUARANTEED).

          Ik heb in het voorbije half jaar wel al 550 bezoekers gehad (vrienden, leden van een club waarvoor ik foto's trok, familie, enz.) die reeds 228575 geklikt hebben op de site, en voor 3,5 Gb aan dataverkeer genereerden. Ik weet dat deze cijfers niets zeggen, want niet iedereen vertelt me iedere keer hoe zijn ervaringen waren bij het surfen, maar de paar dat ik dit hoor, is dit toch wel telkens dat het schitterend is om al die foto's op het web te kunnen bekijken.

          So what's the point. 6,85 euro is de prijs van 2 pinten op de markt van Brussel. Ik betaal beroepshalve 30 euro voor een dotcom-adres en 50Mb-webspace, en ik zal hier ook al wel eens een probleem mee gehad hebben.

          Ik vind het schitterend en veel space voor geen geld. Op een blauwe maandagochtend dan eens niet binnengeraken is voor mij geen probleem. Het is puur voor mijn hobby.

          PS Het uploaden doe ik met een ftp-programma, niet met de online-dienst die ook bestaat (dacht ik).
          Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
          En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

          Comment


          • #6
            Re: GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

            Hoe lang ben je er al bij, en heb je er al weet van? Ik heb geen zin om te betalen bij iets dat daarop wacht, en na een jaar alles opgeeft...

            Want dan zit je zonder he...

            Ik blijf er net zoals jou bij: voor twee pinten kan dat toch al tellen!!!
            Ik ga er misschien wel gebruik van maken (binnenkort, eerst een volledige site ontwerpen...)

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

              Ok sorry voor mijn negatieve reactie

              Ik ben nu reeds 5 jaar actief als designer waarvan 3 jaar php (cms) gestuurde sites. Veel van mijn klanten zoeken ook een voordelige hosting. Momenteel betaal ik als reseller € 90 / maand voor 100mb en 2gig traffiek (excl. btw). Als je dit nog moet door verkopen aan een klant lig je nog een stuk hoger. Het grootste voordeel is wel dat het datacenter in Brussel 24/24 en 7/7 bemand is voor support. Elke dag worden er keurig back-ups gemaakt.

              Mijn negatieve ervaring met gratis hosting is te groot om er nog vertrouwen in te hebben. Eén snel vb. "mega-hosting" deelde ook gratis hosting uit bij registratie van een url. Na 1 jaar hielden ze op te bestaan, zonder voorafgaand bericht. Server offline, géén support en alle data inclusief database foetsie ...

              Gratis hosting bestaat niet, de dedicated IP kost al stukken van mensen + het onderhoud van de servers, elektriciteit, upgrades, firewalls ...
              Denk 2 x na alvorens je zo'n hosting neemt, beter een klein bedrag betalen maandelijks dan stress achteraf.

              Meer hoef ik niet te zeggen hierover, ik kan enkel mijn advies hierover uitschrijven
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

                Oorspronkelijk geplaatst door jambo
                Toch een voorbeeldje van een onderdeel: de ronde van Vlaanderen 2005. Zo kan je de snelheid even testen.
                Heb toch een aantal keren moeten herproberen vooraleer het lukte, eenmaal het werkt is de snelheid zeker aanvaardbaar!
                Maar heb toch m'n twijfels over de continuiteit van gratis hosting...
                Beeld je maar eens in dat je enkele honderden/duizenden foto's bij elkaar ge-upload hebt en dat morgen alles weg is ... leuk is anders!

                Comment


                • #9
                  Re: GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

                  Kayrun, dat wordt (door mij) zeer zeker geapprecieerd. En ik was al sceptisch, maar nu kan ik het in technische termen zijn

                  Blijft dat ik twee pintjes wel kan missen...
                  Staat in mijn favorieten, en als het zover is, zullen we alles eens verder bekijken!

                  You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                  Comment


                  • #10
                    Re: GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

                    Hoelang ben ik er al bij? 7 maanden. Maar ik weet het van iemand die al 2 jaar hierbij zit, en het me absoluut kon aanraden.

                    Ik heb er absoluut geen spijt van. Wel integendeel. Ik heb wel al jaren ervaring met gratis webspace, en inderdaad, de continuïteit laat het soms afweten van de meeste van die zaken.

                    Maar akkoord, als je stelt dat support heel belangrijk is, kan ik begrip opbrengen voor je kritiek. Stap dan over naar een profi-contract. Je hebt dan 1 Gb webspace voor 36 euro EN support. Ik denk dat dit nog altijd scherp is.

                    Alles wat op de site staat heb ik ook nog zelf off-line. Moest er dus ooit een probleem zijn... Voor mij geen probleem. Ik heb al maanden pakken foto's kunnen sharen met mensen die dit tenzeerste appreciëerden.
                    Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
                    En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

                      En zo kunnen we idd. nog uren pro's en contra's neerpennen, maar daar heeft niemand iets aan

                      Je post is een goede tip voor mensen die, zoals jij, een non-pro hosting willen voor weinig geld.

                      Maar ik, die mijn brood verdien aan service en uptime, bekijk het uit een andere hoek.

                      Ik heb ook 4 HD's van 200gig in raid op mijn systeem staan. Er zijn er ook weinig die me daar in begrijpen. Pas als data gelijk staat aan geld besef je hoe belangerijk zekerheid is.
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kayrun
                        En zo kunnen we idd. nog uren pro's en contra's neerpennen, maar daar heeft niemand iets aan
                        Toch wel, vind ik interessant... Kan alleen maar leren en merken wat ik juist nodig heb


                        Oorspronkelijk geplaatst door Kayrun
                        Ik heb ook 4 HD's van 200gig in raid op mijn systeem staan. Er zijn er ook weinig die me daar in begrijpen. Pas als data gelijk staat aan geld besef je hoe belangerijk zekerheid is.
                        Wat? 4 in raid ? djiezes (grapje he)

                        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                        Comment


                        • #13
                          Re: GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                          Toch wel, vind ik interessant... Kan alleen maar leren en merken wat ik juist nodig heb
                          Als ik je een goede tip mag geven neem hier eens een kijkje ...
                          Betrouwbaar, Belgisch, goede snelheid en up-to-date servers.


                          @MODS --> Ik heb geen banden met de firma achter deze link, de link is enkel gepost geweest als tip, dus zonder commercieel doel ..
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

                            Kayrun, je bent dus professioneel bezig met deze zaken. Ik vind het absoluut normaal dat je een pleidooi houdt voor zekerheid. Ik moet hierop ook rekenen voor mijn professionele activiteiten. De site van mijn bedrijf staat ook op een "bedrijfszekere" plaats.
                            De link die je als vrijblijvend voorbeeld opgeeft, verwijst echter ook naar een technisch centrum in Atlanta. Dit is niet meer Belgisch... Maar soit, voor mij tellen die grenzen niet. Tsjechië is trouwens een onderdeel van de EU, en ze bieden inderdaad maar service als je echt betaalt. Ze hebben er wel alle redenen toe om hun gratis dienst degelijk te houden, teneinde de klanten te overhalen.
                            BD is er voor mij trouwens vooral voor amateur-fotografen. We kijken ook om ons materiaal zo optimaal mogelijk aan te schaffen via internet, en kopen via Konijnenberg (NL), Direktshopper (D) of Pixmania (F). We weten dan OOK als er iets fout loopt, we wel met de gebakken peren kunnen zitten.

                            Je mag van mij gerust eens gratis met mijn auto rijden, maar als je wilt dat je onmiddellijk een vervangwagen krijgt bij een defect, moet je naar AVIS.

                            Ik blijf herhalen dat dit voor amateurs zeker een goede provider is, en ze spreken of mailen zelf in het Engels, als je vraagt om de onbegrijpbare Tsjechische mail te vertalen in het Engels.
                            Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
                            En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

                            Comment


                            • #15
                              Re: GRATIS Webspace - webruimte 500Mb !!!

                              Inderdaad, voor de niet professionele gebruiker die zijn foto's wil delen met familie en vrienden is dit een geschikte oplossing. De link die ik hier gepost heb is louter als voorbeeld, je kan er in het nederlands terecht en ik weet dat ze een goede service bieden. Waar hun server staan heb ik nog niet bekeken.

                              Hetgene ik wou onderstrepen voor BD'ers met géén kennis terzake is dat er steeds een addertje onder het woord "gratis" zit. Toen ik in mijn noob periode keek voor goedkope hosting zou ik onmiddellijk op zo'n aanbod gesprongen zijn, volkomen normaal. Maar mijn mening kan en wil ik niet onderdrukken als ik een topic lees over goedkope hosting.

                              Nogmaals, de tip die je ons gegeven hebt ivm. die hosting was een goede
                              En hopelijk hebben we de leden die tot op heden deze topic gevolgd hebben iets meer uitleg kunnen geven over de verschillen in hosting
                              www.fotofolio.be

                              Comment

                              Working...
                              X