Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope en snelle ministudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Goedkope en snelle ministudio

    Oorspronkelijk geplaatst door s.goovy Bekijk bericht
    Ook van mijnentwege een dikke merci aan RUPSELKOPKE voor de tip.
    Enkele resultaatjes via deze link: http://users.skynet.be/s.goovy/pics/product/product.html
    Mooie resultaten!!
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #92
      Re: Goedkope en snelle ministudio

      in de hubo, brusselsesteenweg, winksele bij leuven staat de 500W bouwlampen aan 7.60€

      nog even wachten en je krijgt ze gratis!
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #93
        Re: Goedkope en snelle ministudio

        Yeps, ben er gisteren twee gaan halen; er stonden er nog genoeg !
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #94
          Re: Goedkope en snelle ministudio

          Allez, met dank aan Rupselkopke, hier een eerste probeersel:

          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #95
            Re: Goedkope en snelle ministudio

            Zou dit eventueel een goed alternatief zijn voor die bouwlampen? Ik zou ergens op locatie in een winkel, enkele producten dienen te fotograferen en zie me niet meteen toekomen met paar bouwlampen.

            Wat is het alternatief hiervoor voor bouwlampen?

            grtz
            Mijn werkjes

            Comment


            • #96
              Re: Goedkope en snelle ministudio

              Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
              Zou dit eventueel een goed alternatief zijn voor die bouwlampen? Ik zou ergens op locatie in een winkel, enkele producten dienen te fotograferen en zie me niet meteen toekomen met paar bouwlampen.

              Wat is het alternatief hiervoor voor bouwlampen?

              grtz
              ja hoor :-)

              studio lampen
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #97
                Re: Goedkope en snelle ministudio

                Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
                Zou dit eventueel een goed alternatief zijn voor die bouwlampen? Ik zou ergens op locatie in een winkel, enkele producten dienen te fotograferen en zie me niet meteen toekomen met paar bouwlampen.

                Wat is het alternatief hiervoor voor bouwlampen?

                grtz

                Ik vermoed dat je dan zoiets zult nodig hebben ; http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=768

                Zo'n ministudio met bijbehorende lampen zal er wat professioneler uitzien......maar is ook direct wat duurder.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #98
                  Re: Goedkope en snelle ministudio

                  ik heb gekozen voor lichttent en flitsset, na wat overleg met gevorderden in dit werk leek me dit de beste oplossing..

                  grtz
                  Mijn werkjes

                  Comment


                  • #99
                    Re: Goedkope en snelle ministudio

                    Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
                    ik heb gekozen voor lichttent en flitsset, na wat overleg met gevorderden in dit werk leek me dit de beste oplossing..

                    grtz
                    Ik begrijp je overwegingen en beslissing om ander gereedschap aan te kopen omdat je dit waarschijnlijk heel frequent wil gaan gebruiken......en een gedeeltelijke factor van schroom om met een paar bouwlampen en een plastieken doos je klanten ervan te overtuigen dat je goed werk gaat leveren.Ik kan me die toestand heel goed voorstellen.
                    Het originele doel van dit onderwerp blijft nog steeds een betaalbare oplossing voor diegenen die af en toe van zulke ministudio willen gebruik maken......de resultaten die je met dit goedkope materiaal kunt halen zullen misschien niet echt zo perfect zijn als duurdere oplossingen ........maar mits wat experimenteren zijn goeie resultaten mogelijk.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • Re: Goedkope en snelle ministudio

                      Zojuist ook bij de ikea geweest om me zo een plastieken bak te gaan halen. Ik had het eerst met van alles geprobeerd maar denk toch dat dit zeker een van de betere oplossingen is.

                      Dank aan RUPSELKOPKE
                      Pain is temporary; victory is forever!

                      Comment


                      • Re: Goedkope en snelle ministudio

                        misschien een domme vraag maar toch even proberen: zou ik ipv die bouwlampen twee/drie halogeen-spotjes kunnen gebruiken? Zo van het type "twee kabels om daarop de lampen te monteren". Die lampjes zijn 20W elk...

                        2x500W lijkt me echt wel veel om zo een klein doosje te verlichten.

                        Comment


                        • Re: Goedkope en snelle ministudio

                          Oorspronkelijk geplaatst door McDude Bekijk bericht
                          misschien een domme vraag maar toch even proberen: zou ik ipv die bouwlampen twee/drie halogeen-spotjes kunnen gebruiken? Zo van het type "twee kabels om daarop de lampen te monteren". Die lampjes zijn 20W elk...

                          2x500W lijkt me echt wel veel om zo een klein doosje te verlichten.
                          Het zal wel kunnen dat je binnen in de ministudio wat licht krijgt van deze 20watt lampjes ......maar echt zoveel dat je een voldoende hoge sluitertijd kan aanhouden denk ik niet.Die grotere lampen zorgen er immers voor dat de gehele ministudio van gelijkmatig licht is voorzien.Ik vermoed dat kleine 20watt halogeenlampen slechts gedeeltelijk het oppervlak van licht kunnen voorzien .Misschien zijn deze lampjes goed bruikbaar om bepaalde delen in een onderwerp bij te lichten. Je hoeft niet speciaal 500wat lampen te kiezen.... een paar van 300 of 150watt zijn waarschijnlijk ook reeds meer dan voldoende.
                          Maar laat u vooral niet tegenhouden om met deze kleine 20 watt halogeenlampen eens te experimenteren....en laat ons weten welke resultaten je er mee kan bereiken.Er zitten vast nog mensen op het forum die geinteresseerd zijn
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                          Comment


                          • Re: Goedkope en snelle ministudio

                            okido, 'k zal eens zo een contructie maken... de resultaten toon ik dan wel... (als 't niet té erg is natuurlijk... )

                            Thx!

                            Comment


                            • Re: Goedkope en snelle ministudio

                              Zoals velen heb ik mij ook zo een Ikea box aangeschaft, Rupselkopke, misschien moet je er wel een pattent op nemen en uw percentjes vragen aan Ikea , in ieder geval een pracht idee.
                              Bouwlampen heb ik al, nu nog een opstelling maken en de eerste foto's schieten.
                              Ik denk er aan om eens met flitslicht te proberen. 2 flitsers langs beide zijden van de box moet misschien wel lukken ? Ik zie dat het idee al is geopperd maar ik heb er nog geen resultaten van gezien. Ik begin er aan van als ik even tijd vind.
                              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                              Comment


                              • Re: Goedkope en snelle ministudio

                                Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                                Zoals velen heb ik mij ook zo een Ikea box aangeschaft, Rupselkopke, misschien moet je er wel een pattent op nemen en uw percentjes vragen aan Ikea , in ieder geval een pracht idee.
                                Bouwlampen heb ik al, nu nog een opstelling maken en de eerste foto's schieten.
                                Ik denk er aan om eens met flitslicht te proberen. 2 flitsers langs beide zijden van de box moet misschien wel lukken ? Ik zie dat het idee al is geopperd maar ik heb er nog geen resultaten van gezien. Ik begin er aan van als ik even tijd vind.
                                Waarom zou ik hierop nog een patent of percentje moeten vragen??
                                Mijn ganse familie en ik mogen nu al volledig gratis winkelen en gratis eten(gehaktballetjes in kriekensaus) in den Ikea omdat de verkoop van deze bakken(de witte bakken) met 1000% toegenomen is.Ze overwegen om naast de afdeling slaapkamers, keukens en living ook nog een aparte afdeling studio-accesoires voor den arme man te openen.Ook bij de Brico en Gamma is de verkoop van bouwlampen flink gestegen......maar ik heb hiervan nog geen enkel bewijs op mijn bankrekening mogen vaststellen.

                                Zonder gekheid nu ; Twee flitsers zullen zeker ook voldoende licht opbrengen om de ministudio te verlichten. Met grote softboxen ipv een plastieken bak voor de flitsen word het zelfs nog professioneler.......maar dan wijken we wel heel erg af van het oorspronkelijke goedkope idee. Er zullen zeker betere oplossingen zijn dan die kunstof bak en bouwlampen.....maar het moet voor de meeste mensen die dit slechts af en toe eens willen gebruiken nog betaalbaar blijven.
                                Laat zeker de resultaten van uw experiment eens bewonderen......en misschien kan je ons ook laten weten wat de voor en nadelen van de flitsopstelling zijn.
                                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                                Comment

                                Working...
                                X