Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope en snelle ministudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Goedkope en snelle ministudio

    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Hahaa...den blokker een nieuwe leverancier voor ons fotomateriaal!
    Ik ga morgen direct eens kijken.
    Ben ook eens gaan kijken bij Blokker maar de bakken lijken me net iets te transparant ??
    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

    Comment


    • #77
      Re: Goedkope en snelle ministudio

      Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
      Ben ook eens gaan kijken bij Blokker maar de bakken lijken me net iets te transparant ??
      Ja dat is ook mijn gedacht.....althans van die bakken die ik er gezien heb toch.
      Misschien heeft Ludwig III nog een ander type bak op de kop kunnen tikken....dewelke ik bij blokker niet gezien heb.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #78
        Re: Goedkope en snelle ministudio

        Heb het zekere voor het onzekere genomen en deze namiddag met mijn vrouw een blitsbezoek aan Ikea gebracht, een nieuw persoonlijk record van slechts 20 minuten (10 minuten om parkeerplaats te vinden, 5 minuten om door het gewoel tot aan de bakken te geraken en slechts 5 minuten aan de kassa aanschuiven ) .

        Zo'n bak is veel handiger in gebruik dan het gedoe met pvc-buizen en laken.
        Ook van mij een grote mercie voor de tip
        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

        Comment


        • #79
          Re: Goedkope en snelle ministudio

          Ook hier zo'n bak gekocht
          Volgende dagen eens mee experimenteren!
          Wouter De Ceuster.
          Canon 5D Mark II • Canon TS-E 24mm ƒ/3.5 L II • Canon 24-70 ƒ2.8 L • Canon 50mm ƒ1.8 • Canon 580EX II • Canon BG-E6 • Manfrotto 055XPROB • Manfrotto 410 Junior Head

          Comment


          • #80
            Re: Goedkope en snelle ministudio

            kent er iemand een goedkope manier om op zo'n werklamp op statief een goedkope (eventueel zelfgemaakte) softbox te installeren?
            canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

            Comment


            • #81
              Re: Goedkope en snelle ministudio

              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
              Er staat geen naam bij in de catalogus 2007.( blz 274 bovenaan). Er staat "opbergbak" transparant 42x30x36cm 4euro.....ook int blauw verkrijgbaar.
              Zou 't kunnen dat je blz 276 bedoelde?
              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
              BD0993BE
              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

              Comment


              • #82
                Re: Goedkope en snelle ministudio

                Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                Zou 't kunnen dat je blz 276 bedoelde?
                Op bladzijde 276 staan ze inderdaad ook .....enkel hier gaat het om een blauwe , oranje of groene bak. Je moet er een transparant ongekleurd exemplaar van hebben natuurlijk.(blz 274)
                De naam "trofast hadden we ook reeds eerder gevonden .
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #83
                  Re: Goedkope en snelle ministudio

                  Klopt. 't Stond er zo duidelijk in dat ik het niet gezien had
                  Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                  BD0993BE
                  Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                  Comment


                  • #84
                    Re: Goedkope en snelle ministudio

                    Heb nu op aanraden om eerst te oefenen op stilstaande voorwerpen voor macrofotografie daarnet ook zo'n ministudio gaan aanschaffen

                    in de Ikea op de A12 staan deze bakken nog steeds voor € 4.00
                    ze zijn zowel in het wit (transparant) als het blauw te krijgen.
                    En een iets kleinere maat staat er in het wit, blauw, rood, roze voor € 3.00


                    bij de aangelegen Brico staan de lampen van 500 watt voor € 11.90
                    en die van 150 watt voor € 12.50



                    Op dit moment voor mogelijk geïnteresseerden is de stock nog in beide winkels groot genoeg
                    Nikon D300, AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR , SB-800

                    Comment


                    • #85
                      Re: Goedkope en snelle ministudio

                      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      Er staat geen naam bij in de catalogus 2007.( blz 274 bovenaan). Er staat "opbergbak" transparant 42x30x36cm 4euro.....ook int blauw verkrijgbaar.
                      Catalogus 2008 = pagina 195 rechts onderaan.
                      Prijs is nog steeds 4 EUR per bak. Een bijpassend deksel kost 1 EUR.
                      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                      BD0993BE
                      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                      Comment


                      • #86
                        Re: Goedkope en snelle ministudio

                        Hey,
                        Zeer goede tip, ik heb er ook eentje gemaakt. Een doorzichtige lade van een ikeakastje en de spots van DarthCake. We hebben ons er goed mee geamuseerd.



                        Nu nog een A3 papier opdat onze achtergrond wat groter is.
                        Canon 40D + Sigma 150mm F/2.8 Macro

                        Comment


                        • #87
                          Re: Goedkope en snelle ministudio

                          Ziet er niet slecht uit......toch opletten dat je tafel na een tijdje niet smelt, die lampen worden snel erg heet
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                          Comment


                          • #88
                            Re: Goedkope en snelle ministudio

                            ik heb vandaag ook wat foto's zitten maken van onderdelen van een modelbouw-auto (zonder gebruik te maken van deze uitvinding hier) en ik moet zeggen dat het me niet echt goed gelukt is omdat m'n belichting steeds maar fout was.
                            Bij deze wordt er dus een ikea-bezoek ingepland! Van mij ook bedankt voor de tip
                            Volgende week in de krant : "Mysterieuze stijging in de verkoop van transparante opbergkratten bij Ikea"
                            _____
                            Bekie
                            Bekie
                            Canon 5D MII - Canon 24-70 f/2.8 IS L - Canon 70-200 f/2.8 IS L USM - Canon 50 f/1.4 -Sigma 8mm fish-eye, f/3.5 EX DG - Lensbaby Composer

                            Comment


                            • #89
                              Re: Goedkope en snelle ministudio

                              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              Ziet er niet slecht uit......toch opletten dat je tafel na een tijdje niet smelt, die lampen worden snel erg heet
                              We hebben er later stenen tegels onder gelegd.
                              Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

                              Comment


                              • #90
                                Re: Goedkope en snelle ministudio

                                Ook van mijnentwege een dikke merci aan RUPSELKOPKE voor de tip.
                                Enkele resultaatjes via deze link: http://sgoovy.wordpress.com/vanalles/product/
                                Last edited by s.goovy; 27 november 2007, 15:07. Reden: aanpassing hyperlink

                                Comment

                                Working...
                                X