Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed boek over fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goed boek over fotografie

    Wie kent er een goed boek over digitale fotografie.

    Ik ben niet zo iemand die ellenlange theoretische epistels leest maar vooral veel opsteekt van praktische voorbeelden.

    Kent er iemand zo'n boek?

    alvast bedankt.

    Groetjes,

    Roel

  • #2
    Re: Goed boek over fotografie

    klinkt cliché,

    Digitale Fotografie Voor Dummies



    dit boek heeft mij ferm vooruit geholpen

    Comment


    • #3
      Re: Goed boek over fotografie

      Op welk nivo is dat boek geschreven?

      Ik weet nu ook wel al wat sluitertijd en diafragma wilt zeggen enzo...
      Maar zoek een boek voor fotografisch inzicht, beste instelling voor welke omgeving, waarop letten, studiofotografie, flitsen, belichten, witbalans, ...

      Iets van die aard...

      Comment


      • #4
        Re: Goed boek over fotografie

        zoals de titel zegt is het voor dummies, mensen die er nog niet te veel van kennen maar wel al weten hoe je een camera hanteert. Misschien kun je hem eerst eens uitlenen in de bib, dan weet je meteen of het de aankoop waardig is.

        Comment


        • #5
          Re: Goed boek over fotografie

          En weet er iemand een goed boek specefiek over natuur fotografie? Of nog beter vogel fotografie? Of een goed tijdschrift? Liefst in het nederlands, engels zou misschien ook nog gaan.
          Alvast bedankt,
          Sam
          www.samdetaey.be

          Comment


          • #6
            Re: Goed boek over fotografie

            Misschien kun je ook is de natuurfotografie cursus lezen van onze grote vriend Rollin Verlinde, op dit forum ook actief. Hij telt zon 128 pagina en is gratis op zijn site te downloaden. En ik heb er van genoten. Het is niet alleen maar tekst, ook leuke stukjes tekst erbij.

            Rollin bedankt voor je mooie cursus

            Comment


            • #7
              Re: Goed boek over fotografie

              Ja inderdaad die ben ik bezig aant lezen Is inderdaad zeer interessant!
              Groeten Sam
              www.samdetaey.be

              Comment


              • #8
                Re: Goed boek over fotografie

                de boeken van national geographic zijn super vind ik...
                Alles moet weg.....

                Comment


                • #9
                  Re: Goed boek over fotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door raptorke Bekijk bericht
                  Op welk nivo is dat boek geschreven?

                  Ik weet nu ook wel al wat sluitertijd en diafragma wilt zeggen enzo...
                  Maar zoek een boek voor fotografisch inzicht, beste instelling voor welke omgeving, waarop letten, studiofotografie, flitsen, belichten, witbalans, ...

                  Iets van die aard...
                  Michael Freeman. Digitale fotografie licht en belichting (Digital Photography Expert: Light & Lighting. ISBN: 90-5764-635-8

                  Hierin worden verschillende situaties besproken op een duidelijke manier. Mooi boek.
                  Groet,

                  Gerard

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goed boek over fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door KevinLiekens Bekijk bericht
                    de boeken van national geographic zijn super vind ik...
                    Kan dit beamen, heb er een paar van National Geographic en zijn zelfs zo geschreven dat ik het begrijp

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goed boek over fotografie

                      ga naar deze site http://home.hetnet.nl/~zeylmaker/boeken/boeken.htm

                      Hier vind je een lijst van heel wat nuttige boeken, en een bijhorende recentie!
                      Veel leesplezier!
                      (Uit de boeken van Michael Freeman heb ik heel wat nuttigs gehaald...)

                      Groeten, CaHoR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goed boek over fotografie

                        Ik ben het volgende boek aan het lezen. Het gaat niet speciaal over digitale fotografie maar over fotografie in het algemeen. Het is van John Freeman en het heet Het nieuwe handboek voor het maken van betere foto's FOTO GRAFIE de uitgever is Veltman uitgevers en het ISBN nummer is 905920181-7

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goed boek over fotografie

                          wat ik een goed boek vond is dit
                          Tiltel : FOTOGRAFEREN MET EEN DIGITALE SPIEGELREFLEXCAMERA
                          Auteur : JEROEN HORLINGS
                          Uitgeverij : ADDISON WESLEY
                          Isbn Nummer : 90 430 1236 X

                          Met vriendelijke groeten
                          Joeri

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goed boek over fotografie

                            Ik haal veel inspiratie uit een voormidagje (meestal zaterdag) door te brengen in de locale bibliotheek.

                            Ruime keuze aan tijdschriften en boeken over fotografie
                            Eerste blader-blik geeft meestal wel idee of het boek geschikt voor je is

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goed boek over fotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sidi Bekijk bericht
                              Michael Freeman. Digitale fotografie licht en belichting (Digital Photography Expert: Light & Lighting. ISBN: 90-5764-635-8

                              Hierin worden verschillende situaties besproken op een duidelijke manier. Mooi boek.
                              Dat heb ik ook. Uitstekend. Ook The Digital SLR Handbook, dat vind ik zeer goed geschreven, duidelijk, met goede illustraties. Als ik mij niet vergis heb ik in de Fnac de Nederlandse vertaling zien liggen. Dat is een meer algemeen boek over (digitale) fotografie. De instapdrempel is niet te laag en niet te hoog.
                              "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                              Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                              Uit: Apocrief

                              Comment

                              Working...
                              X