Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed boek over fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Goed boek over fotografie

    Ok bedankt ik was ook op zoek erachter
    Lool nice cheata!!!die.!!!!!

    Comment


    • #17
      Re: Goed boek over fotografie

      The Digital Photography Book, Scott Kelby (isbn 0-321-47404-X).

      Geen al te dik (220p.), geen al te groot (pocket) en geen al te duur (20 euro) boek, dat redelijk grappig geschreven is en dus ook vlot leest. Er zit voor iedereen wel een aantal interessante tips in en is zeer praktijkgericht. Er wordt weliswaar niet technisch uitgelegd waarom iets zus of zo moet, maar het helpt wel om de theorie die al in je hoofd zit in bepaalde omstandigheden toe te passen. 't Is wel in 't Engels te doen.

      Hoofdstukken: getting really sharp photos, shooting flowers, shooting weddings, shooting landscapes, shooting sports, shooting people, avoiding problems, taking advantage of digital, shooting travel en city life, how to print + photo receips.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

      Comment


      • #18
        Re: Goed boek over fotografie

        een goed boek is dummies1 voor beginenlingen men kan die in de bibeletheek
        vinden tegen een laag huur prijsje een daar vind men er nog meer
        ik heb daar zeer veel uit geleerd en nu

        wat ook een goed boek is -digitale fotografie 500 extra tips
        -digitale fotografie snel op weg express
        -digitale fotografie technieken nieuwe editie
        zeer veel lees plezier groetjes pierre160

        Comment


        • #19
          Re: Goed boek over fotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door eldec Bekijk bericht
          klinkt cliché,

          Digitale Fotografie Voor Dummies



          dit boek heeft mij ferm vooruit geholpen
          Dit boek heeft me in het begin als volledige leek enorm vooruit geholpen (toen in bezit van sony 5MP compactcamera). Daarvoor dacht ik nooit na bij het nemen van een foto en nam ik altijd een voorgeprogrammeerde stand zonder nadenken of die wel overeenstemde met de omstandigheden. Hoe fotograferen in bepaalde omstandigheden,... Is natuurlijk wel basic maar altijd interessant.

          In het tijdschrift Chip Foto Video Digitaal vindt je iedere maand ook wel enkele leuke weetjes. Is verkrijgbaar in bepaalde Makro- en Standaard Boekhandel-filialen. Voor liefhebbers van natuurfotografie kan je soms wel iets leren uit Grasduinen, waar vaak natuurfotografen aan het woord gelaten worden (eveneens te verkrijgbaar in meeste filialen van Standaard Boekhandel).

          Verder: Fotograferen met een Digitale Spiegelreflexcamera van Jeroen Horlings (Nog zo'n dummyboek, te koop voor zo'n 25€).
          Flickr: http://www.flickr.com/photos/tim-nikond40x/
          Blog: timnikondfortyx.tumblr.com/

          Comment


          • #20
            Re: Goed boek over fotografie

            Waar ik persoonlijk veel aan vind zijn de boeken van Michael Freeman, die bovendien zeer betaalbaar zijn:

            http://www.librero.nl/specsserie.asp?serie=212

            Deze zijn online te kopen via http://www.stripweb.be

            Daarnaast haal ik ook nog vrij veel informatie uit tijdschriften als Zoom, Chip-Video, Practical Photography en Digital Camera Magazine.
            Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
            Mijn foto's
            Mijn blogje

            Comment


            • #21
              Re: Goed boek over fotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Bertusbolknak Bekijk bericht
              Ik ben het volgende boek aan het lezen. Het gaat niet speciaal over digitale fotografie maar over fotografie in het algemeen. Het is van John Freeman en het heet Het nieuwe handboek voor het maken van betere foto's FOTO GRAFIE de uitgever is Veltman uitgevers en het ISBN nummer is 905920181-7

              Ik heb dit boek ook, en is zeer interessant (toch voor een beginneling als ik, die ook weet wat diafragma, ISO, sluitertijd, .... is maar het nog niet altijd correct toepast...)
              Ik heb het in de Makro gekocht voor 17, 5 euro (betaalbaar hé)
              Heb me gisteren toevallig nog 1 aangeschaft bij Boekenvoordeel voor 12 euro : Digitale fotografie, het complete naslagwerk en is van Chris George, maar ik heb de indruk dat hier ook een heel stuk over het nabewerken gaat ....(uitgever Librero)
              En toen ik mijn canon kocht heb ik van mijn zus het boek van Easycomputing gekregen : Digitale fotografie : Canon eos 350D, was ook heel interessant (voor mij toch)

              "Dummies" heb ik ook liggen, gekregen van een collega, moest die niet meer hebben, was goed om het prille begin te leren.

              groetjes, Karin

              Comment


              • #22
                Re: Goed boek over fotografie

                Bedankt voor al de informatie,zal goed van pas komen voor wanneer ik eindelijk genoeg geld heb voor een goede camera

                Comment


                • #23
                  Re: Goed boek over fotografie

                  Het door Vicberger hoger geciteerde boek van Scott Kelby is er nu in het nederlands :Scott Kelby over digitale fotografie (Pearson /New Riders )
                  Vlotte practische tips voor portretten,bloemen,natuurfoto's.. en ook tips om scherpe foto's te maken,statiefgebruik etc.Voor elk wat wils.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Goed boek over fotografie

                    Yup dat boek van Scott Kelby heb ik ook. Heel leerrijk en vlot geschreven met veel voorbeelden van EXIF's en de bijhorende foto.
                    Een echte aanrader.

                    Hans
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                    Comment


                    • #25
                      Re: Goed boek over fotografie

                      iemand die goede boeken weet over 1) modelfotografie 2) flitsers/belichting ? thx

                      Comment


                      • #26
                        Re: Goed boek over fotografie

                        Ik heb me onlangs het boek "Digitale Fotografie Canon EOS 350D" aangeschaft van 'Christian Haasz' (ongeveer €30).
                        Heb het book voor de versie EOS 400D ook in de winkel gezien.
                        Dit boek is echt compleet
                        Het gaat verder dan de (trouwens goede) handleiding van het toestel en valt dus niet nodeloos in herhaling.
                        Hier de inhoudstafel :
                        1)Canon EOS 350D - spiegelreflex voor beginners
                        - De canon 350D - een overzicht
                        - De camerasoftware
                        - meer kwaliteit door perfecte setup
                        - fotograferen met de canon 350D
                        2)Sublieme beeldkwaliteit met RAW
                        - wat zijn eigenlijk RAW bestanden ?
                        - RawShooter Essentials
                        - Adobe Camera RAW
                        3) Fotografische momenten - een wereld apart
                        - Motieven en beeldopbouw
                        - Macro-opnamen en close-ups
                        - dieren fotograferen
                        - kinderen in actie
                        - kunstlicht en studiobelichting
                        - beweging vasthouden
                        - architectuurfotografie
                        - de stemming van het licht vastleggen
                        - vuurwerk - fotografere de sterren en bij nacht
                        - foto's in de schemering en bij nacht
                        - de vier seizoenen
                        - stillevens en table-top
                        4) foto's afdrukken
                        - afdrukstandaards
                        - foto's schalen
                        - de juiste resolutie
                        - zelf afdrukken of laten afdrukken
                        - perfecte foto's voor thuis
                        5)digitale foto's archiveren
                        - uitgekiend bestandsbeheer
                        - een archief -dvd aanleggen
                        6)professioneel presenteren
                        - foto's voor beeldscherm en tv
                        - sound & music
                        - uw eigen cd of dvd
                        7)foto's op het internet presenteren en verzenden
                        - foto's via e-mail verzenden
                        - foto's voorbereiden voor uw homepage
                        - foto's voor uw homepage

                        Het ligt momenteel te koop aangeboden in de winkels van MEDIAMARKT.
                        Het boek is iets groter dan A4 en bevat 318 bladzijden

                        Het enige waar geen specifiek hoofdstuk aan verleend werd is een overzicht van bestaande objectieven en hun capaciteiten.
                        Een must voor bezitters van een EOS 35D of 400D die hun toetel van A tot Z willen leren kennen.
                        WICKED WIKKE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Goed boek over fotografie

                          Niet slecht,dat boekje maar vrij rommelige tekst en zeker niet volledig cfr bvb witbalans (verwijst gewoon naar de handleiding waar het instellen van de WB nodeloos ingewikkeld voorgesteld wordt)
                          Volgens mij zijn prijs niet waard.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Goed boek over fotografie

                            vonkske, over welk boek heb je het ?
                            In het boek (al geen "boekje" meer te noemen 318 pagina's, iets groter dan A4) dat ik vermeld staat wél degelijk de volledige én begrijpbare uitleg over witbalans. Door dit boek heb ik nu net bijvoorbeeld begrepen hoe de handmatige witbalans moet worden ingesteld.
                            Als je reactie bedoeld is op het boek dat ik aanhaal slaat dit werkelijk nergens op en betwijfel ik of je het wel las want rommelig is het helemaal niet.
                            Als je nog twijfelt post ik eens een foto van een bepaalde topic uit het boek.
                            WICKED WIKKE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Goed boek over fotografie

                              Wikke,ik denk dat ik over een ander boekje spreek dan jij.Het is zeker ook van Chr.Haasz maar zeker geen A4 en zeker ook geen 300 en zoveel blz.(eerder een 100 kleine pagina's)
                              Ik herinner me dat die gewoon verwijst naar de handleiding van de canon 350 d (waarom zou je dan een boekje kopen?) voor de witbalans en die verwijzing is nutteloos want in die handleiding staat het overbodig ingewikkeld uitgelegd oa switchten tussen witbalans en handmatige witbalans,wat allemaal niet nodig is.

                              Is jou meer uitgebreide versie ok,zoveel te beter.Ik wil enkel waarschuwen voor teveel enthousiasme voor de pocketuitgave, bij mensen die wat meer zouden willen dan de uitgebreide handleiding van de eos 350d.De meerwaarde is onbestaande.

                              Onlangs hier op BD ook een aanrader voor een bepaalde goedkope software gelezen die hier gewoon gedeponeerd werd zonder enige ervaring (alhoewel TS beweerde kenner te zijn) en dat vind ik zo jammer omdat BD heel vaak gelezen wordt (en met reden) door absolute beginners die dan op het verkeerde been gezet worden.
                              Maw kritische info is hier nodig en geen impulsieve postings.

                              Hierbij heb ik gewaarschuwd voor de pocketuitgave van Haasz 350d uitgave .Nutteloze uitgave !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Goed boek over fotografie

                                Oorspronkelijk geplaatst door raptorke Bekijk bericht
                                Wie kent er een goed boek over digitale fotografie.

                                Ik ben niet zo iemand die ellenlange theoretische epistels leest maar vooral veel opsteekt van praktische voorbeelden.

                                Kent er iemand zo'n boek?

                                alvast bedankt.

                                Groetjes,

                                Roel
                                http://www.digitalefotografietips.nl...1-basiskennis/ = heel interresante website
                                gewoon intikken digitale fotografie of op merk camera vb Nikon D3700 serie en is alles over je eigen camera instellingen, heel handig
                                succes

                                groetjes
                                fieke2

                                Comment

                                Working...
                                X