Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gevolgen van Cache leegmaken in Bridge ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gevolgen van Cache leegmaken in Bridge ???

    Hoi,

    Ik wil mijn CACHE eens leegmaken van Bridge en CS.
    Maar wat zijn dan de gevolgen voor de reeds bewerkte PSD/RAW bestanden die ik op mijn externe harddisk heb staan.
    Is dan BV de RAW bewerking (XMP bestand) ook weg


    BVD en Groeten Henry

  • #2
    Re: Gevolgen van Cache leegmaken in Bridge ???

    Als je .xmp bestanden mee in de folders van je RAWs zitten, dan al zeker niet.

    Je verliest dan wss enkel bv Labels die toegewezen zijn aan foto's op CD of zo. Ik zou er geen schrik van hebben en doe het zelfs manueel, want ik zie dat de grote .dat bestanden dikwijls gewoon niet gewist worden, en het zijn juist die die zoveel plaats innemen.

    Veiligst is wellicht om toch vanuit de Prefs te werken en dan manueel de .dat files te deleten.

    Comment


    • #3
      Re: Gevolgen van Cache leegmaken in Bridge ???

      Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
      Als je .xmp bestanden mee in de folders van je RAWs zitten, dan al zeker niet..
      Hoi,

      Hoe weet ik of de xmp bij de Rawfile map inzit, hoe kan ik dit controleren of evt veranderen, zodat het wel bij de desbetreffende map inzit.


      BVD Groeten Henry

      Comment


      • #4
        Re: Gevolgen van Cache leegmaken in Bridge ???

        Door in een RAW-map te kijken waar je al aan een RAW hebt geknoeid Er komt dan een .xmp file per RAW-foto bij in te staan. Ik denk trouwens dat dat altijd zo is, want ik zie er ook geen pref voor, alleen een pref om die .dat files mee in die folder te zetten of niet.

        Comment


        • #5
          Re: Gevolgen van Cache leegmaken in Bridge ???

          Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
          Door in een RAW-map te kijken waar je al aan een RAW hebt geknoeid Er komt dan een .xmp file per RAW-foto bij in te staan. Ik denk trouwens dat dat altijd zo is, want ik zie er ook geen pref voor, alleen een pref om die .dat files mee in die folder te zetten of niet.



          In CS3 zit in Bridge wel een pref voor Camera Raw, daar kun je kiezen uit de optie Sidecar, of zoiets, en Camera Raw Database, ik weet eigenlijk niet precies wat, wat is


          Groeten Henry

          Comment


          • #6
            Re: Gevolgen van Cache leegmaken in Bridge ???

            Die sidecar ("aanhangsel") zal op die .xmp slaan, zoniet worden ze centraal bijgehouden en loop je mss kans dat ze dus mee afgeveegd worden.

            Comment


            • #7
              Re: Gevolgen van Cache leegmaken in Bridge ???

              De cache is bedoeld om je thumbnails met of zonder labels sneller te laden als je bridge opent. Als je de cache wist via Bridge (iets als 'purge central cache' ofzo), duurt het langer voor je die miniaturen terug kan zien. Je xmp files (waarin evt. aanpassing aan je Raw bestanden zitten) veranderen niet.

              Comment


              • #8
                Re: Gevolgen van Cache leegmaken in Bridge ???

                Hoi, goedemorgen.

                Ik heb hem geleegt en het duurt inderdaad wat langer voor dat ik aleerder geopende afb scherp terug zie.

                Bedankt en Groeten Henry

                Comment

                Working...
                X