|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Tips & Trucs Forum voor het tonen van fotografische tips & trucs, bijvoorbeeld om te laten zien wat je door het creatief gebruik van sluitertijd of diafragma bereikte, of het gebruik van invulflits, algemene tips over fotografie die het vermelden waard zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Bij mij Canon i950 is ineens een fout op alle prints opgetreden, namelijk dat de laatste 2 cm van ieder print een andere tint heeft. (Het ziet eruit alsof de cyan afwezig is) De fout treedt op in de breedte van de papier en kan dus niet een verstopte printkop zijn want dan verwacht je juist afwijkingen in de lengte van de papier. De overige 95% van de print is prima. In de afwijkende stuk is de detail wel verder goed. Uit voorzorg heb ik opnieuw de meest recente driver geinstalleerd maar dat heeft helaas niet geholpen.
![]() Heeft iemand mischien suggesties.
Groetjes Helen Canon 20D, EF-S 18-55mm F3.5-5.6, sigma 70-300mm F4-5.5 II APO macro, Canon 100mm f2.8 macro, 50mm f1.8, Tamron 28-75 f2.8, nikon coolpix 4500 www.Helenica.nl Laatst gewijzigd door Helen; 16 november 2008 om 20:32 |
|
||||
|
Met welk programma print je juist af? Je zou de prioriteit van de software op je pc op "kwaliteit" moeten zetten, dan print hij wel trager en meer accuraat, want het zou kunnen dat je inkt in de catridge te traag aangevoerd wordt naar de spuitkoppen. Ik heb ook enkele keren zulke foto's gehad en het probleem was hierbij verholpen. OOk kan het zijn dat een van je keuren op begint te raken, dan krijgt je ongeveer hetzelfde fenomeen.
|
Ik print meestal via photoshop en dan op hoogste kwaliteit. Maar ook via windows wizard printen kom ik tot hetzelfde resultaat. Ik heb vandaag al verschillende papier soorten en kwaliteiten uitgetoetst. Het streep blijft helaas aanwezig.
![]() ![]() De niveaus van mijn inktpatronen zijn ook goed.
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Canvas print bij Pixum | didgiman | Algemeen | 0 | 25 april 2008 17:43 |
| Photoshop CS2 print te donker | top | Software | 12 | 19 mei 2006 12:45 |
| Sigma: fout of bedrog ? | Paul C | Objectieven | 2 | 30 november 2005 09:04 |
| Prijsverlaging Presto Print of Fuji Print | Bert Docx | Camera's | 17 | 27 juli 2003 21:39 |
| FOUT FOUT FOUT | limozke | Algemeen | 9 | 21 januari 2003 16:25 |
![]() |