|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Tips & Trucs Forum voor het tonen van fotografische tips & trucs, bijvoorbeeld om te laten zien wat je door het creatief gebruik van sluitertijd of diafragma bereikte, of het gebruik van invulflits, algemene tips over fotografie die het vermelden waard zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Ik ga volgende week een canon EOS 450 D+EF-S 18-55 IS Kit kopen. Mijn bedoeling zijn foto's maken van paarden in dressuur- en springwedstrijden. Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn toestel moet instellen om te beginnen? Is mijn eerste spiegelreflex en heb er totaal geen verstand van. Ze worden binnen in manege getrokken waar het licht redelijk beperkt is.
Graag zoveel mogelijk info over instellingen. |
|
||||
|
binnen in een manège in dit seizoen is ISO1600 en F2.8 al vaak "nipt" .. met een 5.6 lens zou je dus al ISO6400 nodig hebben om nipt toe te komen met je sluitertijd. concentreer je dus op de stille momenten waar de bewegingsonscherpte minder speelt
|
|
||||
|
of ga experimenteren
![]() ik ben met sluitertijden van 1 tot 5 sec uit de hand bezig. Reken maar van yes dat die zwaar bewogen zijn, maar als je dan met licht speelt of bvb je toestel op statief zet en het paard geduurde een bep tijd door je foto laat lopen, krijg je soms toffe beelden hoewel je 95% meteen kan weggooien
|
Ik vrees ook dat je je toevlucht zal moeten nemen tot lichtsterke primes zoals de 50/1.8 - 85/1.8 - 135/2.0 (hoewel deze laatste naast de relatieve hoge kostprijs, binnen een overdekte piste soms net niet het object volledig zal kunnen coveren mede door de wat grote brandpuntsafstand op een cropbody). Mijn ervaring leert dat je met 85mm heel wat kanten uitkunt als het op paardenfotografie aankomt in binnenruimtes.
vg Yannick |
|
|||
|
amaai
bedankt voor al deze uitleg, maar aangezien mijn budget beperkt is, zal ik toch maar veel experimenteren. Zal niet gemakkelijk zijn. Indien er nog iemand tips kan geven dan zijn ze altijd welkom. groetjes aan iedereen Patrick |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Opslag foto's | MarcFoto | Tips & Trucs | 14 | 4 augustus 2004 00:10 |
| Scherpte van foto's met digitale camera. | Tierra | Algemeen | 20 | 29 juli 2004 18:14 |
| Foto's van "Water" aub??? | pieterbie | Algemeen | 6 | 6 september 2003 09:40 |
| Foto's danceparade ed: mooi of niet? | Jacki | Algemeen | 94 | 27 augustus 2003 09:52 |
| Eerste bestelling bij Elka Color ;-) ... resultaat | Sammeke | Algemeen | 28 | 26 december 2002 23:07 |
![]() |