Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's bekijken bij fel zonlicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's bekijken bij fel zonlicht

    Ik ben een studiofotograaf en had gisteren een opdracht buiten in de harde zon. Ik ben het niet gewend om buiten te shooten, maar de shoot is uiteindelijk wel gelukt. Ik ben dus niet op zoek naar tips om buiten te shooten. Het enige waar ik constant tegenop liep, was het reviewen van mijn foto's. De zon was zo hard dat mijn scherm bijna zwart was. In het beste geval zocht ik een plekje schaduw op hiervoor, maar zelfs dan kon ik nauwelijks iets zien op mijn scherm. Ik heb een Nikon D7000. Ik zie wel "iets" op mijn scherm, maar niet genoeg detail om te weten of er overbelichte delen zijn en de nuances van contrast te bekijken op mijn scherm. Hoe lossen jullie dit op als jullie op een zonnige dag buiten gaan shooten?
    http://www.dennisclaes.be

  • #2
    Re: Foto's bekijken bij fel zonlicht

    Streng religieuze islamitische vriendin, buurvrouw, ... meenemen en om de foto's te evalueren even onder haar nikaab duiken ...

    Of knoeien met zo'n opzetstukjes voor je lcd scherm.



    Comment


    • #3
      Re: Foto's bekijken bij fel zonlicht

      Ik gebruik al jaren een LCD viewfinder om buiten mijn schermpje te kunnen zien.

      Vroeger waren deze pokkeduur maar tegenwoordig vind je deze in goedkopere uitvoeringen.
      http://www.fotoshopaalten.com/nl/vid...der-3inch.html
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Foto's bekijken bij fel zonlicht

        Ik werk met een goede lichtmeter.
        Nazicht op over of onderbelichting is nooit nodig. Vroeger in het analoog tijdperk ging dat even goed.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's bekijken bij fel zonlicht