|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Tips & Trucs Forum voor het tonen van fotografische tips & trucs, bijvoorbeeld om te laten zien wat je door het creatief gebruik van sluitertijd of diafragma bereikte, of het gebruik van invulflits, algemene tips over fotografie die het vermelden waard zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Hallo allemaal
Ben nog maar een beginneling ,neem me niet kwalijk met mijn vraag a.u.b. Bij mij aan huis komen regelmatig allerhande soorten van vogels in mijn tuin Nu zou ik die graag willen fotograferen vanuit mijn veranda dewelke op een tiental meters van de plaats waar de vogels altijd komen eten,en wil ze niet opschrikken. Maar dit is dus achter glas Gaat dat problemen opleveren .Ik bedoel met scherpstellen, of zijn er bepaalde trucjes voor.Verlies ik scherpte door dat glas? Ben in het bezit van Nikon D80 met nikkor 18-200 Vr lens. Dank voor eventuele antwoorden Joseppe |
|
||||
|
eventueel een venster openzetten als dit lukt.
mss een polaristiefilter. heel veel proberen! en probeersels hier posten hulp komt altijd! mvg david
|
Citaat:
grt,bouk.
|
Laurens bedoelt waarschijnlijk de zonnekap.
![]() Extra glas voor je lens is natuurlijk nooit echt ideaal, maar dat wil niet zeggen dat het niet gaat. Je kan eventueel een rubber zonnekap hiervoor gebruiken ipv de hard kunststof zonnekap die meestal meegelverd is. Je plaats zo'n zonnekap met de rand dan tegen het glas. Je dient ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk kans is dat er iets van het interieur in het glas reflecteert, dus hoe dichter bij het glas hoe beter. Natuurlijk met je venster perfect schoon zijn. |
|
|||||
|
Koentje en dan sta je langs de weg en post je die achteraf in onze bus ......foei ..........lelijke foto's met overtreding afs EXif
![]() ![]() ![]() zeker
|
soms zit er reflectie in maar veel niet hoor beste is s'avonds als de zon bijna ondergaat, zijn wel niet de beste foto's kwa compo, niet aan te raden want kan wel gevaarlijk zijn
Laatst gewijzigd door koentje1950; 21 september 2008 om 15:08 |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| achter glas | monvdm | Fotodiscussie | 8 | 14 september 2006 17:36 |
| Door het raam fotograferen... Hoe? of wat? | Fred. | Tips & Trucs | 11 | 8 mei 2006 21:43 |
| Glas, moeilijker dan ik dacht | bingel | Showcase - Archief | 4 | 23 november 2003 12:47 |
| Achter glas... | Alfa Centauri | Fotodiscussie Extra | 28 | 22 augustus 2002 19:01 |
| Een aap achter glas ;-) | Alfa Centauri | Showcase - Archief | 8 | 16 april 2002 00:00 |
![]() |