Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoboeken laten maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Fotoboeken laten maken

    Vandaag mijn testboek van Blurb ontvangen (http://www.blurb.com/bookstore/detail/352117). Bedoeling was om de kwaliteit van hun grootste formaat eens te checken, en bewust ook paar design'foutjes' in gestopt (zoals te dicht bij midden gaan) om te zien hoe die er uit komt (moet binnenkort trouwalbum bestellen en twijfel nog tussen Blurb (meer pagina's) en Asuka (kleiner formaat, minder pagina's, beter).

    Wel, kwaliteit valt me ENORM mee. Natuurlijk is het geen "pro" kwaliteit zoals Asuka, maar mijn vrouw viel echt bijna omver van de kwaliteit. Wat me meeste opvalt is dat de foto's én enorm scherp zijn én dat schaduwdetail net zo is als ik op mijn scherm zag. Zou echt niet beschaamd zijn om dit soort boeken aan trouwers te geven, vooral zwarte pagina's zijn écht mooi zwart (kan indien gewenst wel paar foto posten)

    Enkel de inbind-kwaliteit lijkt me maar zozo, denk niet dat dit boek echt geschikt zal zijn om bijv in een bibliotheek te zetten en door tientallen mensen te worden gelezen op korte tijd. Is eerder kwaliteit om af en toe eens te doorbladeren, maar kan best zijn dat dit alleen maar mijn indruk is qua inbinden, kan best zijn dat die véél sterker zijn.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #32
      Re: Fotoboeken laten maken

      @Lapino
      Ziet er knap uit, bedankt om dit even te delen.
      Wel mooi dat je door je 'virtuele' album kan bladeren
      Ook is feit dat de software op meerdere platformen werkt (OSX & Windows)

      Comment


      • #33
        Re: Fotoboeken laten maken

        Layout heb ik echter gedaan in Fotofusion en dan in de software geïmporteerd als 1-pagina-jpg's. Veel makkelijker en handiger.
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • #34
          Re: Fotoboeken laten maken

          ikzelf heb eigenlijk ook niet de software gebruikt van Blurb zelf. ik heb wel alles in PSCS3 gemaakt en dan idd ook via 1-page jpg's geimporteerd...

          Comment


          • #35
            Re: Fotoboeken laten maken

            Persoonlijk gebruik ik Blurb en ben tevreden, alleen vermijd ik te dikke boeken met een hard cover. Die hebben de neiging om hun pagina's los te laten omdat de drukker in Eindhoven enkel lijmt en niet bind. In de US worden de boeken vaak nog gebonden, zeker de dikkere exemplaren. Hier niet en dat geeft problemen... Dikkere softcovers zijn tot hiertoe geen probleem geweest.

            Voorts zijn de layouts die je ter beschikking hebt ook een stuk professioneler dan bij andere services. Dat maakt dat je boek er altijd uitziet als iets dat door een pro gemaakt is en niet iets wat de lokale kleuterklas heeft geproduceerd.
            Ricoh Caplio GX100

            http://www.flickr.com/photos/koenhufkens

            Comment


            • #36
              Re: Fotoboeken laten maken

              Dat is inderdaad enige opmerking die ik heb: de pagina's zijn ingelijmd en niet ingebonden. Mocht blurb een luxe-model uitbrengen met ingebonden pagina's en iets dikker papier, ik zou direct pak meer boeken bestellen daar.
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #37
                Re: Fotoboeken laten maken

                Een vraagje aan de mensen die bij Blurb bestellen:
                In welke mate verscherpen jullie jullie foto's voor jullie ze in het boek plaatsen?
                Verscherpt de Booksmart software van Blurb de foto's automatisch?
                Bedankt
                Panasonic G1

                Comment


                • #38
                  Re: Fotoboeken laten maken

                  Iemand ervaring met "Phototools", zij promoten Fotoboek Pro op hoogwaardig kunstdrukpapier welke een uitstekende kwaliteit zou hebben.

                  Ik vraag mij ook af in welke resolutie en welk profiel de foto's moeten aangeboden worden voor een optimale kwaliteit. Op hun website blijven zij hierover nogal vaag.

                  http://www.phototools.nl/product.php...e51e90147acdbd
                  http://www.torekefoto.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Fotoboeken laten maken

                    Oorspronkelijk geplaatst door Thomas4 Bekijk bericht
                    Een vraagje aan de mensen die bij Blurb bestellen:
                    In welke mate verscherpen jullie jullie foto's voor jullie ze in het boek plaatsen?
                    Verscherpt de Booksmart software van Blurb de foto's automatisch?
                    Bedankt
                    heb ik eigenlijk nog niet opgemerkt. ik fotografeer in RAW dus doe ik met een batch (of via Camera Raw of via DPP) een automatische verscherping alovrens verder te bewerken. maar ik heb niet gemerkt dat Blurb daar nog eens een verscherping extra op draait...?!

                    Mail hen anders es en vraag het hen... hun technical support is behoorlijk snel qua antwoorden !

                    Comment


                    • #40
                      Re: Fotoboeken laten maken

                      Oorspronkelijk geplaatst door NOD Bekijk bericht
                      Iemand ervaring met "Phototools", zij promoten Fotoboek Pro op hoogwaardig kunstdrukpapier welke een uitstekende kwaliteit zou hebben.

                      Ik vraag mij ook af in welke resolutie en welk profiel de foto's moeten aangeboden worden voor een optimale kwaliteit. Op hun website blijven zij hierover nogal vaag.

                      http://www.phototools.nl/product.php...e51e90147acdbd
                      Hier vind je meer informatie: http://www.phototools.nl/werking.php?Page=100

                      Ik zal dit boek waarschijnlijk eens proberen. Vorige x fotobuch gebruikt en was toch niet zo tevreden over de kwaliteit...

                      Wel jammer dat je blad per blad moet werken bij Phototools. Ik laat foto's graag eens over 2 pagina's lopen...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Fotoboeken laten maken

                        Heb zelf al een boek laten drukken bij fotobuch en was daar niet tevreden van, kwaliteit was niet goed (naar mijn mening).
                        Heb nu een boek laten drukken bij Cewe en ben hier zeer tevreden van. Is wel ingelijmd, maar de kaft is zo dat je het boek niet kan opendoen tot aan de lijm.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Fotoboeken laten maken

                          Oorspronkelijk geplaatst door ptah_be Bekijk bericht
                          Heb zelf al een boek laten drukken bij fotobuch en was daar niet tevreden van, kwaliteit was niet goed (naar mijn mening).
                          Heb nu een boek laten drukken bij Cewe en ben hier zeer tevreden van. Is wel ingelijmd, maar de kaft is zo dat je het boek niet kan opendoen tot aan de lijm.
                          Grappig via de cewe website staan er linken naar cewe-fotobuch.de .... hopelijk is het toch een andere.

                          bij goforphoto en elka gebruiken ze dezelfde software... en levertijden, toeval ?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Fotoboeken laten maken

                            Oorspronkelijk geplaatst door elfje_ Bekijk bericht
                            Hier vind je meer informatie: http://www.phototools.nl/werking.php?Page=100

                            Ik zal dit boek waarschijnlijk eens proberen. Vorige x fotobuch gebruikt en was toch niet zo tevreden over de kwaliteit...

                            Wel jammer dat je blad per blad moet werken bij Phototools. Ik laat foto's graag eens over 2 pagina's lopen...
                            Ik heb de vraag betreffende resolutie en printprofielen ook gesteld aan Phototools, hierbij hun toch wel vaag antwoord:


                            De foto's die u in uw album wilt gaan gebruiken dienen minimaal 5 megapixel te zijn. Ook dienen de foto's genomen te zijn met het standaard kleurprofiel sRGB. Wanneer u de foto's met een ander kleurprofiel heeft genomen, zal ook na een convertie afwijkingen zitten in sommige kleuren.

                            Tenzij u uw monitor heeft geëikt, kunt u geen zekerheid ontnemen aan hetgeen wat u op uw beeldscherm ziet. Verschillen in kleur, helderheid en contrast kunnen er dus zijn tussen uw beeldscherm en het werkelijk drukwerk. Bij onze drukken hanteren wij een standaard goed gecalibreerde instelling.

                            Met vriendelijke groet,

                            De Phototools Servicedesk
                            http://www.torekefoto.be

                            Comment


                            • #44
                              Re: Fotoboeken laten maken

                              Fotoboek diensten die hun monitoren "eiken" zou ik zeker al niet betrouwen op doorgedreven ernstige professionaliteit ... ... hun afdrukkleuren moesten ook eens "geëikt" zijn !! eik !

                              Comment


                              • #45
                                Re: Fotoboeken laten maken

                                Heb een fotoboek gezien van een vriend van foto.com - mooi

                                Comment

                                Working...
                                X