Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto-afmetingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto-afmetingen

    Ik ben aan het testen geweest maar krijg niet het optimale formaat van de foto op de BD forums.
    Als ik andere foto's onder eigeschappen kijk (rechter muis) zijn ze factor 8 to 10 groter, dus beter in kwaliteit.

    Ik save in PS onder save for web tot een bestands omvang van ca 180KB

    Wat doe ik niet goed?
    Kan iemand mij helpen.

    Roevca

  • #2
    Re: foto-afmetingen

    Je moet eerst de afmeting van je foto aanpassen naar een maximale breedte of hoogte van 900 pixels want groter mag niet op BD (ik gebruik meestal 800 pixels).

    Dan moet je Save for Web gebruiken. Kies voor "kwaliteit" een waarde waarbij de bestandsomvang enkele KB's onder de doro BD gestelde maximale waarde van 200 KB ligt.

    Over fletse foto's...

    Als je merkt dat je jpeg-bestanden fletser zijn als je Opslaan voor web gebruikt, moet je terwijl het werkvenster van Opslaan voor web op je scherm staat de rechtermuisknop indrukken. Je krijgt dan onderstaand menu te zien.



    Zorg ervoor dat Kleurprofiel document gebruiken geselecteerd staat (standaard staat ie op Standaard Windows-kleur). Je krijgt dan een veel betere overeenkomst met je oorspronkelijke Photoshop-document. Als je dan ook nog aangeeft dat het ICC-kleurprofiel moet worden ingesloten in de JPEG, heb je nog meer kans dat andere mensen op andere computers hetzelfde te zien krijgen als jij.



    Groeten, Miriam

    Comment


    • #3
      Re: foto-afmetingen

      He, dat is nu een hele goede tip Heb het probleem ook met fletse JPG's
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: foto-afmetingen

        Is een goede tip, dus even naar " Tips en Trucs" verplaatst
        thanks Miriam

        mod Jo(han)
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment

        Working...
        X