Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele Vragen over D5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Enkele Vragen over D5

    - Hoe kan ik in een omgeving waar er weinig licht is levendiger foto's trekken bv in een discotheek of bepaalde andere plaatsen. ( met flits uiteraard )

    - Als ik met mijn fototoestel D5 een shot neem heb ik maar 240 ppi bij RAW, Bij JPG heb ik maar 72 ppi, en ik zou graag zonder hulp van photoshop of andere programma's een shot willen nemen waar ik 300 ppi verkrijg, heeft iemand hier een oplossing voor ?
    www.photochacra.com
    Canon D5 markII Canon 5D Canon 40D Canonlens 70,200,2,8 L canon 24/105L lens sigmalens 18,125 canon 75,300 flash 430 ex

  • #2
    Re: Enkele Vragen over D5

    Je hebt 300 ppi of dpi slechts op één afmeting, en dat is voor alle toestellen zo, dus niet van wakker liggen, De 12 megapixels van de 5 d zijn voldoende om grote afdrukken te maken.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Enkele Vragen over D5

      Oorspronkelijk geplaatst door Melis Bekijk bericht
      Als ik met mijn fototoestel D5
      Aan de voorkant, naast de lens, staat het.

      Comment


      • #4
        Re: Enkele Vragen over D5

        Kan je mij de instellıng geven van het fototoestel om hem intestellen zodat ik het beeld meer effect ... meer kleurrijker, levendiger kan maken ?
        www.photochacra.com
        Canon D5 markII Canon 5D Canon 40D Canonlens 70,200,2,8 L canon 24/105L lens sigmalens 18,125 canon 75,300 flash 430 ex

        Comment


        • #5
          Re: Enkele Vragen over D5

          Citaat:
          Oorspronkelijk geplaatst door Melis
          Als ik met mijn fototoestel D5

          Aan de voorkant, naast de lens, staat het.
          Hij is Beta tester voor de opvolger van de D3 van Nikon, de D4 komt er natuurlijk niet net zoals er geen Fuji S4 is geweest....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Enkele Vragen over D5

            toch bedank voor de reakties ...

            de voldende met flits opgenomen fotos is meer groen dus dit is een zweem..

            hoe krijg ik dat weg ??

            wat is dat uitleg aub.. Aan de voorkant, naast de lens, staat het. ???? body of zo dat ge bedoeldt!!
            www.photochacra.com
            Canon D5 markII Canon 5D Canon 40D Canonlens 70,200,2,8 L canon 24/105L lens sigmalens 18,125 canon 75,300 flash 430 ex

            Comment


            • #7
              Re: Enkele Vragen over D5

              Melis
              Eerst een misverstand uit de wereld helpen, ik denk dat de vraag gaat over een Canon 5d en dus niet over een Nikon D5 (die nog niet eens op de markt is). Ik denk dat het ook beter zou zijn als je slechts 1 vraag stelt per discussie en ook de vraag duidelijk omschrijft, dus niet:
              de voldende met flits opgenomen fotos is meer groen dus dit is een zweem..
              Dat slaat volgens mij nergens op.

              Om bij je eerste vraag te blijven; om levendigere fotos te krijgen in een discotheek kun je best geen flits gebruiken maar moet je in RAW fotograferen en de ISO zo hoog mogelijk zetten (3200) of iets lager maar dan met gebruik van een éénbeensstatief.
              Antwoord tweede vraag: als je fotografeert dan geeft dat niets te maken met ppi, dat komt enkel te pas bij het afdrukken. Wat wel belangrijk is, is de instelling van de kwaliteit (small, medium of large) in jouw camera. Dit is terug te vinden op pagina 50 van je handleiding, met daarbij de opgave van het aantal pixels waarmee de foto wordt genomen.

              Comment


              • #8
                Re: Enkele Vragen over D5

                Het is wel een beter idee maar sommege gedeeltes van de discoteek is donker ge moet zo en zo werken met flits ..

                en ik heb een canon D5 en lens 24\105 L flits ex430 dat moet toch gaan denk ik
                de vraag is is er een instelling dat ik moet toe passen aan mijn toestel of flits om kleurrijke levendige fotos te hebben

                instellig dat ik zelf gbruikt is
                conon D5
                M
                F4\ sluitertijd is afhankelijk normaal 80
                iso 400
                flis icon
                flits ETT





                dat is elke keer ronte 300 fotos als ik ze allemaal gaat bewerken dan ben ik lang bezig ..Raw duurt ook lang

                toch bedank voor de reakties
                www.photochacra.com
                Canon D5 markII Canon 5D Canon 40D Canonlens 70,200,2,8 L canon 24/105L lens sigmalens 18,125 canon 75,300 flash 430 ex

                Comment


                • #9
                  Re: Enkele Vragen over D5

                  - nabewerken is altijd nodig als je in RAW werkt. Anders moet je in Jpeg werken.
                  - zet je toestel op AV modus ipv M, en diafragma zo groot mogelijk
                  - flitsen op tweede gordijn

                  ps. wat je ook kan doen is werken in RAW + JPEG als je een voldoende grote geheugenkaart hebt, dan kan je direct de jpegs gebruiken van alle foto's die goed zijn, en de rest nabewerken waar nodig.

                  pps. ik bewerk elke foto na (al is het maar eens even rechtzetten)
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Enkele Vragen over D5

                    Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
                    :
                    om levendigere fotos te krijgen in een discotheek kun je best geen flits gebruiken maar moet je in RAW fotograferen en de ISO zo hoog mogelijk zetten (3200) of iets lager maar dan met gebruik van een éénbeensstatief.

                    Al ooit eens een fotograaf in een discotheek zien lopen mét Canon 5D, zónder flitser en mét eenbeenstatief? Ik alleszins nog niet...
                    Met het in RAW fotograferen en de hoge iso ben ik het zeker eens. Maar flitsen in een discotheek kan zeker met sfeer hoor! Voorbeelden genoeg hier op het forum...
                    Dat je niet flitst tijdens een optreden daar ben ik het volledig mee eens. Maar in een discotheek zijn er sowieso al zoveel lichtflitsen dan die extra 'flash" er niet veel toe doet hoor!
                    Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
                    Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Enkele Vragen over D5

                      lees deze topic over partyfotografie eens door

                      no offense, ik wil niet vitten over een dt-foutje maar oefen toch eens je nederlands om wat duidelijker over te komen...
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Enkele Vragen over D5

                        Heel hartlijk bedankt voor reakties
                        www.photochacra.com
                        Canon D5 markII Canon 5D Canon 40D Canonlens 70,200,2,8 L canon 24/105L lens sigmalens 18,125 canon 75,300 flash 430 ex

                        Comment


                        • #13
                          Re: Enkele Vragen over D5

                          amai, zo ergerlijk ...

                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                          Comment

                          Working...
                          X