Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen website of ruimte voor foto's op het web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eigen website of ruimte voor foto's op het web

    Hallo,

    Ik heb bij verschillende leden op het forum hier een link zien staan naar hun fotografie-website en dat lijkt me zeer interessant.
    Maar de vraag is: hoe begin je daaraan? Wat bestaat er allemaal? Wat is er aan te raden voor iemand die geen echte computerfreak is? En vooral: wat kost dat?

    Bedankt voor alle info's, ervaringen en tips hieromtrent,

    Raf.

  • #2
    Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

    one.com vind ik de beste hiervoor

    Comment


    • #3
      Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

      Wordpress is niet zo danig moeilijk en heb je voor een 80 euro in het jaar. Bestaat ook gratis maar dan heb je altijd het woord wordpress in je adres. Zelf heb ik het niet, maar heb een website gemaakt voor mensen die ik ken. Zelf zit ik op flickr en facebook maar een eigen website is wel chiquer.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

        Een van de eenvoudigste is een WIX site aanmaken.
        Een eigen website maken met Wix.com? Ga aan de slag met de website bouwer van Wix. Meld je aan en maak in een paar stappen een gratis website. Kies een ontwerp en ga online


        Er zijn andere aanbieders ook. Prijzen gaan van 5 tot 10 euro per maand.

        Je kan het ook allemaal zelf gaan opzetten maar dat mag je toch niet onderschatten hoor. Komt toch behoorlijk wat technische kennis bij kijken.

        Comment


        • #5
          Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

          Is de opslagcapaciteit niet wat weinig om goede kwaliteitsfoto's te tonen?
          Ik heb wix, wordpress en one eens bekeken. One;com biedt 25 GB maar de andere 10, 6 of zelfs minder.
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

            one.com kost het eerste jaar ( met domain naam : EUR 44,88
            vanaf het volgende jaar 12 euro goedkoper... 32.88 euro
            en daar staan nu 5192 fotos op in 180 folders...
            Dat nen andere site dat eens nadoet

            Comment


            • #7
              Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              one.com kost het eerste jaar ( met domain naam : EUR 44,88
              vanaf het volgende jaar 12 euro goedkoper... 32.88 euro
              en daar staan nu 5192 fotos op in 180 folders...
              Dat nen andere site dat eens nadoet
              Ik heb het eens uitgeprobeerd en ik kom op 58,64 voor het eerste jaar (na kortingen) en 85,16 voor de volgende jaren voor premium en 43,88 voor starter?

              Comment


              • #8
                Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                Ik gebruik Weebly. Heel uitgebreid en gratis zolang je geen specifieke wensen hebt (bijv. foto’s verkopen…) Dat is kinderspel. Je hoeft geen kennis van computer te hebben. Gewoon op een functie klikken (beeld, animatie, album…) en je foto’s slepen. Ik heb het al een jaar of vijf en ik heb geen enkel cent ingestoken.

                http://darnaphoto.tk/

                Comment


                • #9
                  Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                  Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                  one.com kost het eerste jaar ( met domain naam : EUR 44,88
                  vanaf het volgende jaar 12 euro goedkoper... 32.88 euro
                  en daar staan nu 5192 fotos op in 180 folders...
                  Dat nen andere site dat eens nadoet
                  Hier ook aan die prijs, de foto's dienen alleen om naar te kijken, ik verklein ze naar 1500pix langste zijde, is meer als genoeg voor het web, dus 25GB daar gaan er veel in. En geen website builder, gebruik gewoon een galerij, maar dat vindt je niet op de home pagina, moet je voor inloggen.
                  Last edited by guido.g; 6 januari 2018, 21:56.
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                    Gewoon Flickr.
                    Aardig meegenomen: je kan rechtstreeks uit Lightroom naar Flickr publiceren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                      ik heb mijn eigen website gemaakt. ging heel vlot en om te hosten zijn er verschillende firma's die niet al te duur zijn.
                      ik heb ook flickr. op 500px en 1x kan je ook je eigen, simpele pagina maken.
                      een facebook fanpage kan ook en kost niks
                      My Website : http://www.ineedair.org
                      Music / Painting / Motion Graphics / Image
                      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                        Hier ook een tevreden gebruiker van One.com, maar enkel als Host
                        Als je de Websitebuilder erbij neemt is deze wel redelijk wat duurder

                        Vroeger ook nog gebruik gemaakt van gratis toestanden en vroeg of laat kom je bedrogen uit
                        Het nadeel van al deze gratis Host's is dat ze veelal de doorgelinkte opnames teveel comprimeren en als je dat niet wil moet je sowieso betalen en komt het meestal nog duurder uit.

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                          One.com geniet bij velen wel de voorkeur. En na enkele voorbeelden bekeken te hebben is premium niet nodig en kom je met starter ook al heel ver.
                          Maar of dat zelf bouwen van een web site zo eenvoudig is weet ik nog niet. Ik ben dan ook geen kei in computerzaken. Ik heb er mij eens een uurtje mee bezig gehouden als test en ik had nog steeds niet wat ik wou bereiken (en wat ik op verschillende sites gezien had): met keuzemenus en foto's om op te klikken waardoor je albums opent enz. enz.
                          Ik denk dat ik voorlopig nog wat ga verder doen op Flickr en zo en als ik eens veel tijd en goesting heb ermee starten.
                          Bedankt voor alle tips en ervaringen.
                          Raf.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                            Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                            One.com geniet bij velen wel de voorkeur. En na enkele voorbeelden bekeken te hebben is premium niet nodig en kom je met starter ook al heel ver.
                            Maar of dat zelf bouwen van een web site zo eenvoudig is weet ik nog niet. Ik ben dan ook geen kei in computerzaken. Ik heb er mij eens een uurtje mee bezig gehouden als test en ik had nog steeds niet wat ik wou bereiken (en wat ik op verschillende sites gezien had): met keuzemenus en foto's om op te klikken waardoor je albums opent enz. enz.
                            Ik denk dat ik voorlopig nog wat ga verder doen op Flickr en zo en als ik eens veel tijd en goesting heb ermee starten.
                            Bedankt voor alle tips en ervaringen.
                            Raf.
                            kijk eens naar koken
                            met het gratis gedeelte kom je ook al een heel eind.

                            verschillende albums
                            mogelijkheid tot beveiligen van albums
                            online beheer
                            betaalde uitbreidingen.

                            ik ben zelf ook nog zoekende en probeer af en toe wat uit.
                            Koken instaleren, inloggen, template selecteren, wat instellingen aanpassen, foto's uploaden, nog wat aanpassen, enzz
                            en toch redelijk snel iets bruikbaars. ---> http://www.hebb.be/fotos/koken/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                              Ikzelf werk met Jimdo, je kan gelijk starten met een gratis website, indien het je bevalt kan je steeds upgraden naar een betaal site.
                              Een aanrader.
                              Mvg

                              Comment

                              Working...
                              X