Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Eventjes het handig en gratis werktuigje "Opanda IExif" downloaden van deze website.
Als dat geïnstalleerd is, kan je via rechtsklikken (op de foto) de nodige info zien (áls die aanwezig is).
Hangt er van af wat je wil: EXIF van foto's die online staan of op je pc.
Als ze on-line staan, kan je via Firefox de plug-in Exif Viewer gebruiken.
Zoniet, sla de afbeelding dan op op je pc en kijk naar de volgende paragraaf.
De exif van foto's op je PC kan je eenvoudig bekijken, zonder extra software, via Rechterklik => Eigenschap => Samenvatting => Geavanceerd
Voor een Mac (dat bedoel je, neem ik aan?) gebruik ik Reveal. Alias in het Dock (bij mij onderaan het scherm), een foto (bv hier op BD) vastnemen door de muis in te drukken, en met ingedrukte muisknop verslepen naar het icoontje van Reveal in het Dock.
Freeware en dus niet helemaal "troubleproof" (moet in zo'n 5% van de gevallen het programma verlaten via een Force-Quit, wat gelukkig geen effect heeft op andere actieve software), of zou het liggen aan het feit dat systeemversies hoger dan 10.4 niet zouden ondersteund zijn? Ik draai 10.5.8, migreer binnenkort naar 10.6.2 en ben benieuwd of Reveal nog meekan. Maar voldoet voor onze behoeften!
Kan iemand me op weg helpen alsjeblief...?
'k Heb Opanda gedownload en met foto's op mijn pc werkt het prima,
maar ik had gehoopt dat ik dan ook met foto's hier op BD de efix kon lezen
als die aanwezig is. Op verschillende foto's heb ik reeds poging gewaagd,
echter zonder enig resultaat.
Kan iemand zeggen dat ik extra moet doen of juist niet moet doen om efix van foto's hier te achterhalen als de infi beschikbaar is?
Comment